Priaulx a BMW opět mistry světa
O titulu mistra světa se nebojovalo jen v Irsku, ale také v daleké Číně při Grand Prix Macau cestovních automobilů. Do závěrečného podniku..seriálu nastupovalo šest jezdců se šancí na zisk titulu, zatímco ve značkách se mělo rozhodnout mezi BMW a SEAT.
{*1] Nejlepší výchozí pozici měli Andy Priaulx (BMW) a Yvan Muller (SEAT), kteří dosud nasbírali 81 bodů. Třetí Augusto Farfus (BMW) jich měl na koně 71, čtvrtý James Thompson (Alfa Romeo) pak 69 a s teoretickou šancí přijeli ještě Jörg Müller (BMW) a Nicola Larini (Chevrolet) se 66, respektive 61 body.
Všichni tito jezdci také nastupovali do závodu s hmotnostním handicapem 60 kilogramů. V kvalifikaci byl nejrychlejší Menu (Chevrolet) před Mullerem, Tarquinim (SEAT) a Farfusem (BMW). Z takřka beznadějné 12. pozice vyrážel do první jízdy Priaulx, mistr světa z let 2005 a 2006 a mistr Evropy 2004. Je však znám jako nejen skvělý jezdec ale také mistr taktiky, takže se mu během devíti kol podařilo na městském okruhu dostat na osmou příčku, která mu zaručovala pole position do druhé jízdy.
Až do předposledního kola první jízdy vedl Yvan Muller, ale pak jeho SEAT vypověděl službu a musel odstoupit. Tím však drama neskončilo, do vedení šel Menu před Farfusem, do něhož však v posledním kole najel Tarquini (SEAT) a vyřadil jej z boje o titul. Tím se počet aspirantů na titul snížil pouze na Priaulxe a Thompsona, neboť Mullerův vůz nebyl schopen pokračovat v závodě. Francouz tak musel druhou jízdu sledovat jen z boxů, stejně jako Farfus.
Start do finálové jízdy celého šampionátu vyšel nejlépe Priaulxovi, který se pomalu ale jistě začal vzdalovat svým pronásledovatelům ve složení Thompson, Larini a Monteiro (SEAT). V závěrečné fázi závodu se ještě Larini dostal před Thompsona, ale to nic už nezměnilo na celkovém třetím místě britského jezdce, který jej dokázal vybojovat s Alfou Romeo, jejíž základní koncept je již devět let starý.
Titul mistra světa tak získal už počtvrté v řadě Brit Andy Priaulx a ve značkách opět BMW.
Konečné pořadí
Počet vítězství: Menu (5), Priaulx, Farfus (3), Muller, Thompson, J.Müller (2), Tarquini, Huff, Gene, Porteiro, Rydell (1)
Miroslav Lochman, 19.11.2007
Všichni tito jezdci také nastupovali do závodu s hmotnostním handicapem 60 kilogramů. V kvalifikaci byl nejrychlejší Menu (Chevrolet) před Mullerem, Tarquinim (SEAT) a Farfusem (BMW). Z takřka beznadějné 12. pozice vyrážel do první jízdy Priaulx, mistr světa z let 2005 a 2006 a mistr Evropy 2004. Je však znám jako nejen skvělý jezdec ale také mistr taktiky, takže se mu během devíti kol podařilo na městském okruhu dostat na osmou příčku, která mu zaručovala pole position do druhé jízdy.
Až do předposledního kola první jízdy vedl Yvan Muller, ale pak jeho SEAT vypověděl službu a musel odstoupit. Tím však drama neskončilo, do vedení šel Menu před Farfusem, do něhož však v posledním kole najel Tarquini (SEAT) a vyřadil jej z boje o titul. Tím se počet aspirantů na titul snížil pouze na Priaulxe a Thompsona, neboť Mullerův vůz nebyl schopen pokračovat v závodě. Francouz tak musel druhou jízdu sledovat jen z boxů, stejně jako Farfus.
Start do finálové jízdy celého šampionátu vyšel nejlépe Priaulxovi, který se pomalu ale jistě začal vzdalovat svým pronásledovatelům ve složení Thompson, Larini a Monteiro (SEAT). V závěrečné fázi závodu se ještě Larini dostal před Thompsona, ale to nic už nezměnilo na celkovém třetím místě britského jezdce, který jej dokázal vybojovat s Alfou Romeo, jejíž základní koncept je již devět let starý.
Titul mistra světa tak získal už počtvrté v řadě Brit Andy Priaulx a ve značkách opět BMW.
Konečné pořadí
| 1.Priaulx Andy | BMW 320 | 92 |
| 2.Muller Yvan | SEAT Leon TDI | 81 |
| 3.Thompson James | Alfa Romeo | 79 |
| 4.Larini Nicola | Chevrolet Lacetti | 71 |
| 5.Farfus Augusto | BMW 320 | 71 |
| 6.Menu Alain | Chevrolet Lacetti | 69 |
| 7.Müller Jörg | BMW 320 | 66 |
| 8.Tarquini Gabriele | SEAT Leon | 62 |
| 9.Huff Robert | Chevrolet Lacetti | 57 |
| 10.Gene Jordi | SEAT Leon | 55 |
Počet vítězství: Menu (5), Priaulx, Farfus (3), Muller, Thompson, J.Müller (2), Tarquini, Huff, Gene, Porteiro, Rydell (1)
Miroslav Lochman, 19.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














