Premiéra vrchařů v Bečově nad Teplou
V poslední červencovou sobotu se na trati z Bečova n. T. na Krásno uskutečnil další podnik Českého mistrovství ZAV. Velmi rychlá trať měří pět tisíc metrů a překonává převýšení 160 metrů. Náročnost zvyšují zvlněné a uskákané partie.
Délka tratě, spolu s nutností otvírat trať pro civilní provoz mezi jednotlivými jízdami, způsobovala delší prostoje mezi jednotlivými jízdami, ale v okamžiku, kdy byla závodní jízda odstartována už vše běželo jako po drátkách. Trénink hned na začátku opepřila havárií juniorka Dominika Benešová u níž obrovskou chuť závodit zatím nedrží při zemi zkušenosti a tentokrát to skončilo ránou a nepojízdným Peugeotem. Ivo Král po kontaktu se svodidly dokázal dostat Golfa do cíle, za pomoci Honzy Kočiše opravit, nastoupit do druhé jízdy a zvítězit.
Velmi nemilá věc se stala Tomáši Hankovi. Na rozpálený výfuk mu kapal olej a vůz začal hořet plamenem. Přítomní hasiči nezaváhali a pohotovým zásahem oheň uhasili, což je důkazem o bezpečnostním zabezpečení, a zachránili tak vůz před totální škodou. Závodní jízdy nabídly divákům napínavou podívanou. Zvlášť musel všechny zaujmout těsný souboj na předních místech nejsilnější třídy, kde nakonec šťastnému vítězi Edovi Paterovi byli vyrovnanými soupeři V. Liška, Z. Kožmín, J. Jírovec a J. Vávra.
Pořadatelé zvládli velké množství diváků bez komplikací a vyhrocených situací. U paní starostky Bečova mají závody velkou podporu, přes počáteční obavy se i z dopravních policistů na místě vyklubali oktanoví nadšenci, a tak se příští rok do Bečova seriál vrátí a možná na dvoudenní závod.
Hodnocení tříd
SE 1400
V nejslabších sériových autech zvítězil Vlastimil Suk, druhý z rodinné dvojice, junior, tentokrát zdravotně indisponován zůstal doma. Vítězné auto bylo po závodě zkontrolováno technickým komisařem, který se za pomoci endoskopu podíval důkladně na vnitřnosti pohonné jednotky a shledal vůz odpovídající předpisům. Druhé místo a vítězství v juniorském poháru tentokrát připadlo Jakubovi z bratrského dua Mészárosových. Třetí skončil Tomáš Mészáros. Na čtvrtém místě dojel Láďa Rosička, který se pomalu loučí se svou P 106.
SE 1600
Ze sedmi účastníků byl nejrychlejší Antonín Široký na Peugeotu 106 před Mojmírem Pribulou s Hondou Civic. Ten sváděl vyrovnaný souboj s třetím Františkem Kouřimským, kterého nakonec předstihl o sedm desetin sekundy.
SE 2000
Třída už v tréninku přišla o dva špičkové protagonisty, odstoupil Martin Čábela a po první jízdě také Tomáš Hank. Vítězství si nenechal vzít Michal Slováček na Nissanu Sunny. Pro stříbro si přijel Ladislav Klokočka na Alfě Romeo 147. Na třetím místě skončil téměř na domácí trati Roman Hovorka na Renaultu Clio.
SE +2000
Tato třída zná letos jen jednoho vítěze Jana Kvasničku na Mitsubishi Lancer IX, který i tentokrát přilétl do cíle nejrychleji a zajistil si další zlatý pohár. Jeho věční pronásledovatelé, Jiří Hák s dalším Lancerem skončil stříbrný a na Martina Lva a jeho černé Subaru zůstal bronz.
E1 1400
Necelé tři sekundy náskoku stačily Radimu Machovi a jeho Swiftu k dalšímu vítězství před Janem Holečkem na Favoritu. Třetí místo vybojoval na siluetě Š 1000 MB družecký Milan Andruchovič. Památečního Favorita po nějakém čase na start opět přivezli otec a syn Mlejnkovi. Mladší Pepa byl po první jízdě čtvrtý, ale technická závada v druhé jízdě vystavila stop jak jemu, tak otci.
E1 2000
Petr Mužík na pečlivě připraveném Renaultu Clio nedal soupeřům šanci a zvítězil. Nováček na startu v seriálu Hynek Charvát na Nissanu Sunny se ukázal velmi rychlým a po zásluze mu patřilo druhé místo. Třetí místo vybojoval a hezký dárek životnímu jubileu si věnoval Miroslav Mašek na Fabii TDi.
E1 +2000
Již tréninkové časy ukázaly, že Eda Patera bude mít na této trati tři až čtyři soupeře, kteří ho nenechají jet na jistotu. Po první jízdě vedl Jan Vávra na Fabii TDI 4x4, druhý byl Eda Patera na Subaru WRC 98 a třetí Jiří Jírovec na Nissanu GTR, všichni ve třech desetinách. A to ještě hned za nimi na sebemenší zaváhání čekali Zdeněk Kožmín a Vladimír Liška. Napětí před druhou jízdou se snad dalo měřit. Nakonec nejvíc zabojoval Eda Patera a absolutně nejrychlejším časem vybojoval vítězství. Byl jediný, kdo se na pětikilometrové trati dostal pod 2 minuty 26 sekund. Jan Vávra ve druhé jízdě ještě zrychlil, stačilo to však jen na druhé místo před Jiřím Jírovcem, jehož tým Invelt racing reprezentovali ještě pátý Vláďa Liška na BMW M3. Závod v této třídě nabídl úžasný sport a zřejmě bude patřit k vrcholům letošní sezóny.
H 1300
Objemově nejslabší třídě historických vozů dominoval Jiří Beneš s Mini Cooperem. Druhý skončil Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR. Třetí místo vybojoval mistr čisté stopy Josef Stočes startující na Škodě 100 A2, exempláři z Vovsovy sbírky. Pečlivě připravený krásný stroj spolu se šikovnýma rukama a chladnou hlavou opět ukázal, že samotný výkon motoru není všechno. Na start se postavil i další skvost našeho seriálu, Renault Alpine A 110 s Tomášem Cmíralem za volantem.
H 1600
Davidu Paterovi přestal Citroën Visa GTI mazat již v tréninku, a tak závod přišel o horkého favorita. Zvítězil Pavel Maier na Fordu Escort před Miroslavem Šenkem na Ladě VFTS. Třetí místo, o třináct setin před čtvrtou Katarínou Rozsívalovou, vybojovala vítězka Dámského poháru Hedvika Servusová na Hondě CRX.
H 2000
Cestu za dalším vítězstvím si zkomplikoval Ivo Král. V první jízdě dojel s poškozeným autem do cíle, i tak v nejrychlejším čase, ale bylo jasné, že bez opravy to dál nepůjde. Situaci navíc ještě komplikovala skutečnost, že se na voze střídal s Jaroslavem Duchkem, z minulosti známým a úspěšným závodníkem. Nakonec za vydatné pomoci Jana Kočiše, vůz na start připravil a i organizačně se podařilo zvládnout odstartovat a dokončit závod oběma jezdcům. Ivo tak na vítězství musel zapracovat ještě víc, než je normálně zvyklý. Druhý skončil Martin Slezák na BMW 2002 před Jiřím Šarochou. Na start se postavil i další známý jezdec z minulosti Jan Heřmánek na Alfě Romeo 75, ale vůz zatím trpí dětskými nemocemi.
H + 2000
Ondřej Lorenz Na Audi Quattro nejen zvítězil, ale i v Poháru pro youngtimery. Po první jízdě vedl Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, ale Lorenz dokázal ve druhé jízdě zrychlit o více než tři sekundy a zvítězit. Třetí místo vybojoval stále se lepšící Stanislav Urbánek na Fordu Capri.
Jarda Malík, 4.8.2010
Velmi nemilá věc se stala Tomáši Hankovi. Na rozpálený výfuk mu kapal olej a vůz začal hořet plamenem. Přítomní hasiči nezaváhali a pohotovým zásahem oheň uhasili, což je důkazem o bezpečnostním zabezpečení, a zachránili tak vůz před totální škodou. Závodní jízdy nabídly divákům napínavou podívanou. Zvlášť musel všechny zaujmout těsný souboj na předních místech nejsilnější třídy, kde nakonec šťastnému vítězi Edovi Paterovi byli vyrovnanými soupeři V. Liška, Z. Kožmín, J. Jírovec a J. Vávra.
Pořadatelé zvládli velké množství diváků bez komplikací a vyhrocených situací. U paní starostky Bečova mají závody velkou podporu, přes počáteční obavy se i z dopravních policistů na místě vyklubali oktanoví nadšenci, a tak se příští rok do Bečova seriál vrátí a možná na dvoudenní závod.
Hodnocení tříd
SE 1400
V nejslabších sériových autech zvítězil Vlastimil Suk, druhý z rodinné dvojice, junior, tentokrát zdravotně indisponován zůstal doma. Vítězné auto bylo po závodě zkontrolováno technickým komisařem, který se za pomoci endoskopu podíval důkladně na vnitřnosti pohonné jednotky a shledal vůz odpovídající předpisům. Druhé místo a vítězství v juniorském poháru tentokrát připadlo Jakubovi z bratrského dua Mészárosových. Třetí skončil Tomáš Mészáros. Na čtvrtém místě dojel Láďa Rosička, který se pomalu loučí se svou P 106.
SE 1600
Ze sedmi účastníků byl nejrychlejší Antonín Široký na Peugeotu 106 před Mojmírem Pribulou s Hondou Civic. Ten sváděl vyrovnaný souboj s třetím Františkem Kouřimským, kterého nakonec předstihl o sedm desetin sekundy.
SE 2000
Třída už v tréninku přišla o dva špičkové protagonisty, odstoupil Martin Čábela a po první jízdě také Tomáš Hank. Vítězství si nenechal vzít Michal Slováček na Nissanu Sunny. Pro stříbro si přijel Ladislav Klokočka na Alfě Romeo 147. Na třetím místě skončil téměř na domácí trati Roman Hovorka na Renaultu Clio.
SE +2000
Tato třída zná letos jen jednoho vítěze Jana Kvasničku na Mitsubishi Lancer IX, který i tentokrát přilétl do cíle nejrychleji a zajistil si další zlatý pohár. Jeho věční pronásledovatelé, Jiří Hák s dalším Lancerem skončil stříbrný a na Martina Lva a jeho černé Subaru zůstal bronz.
E1 1400
Necelé tři sekundy náskoku stačily Radimu Machovi a jeho Swiftu k dalšímu vítězství před Janem Holečkem na Favoritu. Třetí místo vybojoval na siluetě Š 1000 MB družecký Milan Andruchovič. Památečního Favorita po nějakém čase na start opět přivezli otec a syn Mlejnkovi. Mladší Pepa byl po první jízdě čtvrtý, ale technická závada v druhé jízdě vystavila stop jak jemu, tak otci.
E1 2000
Petr Mužík na pečlivě připraveném Renaultu Clio nedal soupeřům šanci a zvítězil. Nováček na startu v seriálu Hynek Charvát na Nissanu Sunny se ukázal velmi rychlým a po zásluze mu patřilo druhé místo. Třetí místo vybojoval a hezký dárek životnímu jubileu si věnoval Miroslav Mašek na Fabii TDi.
E1 +2000
Již tréninkové časy ukázaly, že Eda Patera bude mít na této trati tři až čtyři soupeře, kteří ho nenechají jet na jistotu. Po první jízdě vedl Jan Vávra na Fabii TDI 4x4, druhý byl Eda Patera na Subaru WRC 98 a třetí Jiří Jírovec na Nissanu GTR, všichni ve třech desetinách. A to ještě hned za nimi na sebemenší zaváhání čekali Zdeněk Kožmín a Vladimír Liška. Napětí před druhou jízdou se snad dalo měřit. Nakonec nejvíc zabojoval Eda Patera a absolutně nejrychlejším časem vybojoval vítězství. Byl jediný, kdo se na pětikilometrové trati dostal pod 2 minuty 26 sekund. Jan Vávra ve druhé jízdě ještě zrychlil, stačilo to však jen na druhé místo před Jiřím Jírovcem, jehož tým Invelt racing reprezentovali ještě pátý Vláďa Liška na BMW M3. Závod v této třídě nabídl úžasný sport a zřejmě bude patřit k vrcholům letošní sezóny.
H 1300
Objemově nejslabší třídě historických vozů dominoval Jiří Beneš s Mini Cooperem. Druhý skončil Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR. Třetí místo vybojoval mistr čisté stopy Josef Stočes startující na Škodě 100 A2, exempláři z Vovsovy sbírky. Pečlivě připravený krásný stroj spolu se šikovnýma rukama a chladnou hlavou opět ukázal, že samotný výkon motoru není všechno. Na start se postavil i další skvost našeho seriálu, Renault Alpine A 110 s Tomášem Cmíralem za volantem.
H 1600
Davidu Paterovi přestal Citroën Visa GTI mazat již v tréninku, a tak závod přišel o horkého favorita. Zvítězil Pavel Maier na Fordu Escort před Miroslavem Šenkem na Ladě VFTS. Třetí místo, o třináct setin před čtvrtou Katarínou Rozsívalovou, vybojovala vítězka Dámského poháru Hedvika Servusová na Hondě CRX.
H 2000
Cestu za dalším vítězstvím si zkomplikoval Ivo Král. V první jízdě dojel s poškozeným autem do cíle, i tak v nejrychlejším čase, ale bylo jasné, že bez opravy to dál nepůjde. Situaci navíc ještě komplikovala skutečnost, že se na voze střídal s Jaroslavem Duchkem, z minulosti známým a úspěšným závodníkem. Nakonec za vydatné pomoci Jana Kočiše, vůz na start připravil a i organizačně se podařilo zvládnout odstartovat a dokončit závod oběma jezdcům. Ivo tak na vítězství musel zapracovat ještě víc, než je normálně zvyklý. Druhý skončil Martin Slezák na BMW 2002 před Jiřím Šarochou. Na start se postavil i další známý jezdec z minulosti Jan Heřmánek na Alfě Romeo 75, ale vůz zatím trpí dětskými nemocemi.
H + 2000
Ondřej Lorenz Na Audi Quattro nejen zvítězil, ale i v Poháru pro youngtimery. Po první jízdě vedl Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, ale Lorenz dokázal ve druhé jízdě zrychlit o více než tři sekundy a zvítězit. Třetí místo vybojoval stále se lepšící Stanislav Urbánek na Fordu Capri.
Jarda Malík, 4.8.2010
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout








