Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Premiéra Olivera Solberga se škodovkou

Nadcházející Švédská rallye bude místem soutěžního debutu Olivera Solberga (S) a Aarona Jonstona (IRL) ve voze ŠKODA FABIA Rally2 evo. Právě tento podnik zahájí spolupráci mezi týmem Olivera Solberga a ŠKODA Motorsport, jejíž součástí bude účast v evropských rallye mistrovství světa v kategorii WRC3.

Stejně jako v minulosti, ŠKODA Motorsport v roce 2020 pokračuje s podporou a výukou mladých jezdců. Nejnovějším příkladem tohoto přístupu podpory mladých talentovaných jezdců, je spolupráce s týmem 18letého Olivera Solberga (S). Ten se společně se svým spolujezdcem Aaronem Johnstonem (IRL) zúčastní vybraných soutěží mistrovství světa kategorie WRC3 určené pro soukromé týmy.

„Už se opravdu velmi těším na svoji premiéru s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo ve Švédsku. V České republice jsem úspěšně absolvoval testy, které se jely na sněhu a ledu. Jsem ale připraven také na podmínky, které aktuálně ve Švédsku panují. Na rozdíl od minulého roku je zde málo sněhu, takže tu nejsou sněhové bariéry, o které se obvykle při jízdě opírám. Budu tedy muset jet velmi precizně,“ popsal Oliver Solberg očekávané podmínky.

Rally verze Fabie je ve Skandinávii velmi oblíbená. S českým soutěžním vozem zde pojede deset posádek. Konkurence přitom bude ve startovním poli skupiny Rally2 (nové pojmenování dřívější třídy R5 Mezinárodní automobilovou federací), čítající 19 vozů, jako obvykle velmi silná. V kategorii WRC3 určené pro soukromé týmy se Oliver Solberg a Aaron Johnston utkají s dalšími jezdci s vozy ŠKODA: Emilem Lindholmem/Mikaelem Korhonenem a Eerikem Pietarinenem/Miikkou Anttilou (všichni z Finska). S vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo pojedou také juniorští mistři Evropy (ERC1) Filip Mareš/Jan Hloušek z České republiky. Jedním z hlavních favoritů soutěže v dané kategorii bude také mistr světa kategorie WRC2 z roku 2017 Pontus Tidemand, jedoucí se spolujezdcem Patrickem Barthem v týmu Toksport WRT s vozem ŠKODA FABIA Rally2 evo.

Z důvodu neobyčejně teplého počasí ve švédském regionu Värmland a v příhraniční oblasti Norska došlo ke změně itineráře Švédské rallye, která byla zkrácena na přibližně 180 kilometrů měřených úseků.


Věděli jste, že…

První úspěchy značky ŠKODA zaznamenal John Haugland, který v roce 1973 dojel se Škodou 110 na osmém místě o rok později skončil se Škodou 120 S na vynikajícím sedmém místě.
Haugland poté vyhrál svou třídu na Švédské rally ještě dvakrát s vozem ŠKODA 130 RS v letech 1978 (osmnáctý celkově) a 1980 (sedmnáctý celkově).


…se Švédská rallye poprvé jela v roce 1950, mnoho let se konala v létě pod jménem „Rally půlnočního slunce“ a do zimního termínu se přesunula v roce 1965?

…jezdci zde mohou běžně používat speciální techniku jízdy v zatáčkách, kdy se opřou o sněhové bariéry a dosáhnou tak vyšší rychlosti? Z důvodu letošního neobvykle teplého počasí v pořádajícím regionu ale soutěžící této možnosti nebudou moci využívat.

…každá posádka musí mít na palubě lopatu, aby bylo možné automobil vykopat ze závěje v případě, že opustí trať?

…speciální zimní pneumatiky jsou vybavené 384 hroty s délkou 20 mm?

…v roce 1973 byly ve Švédské rallye povoleny pouze pneumatiky bez hrotů a soutěž vyhrál Stig Blomqvist i přesto, že ztratil deset minut problémy s dodávkou paliva?

…v roce 1993 vyhrál Pavel Sibera/Petr Gross ve třídě A5 s vozem ŠKODA FAVORIT 136L?




Škoda + JL 13.2.2020












Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar