Premiéra Mitsubishi Lancer CNG v rallye
Při Rally Lužické hory si odbyl premiéru vůz Mitsubishi Lancer Evo IX poháněný stlačeným zemním plynem, s nímž startovala posádka Václav Pech a Petr Uhel. Podobný automobil se v minulosti objevil také již v Rakousku.
Plzeňská dvojice do soutěže vstoupila čtvrtým časem na téměř sedmnáctikilometrové vložce, když nestačila pouze na Jaroslava Orsáka s Lancerem Evo IX, Josefa Petáka s Peugeotem 207 Super 2000 a na Jana Černého s produkčním Subaru Impreza Sti. Po druhé rychlostní zkoušce se Pech dostal před Černého. Od třetího testu se pořadí na prvních třech místech ustálilo, zatímco boj o čtvrtou příčku pokračoval. Do cíle v Hrádku nad Nisou nakonec Václav Pech dorazil o 1,8 s dříve než Jan Černý.
„V závěru jsme si s autem začali dobře rozumět a uspěli jsme. Z auta mám velmi dobrý pocit, i když je dost jiné, než klasické enko. Zásadní rozdíl se týká točivého momentu v nízkých otáčkách, zvlášť v pomalých odbočkách, kterých bylo v Lužických horách hodně. Určitě je v našich silách dál zapracovat na vývoji, což by mělo vůz ještě zrychlit. Každopádně se jedná o velmi dobrou soutěžní techniku.“
Na projektu spolupracoval Charouz Racing Systém se společnostmi Vítkovice Machinery Group a RWE. Cílem bylo dokázat, že se i s vozem na stlačený plyn lze závodit a jedná se o pohon budoucnosti. „Když jsme byli osloveni, abychom pomohli v české rally propagovat technologii CNG, myslel jsem si, že je to nesplnitelný úkol. Museli jsme zařídit, aby tato třída vůbec mohla v českém šampionátu rallysprintů jet. Jsem velice rád, že se vše podařilo a my budeme přímo u začátku nové éry českých automobilových soutěží. Je pochopitelné, že máme ještě určité rezervy, ale auto budeme dále vyvíjet a posouvat vpřed,“ říká Antonín Charouz.
Tento vůz by měl absolvovat kompletní seriál Mistrovství ČR sprintrally 2009 a v průběhu sezony se v jeho kokpitu kromě Pecha s Uhlem objeví také posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha, která díky Martinovu vítězství v soutěži Pirelli Star Driver Shootout 2008 letos pravidelně startuje a sbírá zkušenosti v Mistrovství světa produkčních vozů (PWRC).
BPA, 4.5.2009
„V závěru jsme si s autem začali dobře rozumět a uspěli jsme. Z auta mám velmi dobrý pocit, i když je dost jiné, než klasické enko. Zásadní rozdíl se týká točivého momentu v nízkých otáčkách, zvlášť v pomalých odbočkách, kterých bylo v Lužických horách hodně. Určitě je v našich silách dál zapracovat na vývoji, což by mělo vůz ještě zrychlit. Každopádně se jedná o velmi dobrou soutěžní techniku.“
Na projektu spolupracoval Charouz Racing Systém se společnostmi Vítkovice Machinery Group a RWE. Cílem bylo dokázat, že se i s vozem na stlačený plyn lze závodit a jedná se o pohon budoucnosti. „Když jsme byli osloveni, abychom pomohli v české rally propagovat technologii CNG, myslel jsem si, že je to nesplnitelný úkol. Museli jsme zařídit, aby tato třída vůbec mohla v českém šampionátu rallysprintů jet. Jsem velice rád, že se vše podařilo a my budeme přímo u začátku nové éry českých automobilových soutěží. Je pochopitelné, že máme ještě určité rezervy, ale auto budeme dále vyvíjet a posouvat vpřed,“ říká Antonín Charouz.
Tento vůz by měl absolvovat kompletní seriál Mistrovství ČR sprintrally 2009 a v průběhu sezony se v jeho kokpitu kromě Pecha s Uhlem objeví také posádka Martin Semerád – Bohuslav Ceplecha, která díky Martinovu vítězství v soutěži Pirelli Star Driver Shootout 2008 letos pravidelně startuje a sbírá zkušenosti v Mistrovství světa produkčních vozů (PWRC).
BPA, 4.5.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











