Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pražský rallysprint vyhrál Jan Dohnal

Hlavním smyslem Pražského rallysprintu měla být především show pro diváky a poděkování za jejich přízeň během roku. Jenže během let se z rallysprintu „Okolo Strahova“ stalo urputné závodění o vteřinky a zábava se vytrácela, až na výjimky.

J.Dohnal

J.Dohnal

 V.Pech

V.Pech

V..Štajf

V..Štajf

P.Semerád

P.Semerád

T.Enge

T.Enge

M.Vlček

M.Vlček

M.Semerád

M.Semerád

V.Kopáček

V.Kopáček

J.Jírovec

J.Jírovec

J.Sýkora

J.Sýkora

J.Skála

J.Skála

Proto byl letos na jaře poprvé zařazen epilog, respektive „kolečka“ bez měření času, tady „pálení“ pneumatik. Ale ještě, než k tomu došlo, tak se závodilo dvakrát na rychlostní zkoušce v okolí Mořiny a třikrát pak kolem stadionu.



Je už zvykem, že se na rallysprint objeví vždy několik speciálů nejvyšší kategorie WRC, byť až na výjimky většinou staršího data. Letos s WRC představili Václav Pech (Ford Focus WRC), Jan Dohnal (Ford Fiesta WRC), Vojtěch Štajf (Hyundai i20 WRC), Karel Trněný (Škoda Fabia WRC) a Jiří Jírovec (Toyota Corolla WRC). Naopak chybělo prvních šest jezdců z domácího šampionátu (Kopecký, Mareš, Stříteský, Jirásek, Březík a Cais.



Zajímavou historii má ex-tovární Hyundai i20 WRC s karosérií výrobního čísla 2, který si pronajal Vojtěch Štajf. V roce 2014 s ním totiž vstoupila hvězda továrního týmu Hyundai Motorsport Belgičan Thierry Neuville po boku Nicolase Gilsoula do Rallye Monte-Carlo 2014. Posádka poté na tomto voze absolvovala ve stejné sezóně ještě dalších pět soutěží světového šampionátu s nejlepším umístěním na třetím místě v cíli Lotos Rally Poland 2014. Od roku 2015 byl zmíněný vůz Hyundai i20 WRC svěřen do technické přípravy italskému týmu HMI. Zajímavostí je také start vozu se zkušenou novozélandskou posádkou Hayden Paddon – John Kennard v rámci Rally Legend 2016.



První zkoušku vyhrál Václav Pech (Ford Focus WRC) před Petrem Semerádem Škoda Fabia R5) a Vojtou Štajfem (Hyundai i20 WRC), druhou pak Jan Dohnal (Ford Fiesta WRC) před Pechem a Semerádem. A do čela se dostal Pech, který ale hned v prvním průjezdu u stadionu probrzdil zatáčku a než se vymotal z ohraničené tratě, tak uplynulo skoro jedenáct sekund a bylo rozhodnuto. První dva průjezdy vyhrál Dohnal před Petrem Semerádem a Polákem Grzybem Škoda Fabia R5), podruhé dojel tčřtí Martin Semerád před Pechem.



Vítězství Pecha v posledním měřeném úseku už nemohlo nic změnit na prvenství Jana Dohnala.
Kolem stadionu bylo rozmístěno několik retardérů, a tak se nadělovaly penalizace o sto šest. Jednu vyfasoval i Petr Semerád, čímž přišel o druhou příčku. Jeho bratr Martin by se posunul z osmého místa na páté, a tak bychom mohli pokračovat.



Ve startovní listině se objevilo i několik zajímavostí. Rallysprint si zkusil Tomáš Enge, nechyběl ani Josef Peták (oba Škoda Fabia R5), Jakub Jírovec nechal doma Alpinu a bavil diváky krásnými smyky s Porsche 997. hezký pohled „dveřmi napřed“ byl na Jana Sýkoru s Mitsubishi Lancer, který pojal sprint jako show a stal se i největším sběratelem penalizací. Na jaře si půjčil Jan Skála špičkový Ford Fiesta WRC, tentokrát se rozhodl pro ladu 2101, aby pobavil diváky. A to se s hesly na karoséri v barvách VB jako Všude Bokem, Vopravdu Brutus, Vynech Brzdy, Vole Brzdi, Velký Bomby, Volížeme Betony atd.




1.Dohnal – VybíralFord Fiesta WRC00:22:09.9
2.Pech – UhelFord Focus WRC+00:00:09.3
3.Štajf – KhousnoutdinovaHyundai i20 WRC+00:00:27.4
4.P.Semerád – GlösslŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:00:34.6
5.Enge – ŠťovíčekŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:00:41.0
6.Vlček – HrdinováHyundai i20 N Rally2+00:00:59.3
7.Grzyb – SieliłoŠkoda Fabia Rally2 Evo+00:01:00.2
8.Trojan – RysŠkoda Fabia R5+00:01:06.2
9.M.Semerád- KolářováŠkoda Fabia Rally2 Evo+ 00:01:10.0
10.Kopáček – LešákováFord Fiesta R5+00:01:20.4







JL 28.11.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar