Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pražský rallysprint - vítězství pro Černého (Černý Petr pro Pecha s Uhlem)

Z Pražského rallysprintu se už dávno vytratila show na závěr sezony, jako tomu bývalo kdysi, ale závodí se o každou sekundu až do konce. Jen pár jedinců zahřívalo diváky parádními průjezdy zatáčkami, hlavně kolem strahovských stadionů.

Do programu se vrátily po letech dvě klasické rychlostní zkoušky, první vedoucí Karlickým údolím směrem ke Kuchaři a druhá pak od radotínské cementárny údolím Cikánky k Řeporyjím a obě se jely dvakrát. Teprve pak se sprint přesunul na Strahov, kde čekaly dva průjezdy po třech kolech.

První zkoušku vyhrál Martin Semerád o jednu desetinu sekundy před Václavem Pechem s VW Polo R5 a o 0,9 s před bratrem Petrem, který jel rovněž se Škodou Fabia R5, ale v novějším provedení Evo. Ovšem takové nebylo průběžné pořadí, ale vedl Petr Semerád před loňským vítězem Martinem Kočim, který zkoušel nového spolujezdce Igora Bacigála a Janem Černým (oba Škoda Fabia R5). Martin Semerád dostal totiž penalizaci 10 s za retardér a Václav Pech dokonce minutu a klesl na 45.místo.

„Na startu první rychlostní zkoušky, když chtěl Petr podat časoměřiči jízdní výkaz pro zaznamenání našeho startovního času, zavadil nešťastně rukou o jednu přezku svého bezpečnostního pásu a výkaz mu vypadl z ruky. Jízdní výkaz je list papíru o velikosti 10x 20 cm, který zapadl do mezery mezi sedačku a ochranný rám. Byli jsme již oba pevně přitaženi 6 bodovými bezpečnostními pásy a naše pokusy dosáhnout na papír byly beznadějné. Aby jej Petr vyndal, musel se odvázat, vystoupit ven a opatrně ho vytáhnout tak, aby nezajel úplně pod sedačku. To celé trvalo asi 30s a my museli odstartovat o 1 min. déle za což je penalizace 1 min.,“ popisuje kuriozní příhodu Václav Pech.

Druhou zkoušku projel nejrychleji Petr Semerád o 1,8 s před bratrem Martinem a Pechem, ale pořadí zůstalo stejné. V třetí zkoušce opustil Martin Semerád jednu ze zatáček karlického údolí a sklouzl se mimo trať. Jenže diváci byli daleko a než se podařilo dostat škodovku na trať, tak uplynulo sedm minut a propadl na poslední příčku. Zkoušku vyhrál Pech před Petrem Semerádem, který zvýšil náskok na Kočiho na 11,5 sekundy, třetí Černý zaostával o 14,7 sekundy.

Jak se říká s jídlem roste chuť a v serpentinách nad Cikánkou se Petr Semerád přetahoval se svodidly a byla z toho ulomená přední kola, neprůjezdná trať a zrušená zkouška. Nejlepší čas si připsal Pech před Černým a Kočim. Na Strahov tak přijížděl v roli vedoucího jezdce Koči s náskokem 1,9 sekundy na Černého, následovali Štajf a Grzyb.

Bohužel Koči vsadil na ne právě vhodné obití a na nejrychlejšího Pecha ztratil 10 sekund, což znamenalo propad na druhé místo. Do vedení se dostal Černý o 7 sekund před Kočího a bylo prakticky rozhodnuto.

V druhém okruhu byl sice nejrychlejší Pech, který se posunul na šestou příčku, ale bez minutové penalizace by jasně vyhrál. Druhý čas zajel Černý, jen o sekundy horší a po Mikulášské rally si připsal druhé vítězství na konec sezony. Vsadil na hodně čistou jízdu bez smyků, což se ukázalo jako rozhodující. Martin Koči klesl až na čtvrté místo, když se před něj dostali Grzyb i Štajf.

Smůlu měl rallycrossový jezdec Jan Skála, který si vypůjčil Ford Focus WRC od Jana Dohnala. Ačkoliv jel s WRC poprvé, tak po čtyřech zkouškách byl sedmý. Při prvním průjezdu okruhové zkoušky bavil diváky nádhernými smyky, čímž klesl na 11.příčku, v druhém už Focus nefungoval, jak by měl a výsledkem bylo 19.místo. Krásné průjezdy včetně parádních hodin předváděl také Filip Mareš, kterému nešlo o výsledek, za což sklízel potlesk.

Poslední zkouška také přinesla dramatické okamžiky. O jeden se postaral Karel Štochl, který si uvědomil, že jede o kolo víc a z nepochopitelných důvodů se otočil do protisměru přímo proti Petr Kačírkovi. Naštěstí jel pomalu, jinak mohla mít kolize mnohem horší následky.


Takový byl 25. ročník Pražského rallysprintu, poslední podnik letošní sezony. Soutěž bezpochyby ztížily obě klasické technické zkoušky, navíc na mokru. Strahovský okruh musel být kvůli nelibosti místních upraven a přišel tak o několik zajímavých zatáček. Uvidíme, co přinese příští ročník.

1.Černý – TurečekŠkoda Fabia R50.25.29,0
2.Grzyb – BorkoŠkoda Fabia R5+6,3 s
3.Štajf – KotlářVW Polo R5+7,0 s
4.Koči – BacigálŠkoda Fabia R5+7,6 s
5.Bisaha – KiškaHyundai i20 R5+22,3 s
6.Pech – UhelVW Polo R5+38,4 s
7.Mareš – HloušekŠkoda Fabia R5+50,1 s
8.Trojan – RysŠkoda Fabia R5+56,6 s
9.Drotár – FerencŠkoda Fabia R5+1.04,4 min
10.Šimek – KrajčaMitsubishi Lancer+1.13,4 min




JL 9.12.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar