Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pražský rallysprint ovládly Citroëny

Jubilejní třicátý ročník TipCars Pražského rallysprintu se uskutečnil naposledy v současné době, tedy dvakrát cementárna Radotín a třikrát okruh kolem Strahova, i když letos v opačném směru a s drobnou úpravou, Vzhledem k výstavbě tramvajové tratě si musíme počkat v jaké podobě bude ojedinělá akce v Praze pokračovat.

Původně byl Pražský rallyesprint zamýšlen jako show na závěr sezony, ale nakonec se z akce stal prestižní závod, v níž se bojuje o vteřiny až do cíle. K favoritům patřil opět Václav Pech s Citroënem C3 Rally2 nebo Dominik Stříteský se Škodou Fabia RS Rally2, ale bylo nutné počítat také s Janem Skálou a Martinem Semerádem. Byť oba pravidelně nezávodí, tak jednou za rok vyrazí na Strahov. Letos se špičkovými automobily Citroën C3V WRC. Bylo vyrobeno pouze dvanáct těchto speciálů, dochovaly se jich sedm.


První zkoušku od cementárny Radotín do Řeporyjí projel nejrychleji Pech před Černým a Skálou. Následovala zkouška kolem Strahova, ale vzhledem ke špatně postaveným retardérům se její výsledky nepočítaly. Ve třetí zkoušce, kterou byl opěr Radotín, bylo pořadí stejné jako poprvé. Vedení tak uhájil Pech a s náskokem 1,2 s před Černým a 2.6 s před Skálou.


V pořadí čtvrtá a pátá zkouška se odehrály na Strahově. Čtvrtou projel nejlépe Stříteský o 0,6 s před Martinem Semerádem a 1,5 sekundy před jeho bratrem Petrem se Škodou Fabia RS Rally2. Pech ztratil přes pět sekund a v celkovém pořadí klesl na druhé místo se ztrátou jedné desetiny sekundy na Stříteského, šanci na dobré umístění ztratil Jiří Černý, když jel o kolo méně a byl zatížen penalizací 15 minut,


Jak se říká, když se dva perou, třetí se směje. Poslední Strahov vyhrál sice Martin Semerád o 0,7 s před Skálou, ale protože čtvrtý Pech ztratil přes šest sekund, vítězství vybojoval Jan Skála s Alešem Pilným. Druhé místo si odvezli z Prahy Václav Pech s Petrem Uhlem a třetí Dominik Střííteský s Jiřím Šléglem. Čtvrtým místem se rozloučil s kariérou Martin Semerád, ale protože se mu nepodařilo vyhrál, tak kdo ví, jestli se loučení neodkládá. Za zmínku stojí výborná patnáctá příčka nestárnoucího Josefa Petáka se Škodou Fabia R5. Ačkoliv už nezávodí mnoho let, tak dokazuje, že stále umí.


V historických automobilech zvítězil Jan Frei a Stanislav Šatek při premiéře s Mitsubishi Lancer, absolutně skončili na 22.místě, Ale kdyby nejel o jedno kolo navíc, tak by se umístil ještě výš. Druzí skončil Martin Klapáč s manželkou Kateřinou s Peugeotem 306 Maxi a třetí Jan Schmid a Zbyněk Pils s Fordem Sierra Cosworth.



1.Skála – PilnýCitroën C3 WRC00:18:48.8
2.Pech – UhelCitroën C3 Rally2 +00:00:02.5
3.Stříteský – ŠléglŠkoda Fabia RS Rally2 +00:00:02.8
4.Semerád M.- NedvědCitroën C3 WRC +00:00:04.3
5.Semerád P. - Nedvědová Škoda Fabia RS Rally2+00:00:06.9
6.Odložilík – HasajováŠkoda Fabia RS Rally2+00:00:20.5
7.Grzyb – SmolińskiŠkoda Fabia RS Rally2+00:00:27.3
8,Štajf - Kotlář RadimŠkoda Fabia RS Rally2+00:00:30.8
9.Vlček – TimkováHyundai i20 N Rally2+00:00:31.3
10.Trojan – MarečekŠkoda Fabia R5+00:00:48.2




JL 8.12.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar