Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pražský rallysprint otevřel rallye sezonu

Letošní sezona automobilového sportu začala dost netradičně, a to Pražským rallysprintem, který v minulosti vždy uzavíral sezonu. Ale dva roky nemohl být v tradičním prosincovém termínu, a tak přišel hlavní pořadatel Petr Mihule s nápadem pozvat posádky a diváky na Strahov už v březnu.

Termín sice nebyl asi dvakrát šťastný, protože řada jezdců jako Pech, Mareš, Odložilík, Černý, Cvrček nechtěla riskovat poškození techniky. Neobjevil se ani Jan Kopecký, který na Pražský rallysprint nejezdí.



Startovní číslo jedna dostal Dominik Stříteský a protože na horké sedadlo posadil jeden z jeho sponzorů firma Mol, mediální hvězdu Zdeňka Godlu, tak bylo jasné, že pojede celou soutěž na oči. Největší šance se připisovali Petru Semerádovi se Škodou Fabia týmu Rufa a Adamu Březíkovi, který v týmu Samohýl je jedním ze čtyř jezdců dealerských týmů pro letošní rok (Kopecký, Stříteský, Mareš). Černým koněm byl Jan Skála se zapůjčeným Fordem Fiesta WRC a ve startovní listině se ještě objevili Martin Vlček s vozem Hyundai i20 R5, Karel Trojan se Škodou Fabia R5 nebo Karel Trněný se Škodou Fabia WRC.



Než přijely posádky na Strahov absolvovaly dvakrát rychlou okruhovou zkoušku u Trněného Újezdu a tradiční radotínskou cementárnu. Všechny vyhrál Petr Semerád, stejně jako první okruhovou kolem stadionu. Tu druhou si připsal Dominik Stříteský.



O vítězství Semeráda nebylo pochyb, ale o druhé místo musel až do konce bojovat Adam Březík, který se při druhém průjezdu zpomalil o patnáct sekund. Tím se k němu na rozdíl tří desetin sekundy přiblížil Martin Vlček. Stříteský „bez spolujezdce“ dojel čtvrtý před Karlem Trojanem, když se Jan Skála při posledním průjezdu plném atraktivních smyků propadl na osmou příčku.



Na třináctém místě skončil Jakub Jírovec, který s atraktivní alpinkou absolvoval vůbec první opravdovou rallye. Není divu, že byl spokojen, když za sebou nechal řadu vozů skupiny R5.
Na trati se představilo také několik historiků, z nichž nejrychlejší byl podle očekávání Vojta Štajf s Opelem Kadett. Ve vzájemném souboji porazil Luboš Tenkla s BMW M3 o čtyři sekundy.



Po šesti rychlostních zkouškách na čas byla na programu ještě divácká show před hlavní tribunou. Úvod obstaral Kalle Rovanperä se seriovou Toyotou GR86 a hned za ním se představil se starším Subaru Impreza miláček diváků Emil Triner a byla to show se vším všudy.



1.Semerád – PerseinŠkoda Fabia Rally2 Evo28:05.7
2.Březík – KrajčaŠkoda Fabia R5+ 00:26.8
3.Vlček – SkácelováHyundai i20 N Rally2+00:27.1
4.Stříteský – GodlaŠkoda Fabia R5+00:28.9
5.Trojan – RysŠkoda Fabia R5+ 00:48.6
6.Bisaha – KiškaHyundai i20 R5+00:55.4
7.Štochl – ZalabákŠkoda Fabia R5+00:57.1
8.Skála – SkořepaFord Fiesta WRC+00:59.1
9.Kačírek – KačírkováŠkoda Fabia R5+01:08.2
10.Pokorný – LasevičŠkoda Fabia R5+01:09.8





JL 27.3.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar