Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche vyhrálo 24 hodin Nürburgringu

Vytrvalostní závod 24 hodin Nürburgringu je náročný sám o sobě, neboť se jezdí na nejtěžší trati světa. Když se k tomu přidají povětrnostní podmínky, jako letos, pak to platí dvojnásob. Průběh posledního ročníku vejde do dějin jako jeden z nejtěžších.

Nejdříve musel být start posunut o dvě hodiny kvůli průtrži mračen, ve 3.54 hodin byl přerušen pro hustou mlhu, v níž klesla viditelnost na méně než třicet metrů. Po pěti a půl hodinách byl, tentokrát už za úmorného vedra, v půl desáté dopoledne opět odstartován a před pátou projeli vítězové cílem. A byl to stejně jako vloni Manthey Racing Team s Porsche 911 GT3 RSR (st.č.1). Kvarteto jezdců Timo Bernhard, Romain Dumas, Marc Lieb a Marcel Tiemann, které bylo nejrychlejší již v tréninku, udávalo tempo hned od startu a také v náročných podmínkách představovalo více než 200 000 diváků bezchybné představení. Po dvanácti hodinách vedlo před týmem Zakspeed, v jehož Viperu (3) se střídali Huisman, Coronel, Simon a Bouchout, na třetím místě se držel Team Schubert. Za něj startovali s atraktivním BMW Z4 (50) Hans Joachim Stuck, jeho syn Johannes, Claudia Hürtgenová a Richard Göransson. V tu dobu už byli ze hry jedni z favoritů – Klaus Ludwig, Sascha Bert, Marcel Fässler a Robert Lechner, jejichž rychlý Aston Martin (7) odpadl pro technickou závadu.
Team Manthey pokračoval i v dalších hodinách ve spanilé jízdě a cílem projel první. „Letošní vítězství je určitě mnohem cennější než v minulém roce. Na první úspěch jsem čekal čtvrt století a teď jsme nejtěžší závod světa vyhráli podruhé za sebou. To je prostě fantastické. Vítězství je nejkrásnějším dárkem, který jsme si mohli přát ke stříbrné svatbě (tu oslavili manželé Mantheyovi v sobotu), neskrýval v cíli radost Olaf Manthey, šéf týmu a bývalý vynikající jezdec.
„Po celý závod jsme neměli nejmenší problém. V principu bychom teď mohli dotankovat a hned jet dalších 24 hodin. Vyhrát 24 hodin na Nürburgringu podruhé v řadě je sen. Auto jsme skvěle připravili na specifickou Severní smyčku. Nový 911 GT3 RSR jel jako hodinky“, hodnotil závod Timo Bernhard a jeho kolegové jej doplnili: „Potřetí jsem mohl držet v rukou pohár vítězů. Aby tady člověk vyhrál, tak potřebuje spolehlivé a rychlé auto a správné partnery“, prohlásil Marcel Tiemann.
Druhé místo Viperu bylo nejlepším umístěním týmu Zakspeed od roku 2002. Třetí dojelo další Porsche 997 RSR týmu Land (25) ve složení Basseng, Hennerici, Adorf a Stippler, oba týmy měly ztrátu jednoho kola. Čtvrtá příčka patří bratrům Alzenovým s Menzelem a Mamerowem na Porsche Cayman. Vynikající výkon podával vůz vedený zkušeným Stuckem, ale bohužel kolize s jiným jezdcem, po níž sice dojel do boxů, stála posádku drahocenné minuty opravou přední nápravy, a tím i šanci na stupně vítězů.
Své kvality potvrdil také tovární VW Golf „R-Line“ (111) v němž se střídali junioři Rast a Johannson se zkušeným soutěžákem Deppingem a Gruberem. Na trati dlouhé 25,3 kilometrů, kterou tvoří jednak okruh Grand Prix, ale hlavně 21 kilometrů dlouhá tzv. Severní smyčka, znovu dokázal, jaký potenciál v sobě skrývá. Zvláště v noci a v mlze se kvarteto z Wolfsburgu předjíždělo jednoho soupeře za druhým, až z toho bylo vynikající celkové 8.místo a vítězství ve třídě přeplňovaných dvoulitrů. Navíc byl Golf o výkonu 300 k nejlepším vozem v cíli s pohonem předních kol v konkurenci 220 startujících. Během závodu pouze tým pouze tankoval, měnil pneumatiky a brzdové obložení.

Jindřich Lasík, 12.6.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar