Porsche vítězí na Nürburgringu
Nejtěžší závod cestovních automobilů na okruhu – 24 hodin Nürburgringu ovládly opět vozy Porsche, když potřetí za sebou zvítězil tým Manthey Motorsport, tentokrát ve složení Bernhard, Dumas, Lieb a Tiemann. Také další dvě příčky obsadily vozy Porsche, v první desítce jich bylo osm.
Vítězné kvarteto ujelo před kulisou 220 000 diváků celkem 148 kol, což na trati dlouhé 25, 3 kilometru představuje 3755,94 kilometru. Na začátku závodu však nevypadal situace pro tým Manthey dobře. Hned několik metrů po startu ztratil Porsche řízené v tu chvíli nejrychlejším z tréninku Liebem, potíže s vodním čerpadlem. Nutná oprava si vyžádala čtvthodinovou zastávku v boxech. Bylo to mentálně hodně vysilující, hned od začátku kalkulovat s touto ztrátou. Proto je vítězství pro mě největším momentem v kariéře“, radoval se v cíli Lieb. „Prvních dvanáct hodin jsme měli všichni nůž mezi zuby a hlavně v noci, v dešti a na mokré trati jsme najížděli na vedoucí posádky až 40 sekundy na jedno kolo“, potvrdil Dumas, který jel na Nürburgringu teprve podruhé a podruhé zvítězil, zatímco jeho kolegové Bernhard a Tiemann si připsal již čtvrté vítězství. Tiemann si připsali už třetí úspěch. Jejich stíhací jízda byla korunována v půl čtvrté ráno vedoucí pozicí. V tu chvíli už bylo mimo hru rychlé BMW Z4 M Coupé, v němž se střídali Hürtgenová, Sorlie, Viebahn a Göransson. Až do půl dvanácté bojovali o první příčku, než vůz obrátil Sorlie na střechu na střechu. Výborně rozjetý závod měl také mladý Johannes Stuck, ale ani jemu se nepodařilo se svými kolegy závod dokončit.
V závěru si vytvořili náskok tří kol před druhým v pořadí, takže si mohli 45 minut před cílem dolít olej do převodovky a v klidu zkontrolovat všechny hlavní komponenty.
Důkaz o tom, že Porsche 911 je bezpochyby nejlepším sportovním vozem světa dokazuje také druhé Porsche 911 GT3-MR, jenž v tomto závodě zvítězili už v roce 2006. „Měnili jsme pouze pneumatiky a tankovali“,m radoval se v cíli Pierre Kafer. V posádce na třetím místě se střídala také Sabine Schmitz, která náročný závod zvítězila již dvakrát a stala se tak nejúspěšnější ženou v historii závodu.Mezi prvními deseti v cíli bylo letos osm vozů Porsche.
Premiéru Tomáše Engeho ve 24h Nürburgringu zásadně ovlivnily kolize s jinými jezdci a technické potíže. S kolegy Wendlingerem, Lechnerem a Mückem skončili v poli poražených, když více než polovinu maratonu strávili opravami svého Astonu Martin DBRS9. Vůz byl několikrát poničen po úderech od soupeřů.
Tomáš Enge: „Naše posádka bylaa nová a zároveň to pro nás byl hodně těžký závod. Hlavně proto, že jsme doplatili na rány od našich soupeřů. Rozhodující roli sehrál úder od fiesty v úvodu. Byl to teprve třetí „stint“ závodu, kdy byl za volantem Stefan. Dostal ránu na kolo. Nabrali jsme velkou ztrátu, na kterou bohužel navázaly i další. Opět především kvůli nepozornosti jiných závodníků. Vůz navíc nefungoval tak dobře, jako před srážkou. Kvůli všem těmto problémům jsme nakonec ztratili asi polovinu závodu. Já sám jsem odjel jen dva „stinty“, čili přibližně dvě a půl hodiny. Jakmile jsme věděli, že nemáme šanci bojovat o umístění, vzali jsme zbytek maratonu jako jeden velký test pro příští ročník závodu.“
Jindřich Lasík, 27.5.2008
V závěru si vytvořili náskok tří kol před druhým v pořadí, takže si mohli 45 minut před cílem dolít olej do převodovky a v klidu zkontrolovat všechny hlavní komponenty.
Důkaz o tom, že Porsche 911 je bezpochyby nejlepším sportovním vozem světa dokazuje také druhé Porsche 911 GT3-MR, jenž v tomto závodě zvítězili už v roce 2006. „Měnili jsme pouze pneumatiky a tankovali“,m radoval se v cíli Pierre Kafer. V posádce na třetím místě se střídala také Sabine Schmitz, která náročný závod zvítězila již dvakrát a stala se tak nejúspěšnější ženou v historii závodu.Mezi prvními deseti v cíli bylo letos osm vozů Porsche.
Premiéru Tomáše Engeho ve 24h Nürburgringu zásadně ovlivnily kolize s jinými jezdci a technické potíže. S kolegy Wendlingerem, Lechnerem a Mückem skončili v poli poražených, když více než polovinu maratonu strávili opravami svého Astonu Martin DBRS9. Vůz byl několikrát poničen po úderech od soupeřů.
Tomáš Enge: „Naše posádka bylaa nová a zároveň to pro nás byl hodně těžký závod. Hlavně proto, že jsme doplatili na rány od našich soupeřů. Rozhodující roli sehrál úder od fiesty v úvodu. Byl to teprve třetí „stint“ závodu, kdy byl za volantem Stefan. Dostal ránu na kolo. Nabrali jsme velkou ztrátu, na kterou bohužel navázaly i další. Opět především kvůli nepozornosti jiných závodníků. Vůz navíc nefungoval tak dobře, jako před srážkou. Kvůli všem těmto problémům jsme nakonec ztratili asi polovinu závodu. Já sám jsem odjel jen dva „stinty“, čili přibližně dvě a půl hodiny. Jakmile jsme věděli, že nemáme šanci bojovat o umístění, vzali jsme zbytek maratonu jako jeden velký test pro příští ročník závodu.“
| 1.Bernhard/Dumas/Lieb/Tiemann | Porsche 911 GT3 RSR | 148 kol |
| 2. Hahne/Haarmann/Krumbach/Kaffer | Porsche 911 GT3-MR | - 1 |
| 3. Schmitz/Abbelen/Dr. Althoff/Heyer | Porsche 911 GT3 | - 3 |
| 4. Hartung/Neuberger/Engstler | BMW Z4 M | - 4 |
| 5. Kräling/Gindorf/Scharmach/Ragginger | Porsche 911 GT3 Cup | - 4 |
| 6. Scheid/Kainz/Teichmann/Klasen | BMW M3 GTS | - 5 |
| 7. Schmidt-Staade/Müller/Riemer/Scholze | Porsche 911 GT3 Cup | -7 |
| 8. Lambrecht/Helmroulle/Arnold | Porsche 911 GT3 | - 7 |
| 9. Peters/Karlsson/Plesse/Kohler | Porsche 911 GT3 Cup | - 8 |
| 10. Matveev/Gorban/Gryazin/Tsarev | Porsche 911 GT3 Cup | - 9 |
Jindřich Lasík, 27.5.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













