Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 718 Cayman GT4 - v rallye od roku 2020

Porsche plánuje návrat do soutěžního sportu. Oddělení motoristického sportu ve Weissachu proto vyvíjí Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport podle pravidel třídy FIA R-GT. Nový soutěžní vůz by mohl být nasazován v soutěžích od sezony 2020.

Pro tento krok byly rozhodující pozitivní reakce na představení koncepčního vozu Cayman GT4 Rallye v rámci ADAC Rallye Deutschland 2018. Romain Dumas (Francie) se za volantem pozoruhodné koncepční studie ujal v loňské Rallye Německo role předjezdce. Koncepční studie absolvovala svou první předváděcí jízdu na sněhu a ledu na zimní akci GP Ice Race v Zell am See. Koncepční vůz řídil místní úspěšný jezdec Richard Lietz, který je aktuálně třetí v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech FIA WEC .


Budoucí soutěžní vůz nebude na rozdíl od koncepční studie vycházet ze závodního vozu Cayman GT4 Clubsport, vyráběného do roku 2018, nýbrž z nové verze 718 Cayman GT4 Clubsport, představené začátkem ledna 2019. Nový závodní vůz pro zákaznický sport je určen pro mistrovství kategorie GT4 na celém světě, pro klubové sportovní podniky i jízdy na závodních okruzích pro veřejnost. Jeho šestiválcový „boxer“ poskytuje ze zdvihového objemu 3,8 litru nejvyšší výkon 313 kW (425 k). Vývoj se zaměřil především na oblasti výkonových parametrů, ovladatelnosti a trvalé udržitelnosti. Při výrobě některých komponentů karoserie závodního vozu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se poprvé používají kompozitové materiály vyztužené biovlákny.

Účast koncepčního vozu Porsche Cayman GT4 Rallye v Rallye Německo 2018 vyvolala velmi pozitivní reakce. Odezva fanoušků rallye, ale i týmů, jezdců a organizátorů, byla rozhodujícím faktorem pro zahájení nového vývojového programu. Velkou výhodou jsou relativně nízké náklady na provoz nového vozidla podle pravidel třídy R-GT díky technice vycházející ze sériové výroby.


Porsche v soutěžním sportu: triumfy a tradice

Značka Porsche dosáhla v soutěžním sportu již mnoha úspěchů. Za milník je považováno vítězství vozu Porsche 959 v Rallye Paříž-Dakar 1986. Také Porsche 953, které vycházelo z modelu 911 ve verzi s pohonem všech kol, dokázalo zvítězit v dakarské rallye. Koncem 60. a začátkem 70. let slavili mimo jiné Vic Elford a Björn Waldegard velké úspěchy s vozy Porsche 911 v Rallye Monte Carlo. V nedávné minulosti vsadili mnozí soukromí jezdci na různé verze modelu Porsche 911 v národních i mezinárodních soutěžích. Soukromých projektů v soutěžním sportu se několikrát aktivně zúčastnili také tovární jezdci Porsche Timo Bernhard a Romain Dumas.


Třída FIA R-GT
Mezinárodní automobilová federace FIA zavedla pravidla pro třídu R-GT v základních rysech pro sezonu 2011. Cílem konceptu je umožnit ambiciózním soukromým týmům a jezdcům nákladově dostupný a zároveň sportovně atraktivní vstup do světa soutěžního sportu. Pro sezonu 2014 byla pravidla znovu rozsáhle přepracována. Zákazníci se mohou s vozidly homologovanými pro třídu R-GT účastnit podniků na celém světě. Mezi nejvýznamnější z nich patří například slavná Rallye Monte Carlo nebo starty v rámci mistrovství světa v rallye (WRC) na legendárních asfaltových cestách středomořského ostrova Korsika.




Porsche 27.2.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar