Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën 100 let
Alcar - Konfigurátor kol

Pons a Sordo mění týmy

V první polovině sezony startoval Španěl Xavier Pons (26) za tým Kronos racing, přičemž se s Citroëny Xsara WRC dostal pětkrát do první desítky. Nejvíce se mu dařilo na Sardinii (4.) a na Korsice (6.). Při Rallye Deutschlans, dalším podniku MS, si zatím na dvě soutěže vymění pozici „dvojky“ v týmu Kronos se svým krajanem Sordem.

 

\"\"\"\"

Xavier Pons: Moje motivace je stejná

Co jste dělal během dlouhé přestávky?

Vlastně od všeho něco. Hodně času strávil s rodinou, přáteli, příznivci. Ale trénink jsem nevynechal. Se spolujezdcem Carlosem jsme dělali spoustu potřebných věcí. Dvouměsíční přestávka byla pro mě příliš dlouhá. Těším se, až sednu do Xsary.

 

Až dosud jste si v Německu vždy vedl dobře. V roce 2004 první ve skupině N, loni devátý a první mezi soukromníky. Tenhle rozjezd se vám asi hodil

Španělé si v Německu vždy vedou dobře. Naše asfaltová průprava a celkově dobrá úroveň španělských jezdců dává dobré předpoklady k úspěchu na nevyzpytatelném terénu. V roce 2004 jsme dosáhli dobrého výsledku v tvrdém boji několika jezdců v produkčních vozech. Loni jsem jel poprvé s Xsarou v Německu.

 

Poprvé v této sezoně pojedete v pozici třetího, volného muže v Kronosu s tím, že můžete jet, jak chcete. Jak se v této pozici cítíte?

Pro mě to nebude moc odlišné. Budu pracovat jako dosud. Mám stejnou motivaci jako na začátku a stejná je i moje důvěra v tým. Začínáme druhou část sezony a chceme dovést tým k prvenství v Poháru konstruktérů. Pokusím se dosáhnout dobrého výsledku, z něhož bych měl dobrý pocit.

 

\"\"\"\"

V soukromém týmu odjel polovinu sezony Španěl Daniel Sordo a vzhledem k jeho věku 23 let dosáhl už mnoha vynikajících výsledků. Ve Španělsku dojel druhý, na Korsice a Sardinii třetí, v Mexiku čtvrtý a v Argentině pátý. Jako jeden z mála viděl šachovnicový praporek ve všech soutěžích. Je vidět, že si Španělé rozhodně nemusí dělat obavy, kdo nahradí Carlose Sainze. V roce 1995 začal s motokrosem a přes motokáry, cestovní vozy, závody do vrchu se v roce 2001 dostal až do rally. A jak komentoval nominaci do týmu Kronos? „Jsem překvapený a hlavně šťastný".

 

Po devíti rallye ponesete odpovědnost za tým po boku Loeba, resp. k prvenství v Poháru konstruktérů. Po skvělé první polovině sezony jste teď v pozici pilota pro získávání bodů v Německu a Finsku.

Byl jsem překvapený, ale hlavně šťastný. Neumíte si představit jak moc. V mém prvním roce ve WRC jsem celkově třetí. A teď mám na dveřích Xsary velkou dvojku. Fantastické, nemyslíte?

 

Se změnou pozice v týmu souvisí i změna auta. Pojedete s Xsarou specifikace 2006.  Jak vyznívá srovnání s modelem 2005, který jste až dosud pilotoval?

Jezdil jsem s Xsarou v Německu, ale necítil jsem velký rozdíl. Séb odvádí obrovskou práci pro nastavení vozu, a tak jsem se s ní cítil hned dobře. Doufejme, že rozdíly se neprojeví ani v případě nevyzpytatelného počasí, které je v Německu už téměř tradicí.

 

JL, 8.8.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar