Peugeot se vrací do Monte Carla
Přesně čtyřiadvacet let od prvního a zatím i posledního vítězství se značka Peugeot vrátí v lednu příštího roku na slavnou automobilovou soutěž Rallye Monte Carlo. Na startu se objeví tovární jezdec Stéphane Sarrazin s modelem 207 S2000.
Bohužel v příštím roce není nejznámější světová rallye součástí mistrovství světa (díky rotaci soutěží, kterou vymyslela FIA), ale jako součást seriálu IRC, kam se započítá také naše Barum rally.
Francouz Sarrazin startoval pro Peugeot už v Le Mans, ale ani rallye nejsou pro něj úplně neznámé. „Naposledy jsem startoval v rallye v roce 2007 v Portugalsku. Tehdy se mi docela dařilo, takže si nedělám velké starosti. Rallye Monte Carlo je legendou mezi soutěžemi, v roce 2006 jsem tady dojel pátý. V současné době má Peugeot nejlepší auto skupiny S2000, a tak jsou naše šance na úspěch poměrně velké“, říká Stephane Sarrazin, který se vždy cítil spíš soutěžním jezdcem, než okruhovým.
Ještě letos se zúčastní Rallye d´Antibes, která má hodně rychlostních zkoušek shodných s Monte Carlem.
Připomeňme, že v roce 1985 zvítězil v Rallye Monte Carlo finský jezdec Ari Vatanen s Peugeotem 205 T16, který s tímto vozem vyhrál již v roce 1984 domácí Rallye 1000 jezer. V letech 1985 až 86 získal Peugeot světové prvenství v Poháru konstruktérů a tituly v jezdcích Timo Salonen a Juha Kankkunen. Do světa velkých rallye se vrátil Peugeot až v roce 1999 s modelem 206 WRC, s si francouzský výrobce připsal další tři tituly 2000 až 1002, a Marcus Grönholm přidal ještě dva. V roce 2004 přešel Peugeot na model 307 WRC, s nímž se mu však podařilo během dvou let vybojovat jen tři první místa ve světových rallye. Poté se začal věnovat vývoji nového speciálu S2000 a účasti v Le Mans.
Jindřich Lasík, 29.9.2008
Francouz Sarrazin startoval pro Peugeot už v Le Mans, ale ani rallye nejsou pro něj úplně neznámé. „Naposledy jsem startoval v rallye v roce 2007 v Portugalsku. Tehdy se mi docela dařilo, takže si nedělám velké starosti. Rallye Monte Carlo je legendou mezi soutěžemi, v roce 2006 jsem tady dojel pátý. V současné době má Peugeot nejlepší auto skupiny S2000, a tak jsou naše šance na úspěch poměrně velké“, říká Stephane Sarrazin, který se vždy cítil spíš soutěžním jezdcem, než okruhovým.
Ještě letos se zúčastní Rallye d´Antibes, která má hodně rychlostních zkoušek shodných s Monte Carlem.
Připomeňme, že v roce 1985 zvítězil v Rallye Monte Carlo finský jezdec Ari Vatanen s Peugeotem 205 T16, který s tímto vozem vyhrál již v roce 1984 domácí Rallye 1000 jezer. V letech 1985 až 86 získal Peugeot světové prvenství v Poháru konstruktérů a tituly v jezdcích Timo Salonen a Juha Kankkunen. Do světa velkých rallye se vrátil Peugeot až v roce 1999 s modelem 206 WRC, s si francouzský výrobce připsal další tři tituly 2000 až 1002, a Marcus Grönholm přidal ještě dva. V roce 2004 přešel Peugeot na model 307 WRC, s nímž se mu však podařilo během dvou let vybojovat jen tři první místa ve světových rallye. Poté se začal věnovat vývoji nového speciálu S2000 a účasti v Le Mans.
Jindřich Lasík, 29.9.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











