Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot s jasným cílem - vyhrát Le Mans

V ekonomicky složitém období se Peugeot rozhodl pokračovat ve svých sportovních programech: ve vytrvalostních závodech i v národních šampionátech. V souvislosti s krizí došlo uvnitř skupiny PSA Peugeot Citroën ke spojení aktivit a do čela Peugeot Sport byl jmenován Olivier Quesnel.

Rok 2008 byl rokem velkého zklamání. Vůz 908 HDI FAP nezvítězil v závodě 24 hodin v Le Mans, když dojel na 2. a 3. místě. V Le Mans Séries vyhrál čtyři z pěti závodů, ale nakonec skončil rovněž druhý za Audi. Od té doby Peugeot Sport nepolevil ve svém úsilí a zaměřil se na nedostatky, které boj o vítězství v Le Mans oslabovaly. Pracovalo se na optimalizaci „traction control“, snížení zanášení chladičů či vylepšení montáže kol, aby se zjednodušila jejich výměna. Následně se vývojoví pracovníci soustředili na nové předpisy nařízené automobilovou federací ACO, jejichž cílem je snížit výkonnost vozů.
Hlavní směry vysvětluje Bruno Famin, technický ředitel Peugeot Sport. „Přestavěli jsme motor, abychom vzali v úvahu menší omezovače a tlak přeplňování, které snižují výkon zhruba o 10 %. Také jsme pracovali na aerodynamice, abychom znovu vyvážili vůz po výrazném zkrácení zadního křídla z 2 m na 1,60 m. Nakonec se věnujeme vývoji instalace systému klimatizace vnitřního prostoru. Zároveň jsme pokračovali ve vývoji výkonových parametrů vozu: další snižování hmotnosti, práce na optimalizaci spalování, filtry pevných částic, stejně jako systém vstřikování a hledání nejlepšího spojení šasi a pneumatik (společně s Michelin).
Hlavním cílem sezóny 2009 bude 24 hodin v Le Mans. Jak vysvětluje Olivier Quesnel, Team Peugeot Sport se podrobí těžkému přípravnému programu: „Zavedli jsme důležitý zkušební program se simulacemi vytrvalosti na různých okruzích a před 24 hodin v Le Mans se zúčastníme dvou závodů, které budou zkouškami a generální přípravou pro celý tým. V březnu jsme se rozhodli startovat se dvěmi vozy a šesti piloty v závodě 12 hodin v Sebringu, prvním závodě American Le Mans Series. Poté se třemi vozy, které budou závodit v Le Mans, absolvujeme 1000 km ve Spa- Francorchamps (8.-10. května). Dnes jsme se ještě nerozhodli o dalším programu po závodě 24 hodin v Le Mans. Zkoumáme nejlepší závody, které by mohly značce přinést zviditelnění díky propagaci, medializaci a samozřejmě konkurenci. U všech vozů 908 HDI FAP bude převládat modrá barva s reflexní hliníkovou barvou v odstínu chrom, která pokrývá kabinu vozu, aby tak snížila vnitřní teplotu“.
Pro sezonu 2009 angažoval Peugeot devět jezdců, kteří se osvědčili již v minulkých letech. Barvy budou hájit Sébastien Bourdais (Francie), David Brabham (Austrálie), Marc Gené (Španělsko), Christian Klien (Rakousko), Pedro Lamy (Portugalsko), Nicolas Minassian (Francie), Franck Montagny (Francie), Stéphane Sarrazin (Francie) a Alexander Wurz (Rakousko).


JL, 25.2.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar