Peugeot Sport není pouze Le Mans
S oficiálním programem vytrvalostních závodů plní Peugeot Sport své závazky vůči filiálkám a zákazníkům, kterým nabízí bohatou škálu závodních vozů. Na pořadu sezóny 2009 jsou rallye a okruhy ve znaku 207.
Peugeot 207 Super 2000
Peugeot 207 Super 2000 se stal po trojnásobném úspěchu v Rally Monte Carlo jedničkou ve své kategorii. Vítěz Intercontinental Rally Challenge z roku 2007 i 2008 si díky angažmá řady filiálek připsal na své konto také několik národních titulů: v Itálii, Portugalsku, Švýcarsku, Polsku a Španělsku.
Aby nabídl svým zákazníkům a filiálkám možnost bojovat o vítězství v roce 2009, tak Peugeot Sport pokračuje ve vývoji vozu 207 Super 2000.
Dosud bylo prodáno 60 vozů, mj. pro zastoupení Peugeotu ve Velké Británii (Kris Meeke) či Peugeotu Belgie-Lucembursko (Freddy Loix a Nicolas Vouilloz), kteří se také účastní šampionátu IRC 2009.
Peugeot Itálie (Paolo Andreucci), Peugeot Portugalsko (Bruno Magalhaes) a Peugeot Polsko patří k favoritům ve svých národních mistrovstvích.
Peugeot 207 RC Rallye
Vůz 207 RC, vyvinutý v dílnách ve Vélizy, využívá veškerého know-how společnosti Peugeot a týmu Peugeot Sport. Je sestaven přímo ze sériového vozu, přebírá přeplňovaný zážehový čtyřválec THP 1.6, vyvinutý ve spolupráci se skupinou BMW Group a použitý u modelů Spider a LW na okruzích. Tento motor je spojen s novou šestistupňovou sekvenční převodovkou a vybavený elektronikou Magneti Marelli Sport. Brzdy s vylepšeným chlazením byly dimenzovány tak, aby zajistily požadovanou odolnost. Peugeot 207 RC Rallye má výkon 180 k, celkovou hmotnost 1120 kg a je homologován v kategorii R3 vyžadující svařovanou obloukovou vzpěru. Model 207 RC Rallye je jeden z mála ve své kategorii, který byl zkonstruován pro jízdu na asfaltu i šotolině, přičemž přestavění je jednoduché, rychlé a finančně nenáročné.
Pohár „Volant 207“, v němž se očekává třicítka vozů, je od svého vzniku odrazovým můstkem pro mladé nadějní jezdce, ale také zážitkem pro ty zkušenější. Velká většina francouzských jezdců vzešla právě ze značkového poháru se lvem ve znaku: François Delecour, Gilles Panizzi, Cédric Robert, Nicolas Bernardi, Alexandre Bengué, Bryan Bouffier, Nicolas Vouilloz, Arnaud Augoyard nebo také Guillaume Canivenq a Sébastien Ogier.
Na konci sezóny 2009 získá vítěz v kategorii pod 30 let nabídku programu pro rok následující. Volant 207 se pojede v rámci osmi soutěží, z nichž polovina bude na asfaltu a polovina na šotolině. Vlastní národní poháry pořádají také Španělsko a Itálie.
Závody na okruzích
Peugeot Spider THP
Pokud se technická specifikace pro mistrovství tuto sezonu nezmění, Spider THP očekává svou homologaci pro kategorii GT4, novou kategorii v GT FIA, která spojuje vozy různých značkových pohárů. Bude potřeba pouze úprava zadní kapoty a elektroniky. Po dvou letech se THP Spider Cup vrací na dva roky do Francie v rámci Super Série FFSA a Rencontres Peugeot Sport.
Peugeot 207 LW - Rencontres Sport
Odlehčená verze vozu 207 RC, model 207 LW zahájí již svou třetí sezónu. Vlajková loď Rencontres Peugeot Sport: Pohár 207 THP se letos představí ve Španělsku díky zastoupení Peugeot Španělsko. Také Německo objednalo tři vozy pro národní mistrovství ve vytrvalostních závodech VLN. Speciál vychází přímo ze sériového vozu, včetně pneumatik. Umožňuje snížit náklady na vývoj a je tak ideálním prostředkem k účasti na závodech.
Stále populární Rencontres Peugeot Sport budou pokračovat, stejně jako před 30 lety,na šesti okruzích, mezi kterými najdeme také belgické Spa nebo návrat do Le Mans (Bugatti), kde proběhne finále celé série.
JL, 27.2.2009
Peugeot 207 Super 2000 se stal po trojnásobném úspěchu v Rally Monte Carlo jedničkou ve své kategorii. Vítěz Intercontinental Rally Challenge z roku 2007 i 2008 si díky angažmá řady filiálek připsal na své konto také několik národních titulů: v Itálii, Portugalsku, Švýcarsku, Polsku a Španělsku.
Aby nabídl svým zákazníkům a filiálkám možnost bojovat o vítězství v roce 2009, tak Peugeot Sport pokračuje ve vývoji vozu 207 Super 2000.
Dosud bylo prodáno 60 vozů, mj. pro zastoupení Peugeotu ve Velké Británii (Kris Meeke) či Peugeotu Belgie-Lucembursko (Freddy Loix a Nicolas Vouilloz), kteří se také účastní šampionátu IRC 2009.
Peugeot Itálie (Paolo Andreucci), Peugeot Portugalsko (Bruno Magalhaes) a Peugeot Polsko patří k favoritům ve svých národních mistrovstvích.
Peugeot 207 RC Rallye
Vůz 207 RC, vyvinutý v dílnách ve Vélizy, využívá veškerého know-how společnosti Peugeot a týmu Peugeot Sport. Je sestaven přímo ze sériového vozu, přebírá přeplňovaný zážehový čtyřválec THP 1.6, vyvinutý ve spolupráci se skupinou BMW Group a použitý u modelů Spider a LW na okruzích. Tento motor je spojen s novou šestistupňovou sekvenční převodovkou a vybavený elektronikou Magneti Marelli Sport. Brzdy s vylepšeným chlazením byly dimenzovány tak, aby zajistily požadovanou odolnost. Peugeot 207 RC Rallye má výkon 180 k, celkovou hmotnost 1120 kg a je homologován v kategorii R3 vyžadující svařovanou obloukovou vzpěru. Model 207 RC Rallye je jeden z mála ve své kategorii, který byl zkonstruován pro jízdu na asfaltu i šotolině, přičemž přestavění je jednoduché, rychlé a finančně nenáročné.
Pohár „Volant 207“, v němž se očekává třicítka vozů, je od svého vzniku odrazovým můstkem pro mladé nadějní jezdce, ale také zážitkem pro ty zkušenější. Velká většina francouzských jezdců vzešla právě ze značkového poháru se lvem ve znaku: François Delecour, Gilles Panizzi, Cédric Robert, Nicolas Bernardi, Alexandre Bengué, Bryan Bouffier, Nicolas Vouilloz, Arnaud Augoyard nebo také Guillaume Canivenq a Sébastien Ogier.
Na konci sezóny 2009 získá vítěz v kategorii pod 30 let nabídku programu pro rok následující. Volant 207 se pojede v rámci osmi soutěží, z nichž polovina bude na asfaltu a polovina na šotolině. Vlastní národní poháry pořádají také Španělsko a Itálie.
Závody na okruzích
Peugeot Spider THP
Pokud se technická specifikace pro mistrovství tuto sezonu nezmění, Spider THP očekává svou homologaci pro kategorii GT4, novou kategorii v GT FIA, která spojuje vozy různých značkových pohárů. Bude potřeba pouze úprava zadní kapoty a elektroniky. Po dvou letech se THP Spider Cup vrací na dva roky do Francie v rámci Super Série FFSA a Rencontres Peugeot Sport.
Peugeot 207 LW - Rencontres Sport
Odlehčená verze vozu 207 RC, model 207 LW zahájí již svou třetí sezónu. Vlajková loď Rencontres Peugeot Sport: Pohár 207 THP se letos představí ve Španělsku díky zastoupení Peugeot Španělsko. Také Německo objednalo tři vozy pro národní mistrovství ve vytrvalostních závodech VLN. Speciál vychází přímo ze sériového vozu, včetně pneumatik. Umožňuje snížit náklady na vývoj a je tak ideálním prostředkem k účasti na závodech.
Stále populární Rencontres Peugeot Sport budou pokračovat, stejně jako před 30 lety,na šesti okruzích, mezi kterými najdeme také belgické Spa nebo návrat do Le Mans (Bugatti), kde proběhne finále celé série.
JL, 27.2.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout