Peugeot 908 Hybrid4 už jezdí
Sportovní prototyp Peugeot 908 HYbrid4, představený letos v březnu na ženevském autosalonu, absolvoval začátkem října první testovací jízdy na okruhu v Estorilu. Vůz ujel přes 300 kilometrů, za volantem se vystřídal Nicolas Minassian, Stéphane Sarrazin a Alexander Wurz.
„Cílem nebylo ujet hodně kilometrů, ale vyzkoušet, zda všechny hlavní funkce dobře fungují,“ oznámil technický ředitel divize Peugeot Sport Bruno Famin. „Mezi každou jízdou bylo důležité provést analýzu všech dat a ujistit se o každém výsledku, než jsme udělali další krok. Systém fungoval a reagoval tak, jak jsme očekávali, což nás potěšilo. Současně jsme také provedli některé úpravy základního nastavení. Systém reagoval dobře, a to je velice pozitivní.“
Nicolas Minassian: „Já jsem testoval už původní předváděcí vůz v roce 2008 a jsem hrdý, že jsem první člověk za volantem vozu 908 HYbrid4. Je moc zajímavé pracovat na tak velkém projektu, který představuje budoucnost automobilových závodů.“
Peugeot Sport představil v roce 2008 v Silverstone hybridní vůz vyrobený na základě vozu 908 HDi FAP. Cílem projektu bylo zjistit, jaké problémy s sebou nová technologie přináší.
„Celý rok 2010 jsme věnovali vývoji systému a na začátku roku 2011 jsme provedli první zkoušky na zkušebním zařízení,“ prohlásil Bruno Famin. „Divize Peugeot Sport disponuje dynamickým zkušebním zařízením, umožňujícím testovat motor, převodovku i převody. Je to velmi praktická věc, protože systém pak funguje stejně jako v reálném autě. Hybridní systém je zabudovaný do hnací jednotky.“
Jízdy byly více než slibné a testovací program vozu 908 HYbrid4 může pokračovat testovacími jízdami na jiném okruhu a dalšími testy na zkušebním zařízení. „Bude zajímavé sledovat, jak se systém bude chovat na jiné dráze,“ dodal Bruno Famin. „Přejdeme rovněž do fáze dalšího, jemnějšího seřizování jak samotného systému, tak chování celého vozu. Nechceme ale testy přehnat. Jsme stále ještě na začátku a vytrvalostní testy nás čekají později.“
JL, 21.10.2011
Nicolas Minassian: „Já jsem testoval už původní předváděcí vůz v roce 2008 a jsem hrdý, že jsem první člověk za volantem vozu 908 HYbrid4. Je moc zajímavé pracovat na tak velkém projektu, který představuje budoucnost automobilových závodů.“
Peugeot Sport představil v roce 2008 v Silverstone hybridní vůz vyrobený na základě vozu 908 HDi FAP. Cílem projektu bylo zjistit, jaké problémy s sebou nová technologie přináší.
„Celý rok 2010 jsme věnovali vývoji systému a na začátku roku 2011 jsme provedli první zkoušky na zkušebním zařízení,“ prohlásil Bruno Famin. „Divize Peugeot Sport disponuje dynamickým zkušebním zařízením, umožňujícím testovat motor, převodovku i převody. Je to velmi praktická věc, protože systém pak funguje stejně jako v reálném autě. Hybridní systém je zabudovaný do hnací jednotky.“
Jízdy byly více než slibné a testovací program vozu 908 HYbrid4 může pokračovat testovacími jízdami na jiném okruhu a dalšími testy na zkušebním zařízení. „Bude zajímavé sledovat, jak se systém bude chovat na jiné dráze,“ dodal Bruno Famin. „Přejdeme rovněž do fáze dalšího, jemnějšího seřizování jak samotného systému, tak chování celého vozu. Nechceme ale testy přehnat. Jsme stále ještě na začátku a vytrvalostní testy nás čekají později.“
JL, 21.10.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout