Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 908 HDi kraloval v Le Mans

První dvě místa v 77. ročníku slavného vytrvalostního závodu 24 hodin Le Mans obsadily tovární prototypy Peugeot 908 HDi FAP, přičemž pro vítězství si dojelo trio Brabham/Wurz/Gene, které vedlo závod po dobu 18 hodin. Úspěch značky dovršili pak Montagny/Sarrazin/Bourdais na druhém místě.

Vítězná posádka Brabham/Gené/Wurz podala bezchybný výkon, který jen potvrzovala rychlými časy. „Je to skvělý pocit vyhrát v Le Mans,“ svěřil se v cíli David Brabham. „Peugeot odvedl velmi dobrou práci, má skvělý tým a postavil nám stoprocentně spolehlivý automobil.“ K tomu Alexander Wurz dodává: „Rozhodující skutečností bylo, že jsme dovezli auto do cíle bez nejmenšího problému. Nemůže být nic lepšího, než vyhrát s francouzskou značkou ve Francii“.
Od začátku udával tempo Peugeot 908 HDi FAP se startovním číslem 8 a posádkou Sarrazin/Montagny/Bourdais. Problém s brzdami si však vyžádal zastávku v boxech a opravu v délce deseti minut. Při předjíždění pomalejšího automobilu došlo pak ještě k menšímu poškození přední kapoty, kterou bylo třeba vyměnit. „Tým pracoval velice tvrdě a vítězství si zaslouží. Škoda, že jsem nevyhrál závod na domácí půdě. Rád bych se do Le Mans vrátil s Peugeotem také příští rok a pokusil se ještě jednou o úspěch“, svěřil se Bourdais. Smutek neskrýval ani týmový kolega Stéphane Sarrazin. „Přirozeně jsme všichni rozčarováni, že jsme nevyhráli. Ale na druhé straně máme radost, že to Peugeot dokázal“.
Pro třetí Peugeot 908 HDi FAP znamenal závod už po jedenácti kolech nepříznivý zvrat. Po prvním tankování měl vůz, v němž se střídali Klien/Lamy/Minassian, při výjezdu z boxů kolizi s jiným vozem. Po dlouhé opravě se propadli až na 51. příčku, ale postupně se dostali až na šesté místo. „Nemohl jsem uvěřit, že do mě narazil jiný automobil. Během 40 minut jsme ztratili všechny naděje na vítězství. Ale takový je automobilový sport a s tím se musí počítat.“
Skvělý úspěch shrnul také Bruno Famin, technický ředitel Peugeot Sport. „Během celých 24 hodin jsme neměli jediný technický problém. Peugeot 908 HDi FAP dokázal, že díky své spolehlivosti může porazit Audi. Náš úspěch je výsledkem čtyřleté tvrdé práce.“
Značka Peugeot tak nejen přerušila zlatou éru Audi, trvající od roku 2000 (pouze 2003 zvítězil vůz Bentley, ovšem s technikou Audi), ale z Le Mans si odváží třetí prvenství, a to po letech 1992 a 1993.

1. Brabham/Wurz/GenePeugeot 908 Hdi-FAP382 kol
2. Montagny/Sarrazin/BourdaisPeugeot 908 Hdi-FAP381
3. Capello/Kristensen/McNishAudi R15 TDI376
4. Enge/Charouz/MückeLola-Aston Martin373
5. Panis/Lapierre/AyariOreca AIM370
6. Minassian/Klien/LamyPeugeot 908 Hdi-FAP369
7. Lotterer/Zwolsman/KarthikeyanAudi R10 TDI 369
8. Tinseau/Barbosa/JouannyPescarolo Judd368
9. Albers/Bakkerud/MondiniAudi R10 TDI360
10.Elgaard/Poulsen/CollardPorsche RS Spyder357




JL,16.6.2009

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar