Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 Rally R4 nahrazuje 208 R2

Značka Peugeot sice opustila světový automobilový sport a stáhla se jak z vytrvalostních závodů na okruzích, tak z rallycrossu, ale na sport úplně nezanevřel. Divize Peugeot Sport mezitím připravovala nový Peugeot 208R2 jako nástupce současného Peugeotu 208R2, nejprodávanějšího rally speciálu v historii Peugeot Sport

Nabídku divize PEUGEOT SPORT rozšíří Peugeot 208 Rally 4, jako nástupce současného modelu Peugeot 208 R2, nejprodávanějšího vozu, pokud jde o soutěžní vozy s pohonem dvou kol.


Mezitím během roku mezinárodní federace FIA přejmenovala kategorii R2 na Rally R4, a tak novinka se lvem ve znaku dostala název Peugeot 208 Rally R4. Měl by navázat na úspěchy současného modelu 208R2, kterého se prodalo 450 kusů a stal se bestsellerem ve své kategorii a současně nejoblíbenějším rally speciálem v historii divize Peugeot Sport. Cílem vývoje byl vyvinout výkonný a spolehlivý vůz a minimálními náklady na provoz automobilu.


Základem závodního vozu je nový sériový model Peugeot 208, představený v roce 2019 na ženevském autosalonu. Vychází z nové platformy CMP – společné pro vozy skupiny PSA segmentu B. Nabízí nižší hmotnost a lepší dynamiku pro ještě lepší sportovní výkony. Na novém speciálu pro rallye pracovali inženýři a mechanici divize Peugeot Sport už od začátku léta 2018.


Peugeot 208 Rally R4 pohání zážehový přeplňovaný tříválec 1.2PureTEch, jehož výkon je úpravami vyladěn na výkon 153 kW (208 k) při 5450 otáčkách za minutu a největší točivý moment 290 Nm vrcholí při 3000 otáčkách. Úpravy spočívají mj. především ve větším turbodmychadlu, elektronickém řízením zdvihu nebo v řídicí jednotce Magnetti Marelli. Sílu na přední kola přenáší převodovka Sadev.


Peugeot 208 RALLY 4 se poprvé představil na podzim při Rallye Madrid ve Španělsku pod vlajkou Peugeot Rally Acadamy. Do vozu usedl Efren Llaren s navigátorkou Sarou Fernandezovou, mistři FIA za rok 2019 v kategorii ERC3. Ve stejném víkendu se představil v akci také během asfaltové Rally du Var. V obou případech se jednalo ještě o nehomologované prototypy.



K potřebné homologaci FIA, bez níž nelze startovat, mělo dojít koncem prvního čtvrtleté, ale objednávky byly přijímány již v lednu za cenu ca 66 000 eur bez DPH
Ve snaze podporovat mladé talenty budou první vozy PEUGEOT 208 RALLY 4 vyhrazeny jezdcům, kteří se zúčastní soutěží značkového poháru 208 RALLY CUP ve Francii a Španělsku.




Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Turbodmychadlo: EB2
Objem: 1199 cm³
Vrtání x zdvih: 75 x 90,48 mm
Výkon: 153 kW (208 k) při 5450/min
Točivý moment: 290 Nm při 3000/min
Rychlost: 173 km/h
Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev
Pohon: předních kol
Brzdy: ventilované kotouče, průměr 330 mm (asfalt), 290 mm (šotolina), třípístkové třmeny
Brzdy vzadu: ventilované kotouče průměr 290 mm, dvoumístkové třmeny
Kola: Speedline 7x17, 6x15
Rozměry: 4052 x 1738 x 2553 mm
Pohotovostní hmotnost: 1080 kg
Palivová nádrž: 60 l
Cena: 66 000 eur bez DPH


JL 1.6.2020



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar