Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 2008 DKR vyráží vstříc dakarskému maratonu

Dnes začíná v Buenos Aires pověstná Rallye Dakar, do které nastupují po čtvrt století také tři speciály Peugeot 2008 DKR, na jejichž výsledky je zvědav celý motoristický svět. Verdikt jedenáctinásobného vítěze Dakaru Stéphnana Peterhansela je jasný: nikdy neřídil tak rychlé auto!

Cílem posledního testu ve východním Maroku bylo zhodnotit jak výkonnost, tak odolnost vozu. Účastnily se ho všechny tři posádky ve složení Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz / Lucas Cruz a Cyril Despres / Gilles Picard. Stejně jako na samotné dakarské rallye ani tady nebylo možné ovládnout přírodní živly. V regionu Erfoud, kde se testy konaly, došlo k obrovským záplavám, takže cesty byly nesjízdné, ale současně bylo možné auto vyzkoušet v takto obtížných podmínkách a přizpůsobit ho podle potřeby.

Při přípravě na Dakar platí, že čím jsou testovací podmínky obtížnější, tím jsou realističtější. Všichni tři jezdci si mohli auto vyzkoušet v celé řadě nejrůznějších podmínek, a jsou tak velmi dobře připravení na nejobtížnější automobilový závod. Překážky, s nimiž tým v Maroku bojoval, zahrnovaly kameny, pískové dumy, úzké štěrkové cesty i obrovské ploché úseky.

„Na tomhle místě jsem byl za svou kariéru možná patnáctkrát, ale nikdy jsem nejel tak rychle: to, jak funguje odpružení u Peugeotu 2008 DKR, je prostě fantastické,“ popsal Peterhansel. „Je neuvěřitelné, jak auto jen s pohonem dvou kol sedí na silnici. Vůz je opravdu rychlý, i když nevíte, jak rychlý je v porovnání s ostatními. Jedno je jisté, totiž, že se zrodilo vynikající auto. Vzhledem k tomu, že má pohon jen dvou kol, je nutný čistý styl řízení bez složitostí, a to se mi během testů dařilo.“

Cyril Despres, který je v týmu nováčkem, uvedl: „Ještě se musím hodně učit, ale v autě se cítím jako doma. Způsob řízení se od řízení motorky tolik neliší, ale je mnohem méně únavný pro nohy a kolena: po dlouhé době poprvé mě po sérií testů před startem Dakaru nic nebolí. A poprvé jsem si uvědomil, jak bylo obtížné pilotovat a navigovat současně. Divím se, jak jsem to mohl dělat, protože jsem se teď naučil spolupracovat s navigátorem, který se stará o tolik věcí! Pro mě bylo cílem testů, abych přizpůsobil svou zkušenost z motorek autu. V některých místech bych býval byl rychlejší na motorce, ale na většině úseků jsem byl s autem rychlejší.“

I Carlos Sainz si mohl vyzkoušet nejrůznější typy afrických cest a silnic, pracovat na nastavení a projíždět si dlouhé testovací okruhy, které měly vždycky víc než 250 km, aby si vyzkoušel běžné dny na Dakaru. Postavit auto pro Dakar je vždycky obtížné, ale postavit auto, které splňuje novou koncepci, je velmi zajímavé a plně mu důvěřuji. Začínáme vozu důkladně rozumět a už se těším, až se postavím na start. Podařilo se nám najet kilometry v potřebných podmínkách, a to byl náš cíl.“










Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar