Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petra Nikodéma čekají dva poslední závod

Poslední dva autokrosové závody čekají Petra Nikodéma, první již o tomto víkendu v Sedlčanech a o týden později v Humpolci. Zatímco v Sedlčanské kotlině se pojede ještě o mistrovské body, tak v Humpolci je na programu tradiční Setkání mistrů.

Petr Nikodém by vlastně ani do Sedlčan nemusel, protože mistrovský titul obhájil již koncem srpna v rakouském Hollabrunnu. Přesto si přijede zazávodit, aby potěšil diváky, kteří mu celý rok drželi palce. V sobotu jsou na programu tréninky a první série rozjížděk, v neděli pak další dvě rozjížďky a finále.

Evropský titul obhájil již v posledním závodě na francouzské půdě, a vlastně ani nemusel k poslednímu závodu do italské Maggiory.

Jenže tam nestartoval ve své Divizi Buggy 1600, ale přihlásil se mezi Super Buggy a hned připravil soupeřům se silnými stroji nemalé překvapení. Cílem bylo především získat informace o poměru váhy a výkonu pro příští představy o vlastním čtyřlitru.
„Startovali jsme s číslem 93, což pro nás znamenalo měřené tréninky v poslední skupině. To sice nebylo úplně ideální, ale první řadu jsem si vyjel. Od startu jsem chvíli bojoval o druhé místo s Petrem Bartošem, ale nakonec jsem jej předjel a začal stíhat vedoucího Johnnyho Feuillada. Jeho náskok jsem stáhnoul a v poslední zatáčce jej předjel. Díky nejrychlejšímu času ze všech jsme sobotu zakončili s radostí.

Bohužel v neděli začaly technické problémy. Ve druhé rozjížďce nás zradil hřídel v převodovce, a nejen že jsem byl klasifikován jako poslední, ale také jsme museli vyměnit silný motor za slabší a doufat, že i s ním budeme stačit všem výkonným strojům.
Ve třetí rozjížďce následovala stíhací jízda z posledního místa a pro mě ne moc výhodná přetahovaná o každé místo. Nakonec z toho byla hezká trojka a do semifinále jsme mohli startovat z druhé řady.

Bohužel technické problémy pokračovaly už na startu, kdy se auto nechtělo rozjet a do první zatáčky jsem ztratil celou lajnu. Nakonec jsem se vymotal na pátém místě, ale v další zatáčce přímo přede mnou udělal jeden z jezdců hodiny a já tam zůstal s ním. Následovala nejrychlejší možná stíhačka a vedoucí hlouček jsem opět dotáhl, bohužel zrovna ve chvíli, kdy se spolu pomuchlovali Bartelen s Boksem a o kolo později jsem se s Boksem pomuchloval i já. Naštěstí čtvrté místo znamenalo postup do finále.
Z radosti ale rychle ušlo, když jsme si všimli díry v sestupu a nehezky vypadající olejové kaluže pod autem v depu. Následovala rychlá výměna a rozebíračka sestupu s diferenciálem, což jsme stihli tak tak. Po startu z třetí řady jsem se snažil vyhnout strkanici v první zatáčce a pak jsem chtěl útočit na jezdce na přede mnou. Ve chvíli, kdy jsem se dostal na páté místo, se zula pneumatika a k tomu se ještě přidal v posledním kole ještě problém s převodovkou“, líčí poslední evropský závod Petr Nikodém a dodává: „Start mezi superbuggy nám přinesl hodně poznatků a osmé místo, ale také hodně poničených věcí. Každopádně si myslím, že i buggy 1600 je schopná velkým klukům zatopit a pěkně je potrápit.“



JL 5.10.2018

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar