Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Žáček s Audi sbírá úspěchy v Maverick Hill Climb Czech

V České republice se pořádá hned několik seriálů závodů automobilů do vrchu. Jedním z nich je Maverick Hill Climb Czech, který má vysokou sportovní úroveň, ať pokud jde organizaci, tak i počet startujících. Několik let patří ke špičce Petr Žáček s Audi Sport Quattro S1. Přinášíme zhodnocení tří posledních závodů.

V červnu jsem se zúčastnil s Audi Sport Quattro S1závodu do vrchu v Ústí nad Orlicí. Jak už sám název závodu Ústecká 21" napovídá, trať má 21 zatáček, délku 3,65 km, a výškový rozdíl 225 m. Cíl se nachází v 550 m nad mořem. Povrch je asfaltový, v naprosto stoprocentním stavu, žádný skok ani brod jsem nezaznamenal. Spodní část tratě je poměrně široká a lemovaná svodidly, v horní části po odbočení k rozhledně se charakter tratě změní v úzkou klikatou cestu v lese. Bonus víkendu bylo počasí, bylo teplé a slunečné, na závody téměř ideální.

Ve třídě byl můj nejbližší soupeř rakouský závodník Franz Haidn s vozem BMW E30 325 IX a v historicích náš jezdec David Šplíchal, Thomas Schutz z Rakouska oba s VW Golf GTI, Petr Toušek s BMW E30 M3 a mnoho dalších, z formulových vozů jeden Metalex Delta 2. Tentokrát na závod nedorazil Tomáš Homola, a tak jsem si dal za cíl co nejlépe se umístit v absolutním pořadí i v soudobých vozech. V sobotním závodě jsem vyhrál třídu HA +2000 i historiky a jako bonus 10. místo absolutně v seriálu Maverick Hill Climb Czech. V nedělním závodě se vše zopakovalo, jen v absolutním pořadí bylo 9. místo. Rád bych tímto poděkoval organizátorům závodu i mému teamu.


Vírské serpentýny

Dalším podnikem s Audi Sport Quattro S1byly Vírské serpentýny. Délka tratě je 2900 m a po startu trať moc nepřipomíná závod do vrchu, projetím první třetinou tratě nastane prudké adrenalinové stoupání k cíli s převýšením o téměř 100 m. Předpověď počasí naznačovala mokré podmínky, ale nakonec závod proběhl naprosto v tropických teplotách. V závodních jízdách jsem se pohyboval v absolutním pořadí mezi pátým až devátým časem, nakonec jsem v sobotu na součet časů vybojoval 7. místo a v neděli 8. místo v absolutním pořadí. V absolutním hodnocení historiků a ve třídě HA +2000 po oba dva dny 1. místo.


Vrbenský vrch

Vrbno pod Pradědem uvítalo závodníky Maverick Hill Climb Czech a MČR k dalšímu závodu do vrchu. Trať o délce cca 3 500 m je velmi rychlá. Lesnatý porost ve strmých stráních nedovolí slunci po celý den příliš ohřát asfaltový povrch. To se projevilo převážně v sobotním závodě velkým počtem nehod a z toho plynoucím zkrácením závodu.

Maverick Hill Climb Czech byl zkrácen na pouhou jednu závodní jízdu. Složitější situace nastala u MČR, po krátkém dešti a nehodě vozu, která si vyžádala opravu svodidel, se sobotní závod i přes oschnutí tratě nedokončil. Nakonec rozhodla Jury a posledních několik vozů dokončovalo svou závodní jízdu až druhý den. Ten zaručil zbývajícím jezdcům výhodnější podmínky na trati než v sobotu.

Bohužel stáři závodní techniky a také nehody v předchozích závodech zapříčinily absenci soupeřů v naší třídě. Svoji pozornost jsem tedy věnoval bodování v historicích a v absolutním hodnocení. Ze sobotního IX. Vrbenského vrchu si odvážíme 1.místo HA +2000, 1. místo v historicích, a absolutně i se soudobými vozy a formulemi 5. místo.

Nedělní závod dopadl stejně, jen v absolutním pořadí mě na 6. místo posunul Filip Kuba se Subaru STI.

Další závod nás čeká 20. - 21.8.2022, a to 4 000 m dlouhý ALBRECHTICKÝ KOPEC známý pod názvem LAUDON v Lanškrouně.


Těším se na Vás, Petr Žáček Audi Sport Quattro S1


19.7.2022
Foto Radovan Stránský

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar