Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Žáček s Audi sbírá úspěchy v Maverick Hill Climb Czech

V České republice se pořádá hned několik seriálů závodů automobilů do vrchu. Jedním z nich je Maverick Hill Climb Czech, který má vysokou sportovní úroveň, ať pokud jde organizaci, tak i počet startujících. Několik let patří ke špičce Petr Žáček s Audi Sport Quattro S1. Přinášíme zhodnocení tří posledních závodů.

V červnu jsem se zúčastnil s Audi Sport Quattro S1závodu do vrchu v Ústí nad Orlicí. Jak už sám název závodu Ústecká 21" napovídá, trať má 21 zatáček, délku 3,65 km, a výškový rozdíl 225 m. Cíl se nachází v 550 m nad mořem. Povrch je asfaltový, v naprosto stoprocentním stavu, žádný skok ani brod jsem nezaznamenal. Spodní část tratě je poměrně široká a lemovaná svodidly, v horní části po odbočení k rozhledně se charakter tratě změní v úzkou klikatou cestu v lese. Bonus víkendu bylo počasí, bylo teplé a slunečné, na závody téměř ideální.

Ve třídě byl můj nejbližší soupeř rakouský závodník Franz Haidn s vozem BMW E30 325 IX a v historicích náš jezdec David Šplíchal, Thomas Schutz z Rakouska oba s VW Golf GTI, Petr Toušek s BMW E30 M3 a mnoho dalších, z formulových vozů jeden Metalex Delta 2. Tentokrát na závod nedorazil Tomáš Homola, a tak jsem si dal za cíl co nejlépe se umístit v absolutním pořadí i v soudobých vozech. V sobotním závodě jsem vyhrál třídu HA +2000 i historiky a jako bonus 10. místo absolutně v seriálu Maverick Hill Climb Czech. V nedělním závodě se vše zopakovalo, jen v absolutním pořadí bylo 9. místo. Rád bych tímto poděkoval organizátorům závodu i mému teamu.


Vírské serpentýny

Dalším podnikem s Audi Sport Quattro S1byly Vírské serpentýny. Délka tratě je 2900 m a po startu trať moc nepřipomíná závod do vrchu, projetím první třetinou tratě nastane prudké adrenalinové stoupání k cíli s převýšením o téměř 100 m. Předpověď počasí naznačovala mokré podmínky, ale nakonec závod proběhl naprosto v tropických teplotách. V závodních jízdách jsem se pohyboval v absolutním pořadí mezi pátým až devátým časem, nakonec jsem v sobotu na součet časů vybojoval 7. místo a v neděli 8. místo v absolutním pořadí. V absolutním hodnocení historiků a ve třídě HA +2000 po oba dva dny 1. místo.


Vrbenský vrch

Vrbno pod Pradědem uvítalo závodníky Maverick Hill Climb Czech a MČR k dalšímu závodu do vrchu. Trať o délce cca 3 500 m je velmi rychlá. Lesnatý porost ve strmých stráních nedovolí slunci po celý den příliš ohřát asfaltový povrch. To se projevilo převážně v sobotním závodě velkým počtem nehod a z toho plynoucím zkrácením závodu.

Maverick Hill Climb Czech byl zkrácen na pouhou jednu závodní jízdu. Složitější situace nastala u MČR, po krátkém dešti a nehodě vozu, která si vyžádala opravu svodidel, se sobotní závod i přes oschnutí tratě nedokončil. Nakonec rozhodla Jury a posledních několik vozů dokončovalo svou závodní jízdu až druhý den. Ten zaručil zbývajícím jezdcům výhodnější podmínky na trati než v sobotu.

Bohužel stáři závodní techniky a také nehody v předchozích závodech zapříčinily absenci soupeřů v naší třídě. Svoji pozornost jsem tedy věnoval bodování v historicích a v absolutním hodnocení. Ze sobotního IX. Vrbenského vrchu si odvážíme 1.místo HA +2000, 1. místo v historicích, a absolutně i se soudobými vozy a formulemi 5. místo.

Nedělní závod dopadl stejně, jen v absolutním pořadí mě na 6. místo posunul Filip Kuba se Subaru STI.

Další závod nás čeká 20. - 21.8.2022, a to 4 000 m dlouhý ALBRECHTICKÝ KOPEC známý pod názvem LAUDON v Lanškrouně.


Těším se na Vás, Petr Žáček Audi Sport Quattro S1


19.7.2022
Foto Radovan Stránský

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar