Petr Šimurda - Motorsport je naše vášeň
Sezona roku 2023 byla pro Petra Šimurdu výjimečná. Byla pětadvacátá a zároveň oslavil v srpnu padesáté narozeniny. Začal s motokrosem, pak přešel na rallye historických automobilů s Opelem Kadett a se Škodou 130 LR, několik sezon střídal rallye a autokros až definitivně zakotvil v autokrosu. Jubilejní sezonu zakončil ziskem Titulu Zóny střední Evropy.
Závodit, i když na začátku jen s motorkou na terénních tratích začal v roce 1986 v třinácti letech. O dvanáct let později už se objevil ¨v autokrosu.
„Jako kluk jsem jezdil s tátou po závodech, a tak mi to přirostlo k srdci. Náš první závod v rallye byl Rallyesprint Hořovice s Favoritem 136 LA v roce 2006 a za rok na to již se Škodou 130 LA. Po dvou sezonach jsem ji vyměnil za Opel kadet. Ale moc jsme se nesvezli, tak jsem se po dvou letech vrátil ke škodovce. Tentokrát už Škodě 130 LR. Nejdříve jsem startoval v Poháru ČR, pak několik sezon v mistrovství republiky. Naposledy jsem se pořádně svezl na Barum rallye 2019. Od té doby už jen sporadicky jednou za rok na menším podniku. Mezitím jsem postavil další 130 LR, ale už do autokrosu. To se psal rok 2015. Nejlepší řešení byla opět škodovka. S předním pohonem mě jízda nebaví, tak se začala stavět v pořadí už třetí Škoda 130LR. Od té první autokrosové stotřicítky se diametrálně lišila,“ vysvětluje Petr Šimurda.
Před sezonou 2021 se domluvil s Václavem Fejfarem, a usedl do jeho špičkové Škody Fabia 3 a hned vyrazil na evropské tratě, které byly pro něho nové. Rychle si zvykal na špičkové auto i nové tratě a v posledním závodě mohl bojovat o celkové prvenství (O rok dřív FIA nesmyslně zrušila ME v divizi cestovních vozů). Ale to by nesměl litevský jezdec Oun, který celou sezonu jezdil na chvostu prodat protest na zesílený práh. Sbíral společně s právníkem celou sezonu důkazy, až dosáhl svého. Šimurda byl diskvalifikován. Od té doby se na závodech neobjevil, asi ví proč, V další sezoně se už nejednalo o nepovolenou úpravu, která nikterak neovlivňovala výkon vozu, naopak přispívala k bezpečnosti.
Pro loňskou sezonu se rozhodl startovat v zónových závodech, z nichž pouze Humpolec a Poříčí se jely u nás, ostatní na Slovensku, Maďarsku a Chorvatsku. Ve všech získal nejvíce bodů, pětkrát dojel ve finále první,
„Když jsem přestoupil do rally, neuměl jsem jezdit na asfaltu. Hledal jsem brzdné body a nevěřil si. Pokud byl někde kousek šotoliny, získal jsem tam drahocenné vteřiny. V autokrosu je to jiné. Nebojím se šotoliny, ale musel jsem si zvykat na mumraj kolem mě. Když to řeknu s nadsázkou, nejlepší by bylo, kdybych byl na trati sám ???? Naopak rallye historiků se hodně zrychlily a protože nemám výkonné auto, tak se už taky trochu bojím. Jedině na vodě nebo za špatného počasí se rozdíly mažou“ říká s úsměvem Petr Šimurda, který zůstane i pro letošní rok v autokrosu a přál by si, kdyby byl vypsán aspoň mezinárodní pohár a dodává „Motorsport je naše vášeň“.
JL 5.1.2024
Foto autor a J.Rohlena
„Jako kluk jsem jezdil s tátou po závodech, a tak mi to přirostlo k srdci. Náš první závod v rallye byl Rallyesprint Hořovice s Favoritem 136 LA v roce 2006 a za rok na to již se Škodou 130 LA. Po dvou sezonach jsem ji vyměnil za Opel kadet. Ale moc jsme se nesvezli, tak jsem se po dvou letech vrátil ke škodovce. Tentokrát už Škodě 130 LR. Nejdříve jsem startoval v Poháru ČR, pak několik sezon v mistrovství republiky. Naposledy jsem se pořádně svezl na Barum rallye 2019. Od té doby už jen sporadicky jednou za rok na menším podniku. Mezitím jsem postavil další 130 LR, ale už do autokrosu. To se psal rok 2015. Nejlepší řešení byla opět škodovka. S předním pohonem mě jízda nebaví, tak se začala stavět v pořadí už třetí Škoda 130LR. Od té první autokrosové stotřicítky se diametrálně lišila,“ vysvětluje Petr Šimurda.
Před sezonou 2021 se domluvil s Václavem Fejfarem, a usedl do jeho špičkové Škody Fabia 3 a hned vyrazil na evropské tratě, které byly pro něho nové. Rychle si zvykal na špičkové auto i nové tratě a v posledním závodě mohl bojovat o celkové prvenství (O rok dřív FIA nesmyslně zrušila ME v divizi cestovních vozů). Ale to by nesměl litevský jezdec Oun, který celou sezonu jezdil na chvostu prodat protest na zesílený práh. Sbíral společně s právníkem celou sezonu důkazy, až dosáhl svého. Šimurda byl diskvalifikován. Od té doby se na závodech neobjevil, asi ví proč, V další sezoně se už nejednalo o nepovolenou úpravu, která nikterak neovlivňovala výkon vozu, naopak přispívala k bezpečnosti.
Pro loňskou sezonu se rozhodl startovat v zónových závodech, z nichž pouze Humpolec a Poříčí se jely u nás, ostatní na Slovensku, Maďarsku a Chorvatsku. Ve všech získal nejvíce bodů, pětkrát dojel ve finále první,
„Když jsem přestoupil do rally, neuměl jsem jezdit na asfaltu. Hledal jsem brzdné body a nevěřil si. Pokud byl někde kousek šotoliny, získal jsem tam drahocenné vteřiny. V autokrosu je to jiné. Nebojím se šotoliny, ale musel jsem si zvykat na mumraj kolem mě. Když to řeknu s nadsázkou, nejlepší by bylo, kdybych byl na trati sám ???? Naopak rallye historiků se hodně zrychlily a protože nemám výkonné auto, tak se už taky trochu bojím. Jedině na vodě nebo za špatného počasí se rozdíly mažou“ říká s úsměvem Petr Šimurda, který zůstane i pro letošní rok v autokrosu a přál by si, kdyby byl vypsán aspoň mezinárodní pohár a dodává „Motorsport je naše vášeň“.
JL 5.1.2024
Foto autor a J.Rohlena
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout