Petr Nikodém veze z Bausky stříbro
První půle východního bloku sezóny i přes velké trápení, nakonec úspěšně přežita. Letošní Bauska pro nás byla takové zvláštní trápení s příjemným nádechem. Po dlouhé době se zdálo, že nemusíme řešit žádný větší problém, ale i tak nám od začátku chyběla rychlost.
Již klasicky a trochu bohužel, je pro první skupinu první měřený trénink spíše protáhlou rukou volného tréninku. Můžeme si vyzkoušet, jak budou pneumatiky držet na mokrém povrchu a z hezky upravené tratě toho pro čas moc nezbyde.
Naneštěstí pro nás se nedařilo zrychlit ani ve druhém tréninku a začali jsme si všímat, že auto má celkem problém zrychlovat kupředu. Minimálně, alespoň tak, jak bychom si přáli.
Do rozjížděk jsme tak postupovali někde ze čtvrtého místa a v podstatě celé trvání kvalifikačních jízd, jsme zkoušeli a přenastavovali, co se dalo. Nějakých výsledků se podařilo dopátrat až později v neděli, s mračícím se pohledem do tváře semifinále. Co se týče výsledků z rozjížděk, řekněme, že jsme byli rádi za šest bodů a netřeba se k tomu vracet.
V semifinále, jak je již zvykem jde hlavně o přežití, ale ze třetího místa od startu, by to znamenalo pro startovní pozici hlubokou džungli do finále a bylo potřeba se posunout vpřed. Nakonec se povedlo dostat před Davida Horáka a zajistili jsme si úspěšně jak postup do finále, tak první řadu na startu.
No a ve finále mohla začít stará dobrá divočina. Erwin Grencis na startu vám vždy dodá trochu toho vzrušení do první zatáčky. Obecně je finále co se kontaktu týče o dost tvrdší disciplínou, všichni už jsme na bodech, tak se do sebe můžeme řádně pustit.
I na nás se podařilo někomu vyšplhat hned v první zatáčce a místo výjezdu na druhém místě jsme byli rádi, že vůbec pokračujeme dále. Naštěstí strkanice v přední trojce měla za výsledek lehkou katapultaci Roberta Theuila a my se vcelku bez boje posunuli na třetí místo.
Bohužel jsme si s trojkou moc nepadli do oka a hned o pár metrů dále se něco pokazilo Mikovi Bartelenovi na výjezdu ze zadního vracáku a domino-efekt se nám vrátil jako bumerang, s námi znovu na čtvrtém místě.
Následovala delší pronásledovaná až někam do nájezdu do předposledního kola, kde se podařilo dostat zpět před Theuila na třetí místo a už to vypadalo, že takto to na konci i oslavíme. Při posunu za Bartelena jsem si ale všimnul, že má poškozené zadní zavěšení na levé straně a byl by hřích nepokusit se být alespoň připravený na jakékoliv zaváhání.
A ono jako kdybychom to napsali do scénáře. Bartelenovi k jeho smůle, auto zpomalilo na posledním skoku před cílovou čarou a my se tak s trochou štěstí posunuli na druhé místo.
Bylo to tedy spíše trápení, ale nakonec přivážíme zlaté stříbro a kupu důležitých bodů do šampionátu. Děkuji celému týmu za přežitý víkend a my víme, že to nebylo vůbec jednoduché a natož suché a pohodové tento víkend.
A samozřejmě také všem jednotlivým motorům, kteří nás tlačí vpřed, jak na dálku od obrazovek, tak jen třeba myšlenkami anebo i na blízko přímo u tratě. Díky všem za skvělou podporu a my jdeme dotáhnout náš turnus po východním křídle Evropy, pokud možno se zdárnějším průběhem a snad ještě zdárnějším koncem.
Super Buggy
1.Grencis
2.Nikodém
3.Bartelen
4.Theuil
5.van Asten
6.V. Vaculík
7.Horák
8. Jordák
9.Antony
Průběžné pořadí
1.Nikodém 61
2.Antony 44
3.Küches
4.Horák 35
5.Grencis 34
Buggy 1600
1.Laubach
2.Jaspers
3.Novotný
4.Florián
5.van Putten
Průběžné pořadí
1.Novotný 48
2.van Buren 45
3.Kobras 43
6.Florián 39
Junior Buggy
1.Feullaide
2.Patlounová
3.Plná
4.Kolomý
5.Franssen
6,Šafránek
Průběžné pořadí
1.Feuillade 66
2.Ottink 57
3.Kolomý 54
4.Plná 51
5.Šafránek 39
6.Svobodová 38
7.Pytlounová 29
P.Nikodém 6.6.2024
Foto Tomáš Němec
Naneštěstí pro nás se nedařilo zrychlit ani ve druhém tréninku a začali jsme si všímat, že auto má celkem problém zrychlovat kupředu. Minimálně, alespoň tak, jak bychom si přáli.
Do rozjížděk jsme tak postupovali někde ze čtvrtého místa a v podstatě celé trvání kvalifikačních jízd, jsme zkoušeli a přenastavovali, co se dalo. Nějakých výsledků se podařilo dopátrat až později v neděli, s mračícím se pohledem do tváře semifinále. Co se týče výsledků z rozjížděk, řekněme, že jsme byli rádi za šest bodů a netřeba se k tomu vracet.
V semifinále, jak je již zvykem jde hlavně o přežití, ale ze třetího místa od startu, by to znamenalo pro startovní pozici hlubokou džungli do finále a bylo potřeba se posunout vpřed. Nakonec se povedlo dostat před Davida Horáka a zajistili jsme si úspěšně jak postup do finále, tak první řadu na startu.
No a ve finále mohla začít stará dobrá divočina. Erwin Grencis na startu vám vždy dodá trochu toho vzrušení do první zatáčky. Obecně je finále co se kontaktu týče o dost tvrdší disciplínou, všichni už jsme na bodech, tak se do sebe můžeme řádně pustit.
I na nás se podařilo někomu vyšplhat hned v první zatáčce a místo výjezdu na druhém místě jsme byli rádi, že vůbec pokračujeme dále. Naštěstí strkanice v přední trojce měla za výsledek lehkou katapultaci Roberta Theuila a my se vcelku bez boje posunuli na třetí místo.
Bohužel jsme si s trojkou moc nepadli do oka a hned o pár metrů dále se něco pokazilo Mikovi Bartelenovi na výjezdu ze zadního vracáku a domino-efekt se nám vrátil jako bumerang, s námi znovu na čtvrtém místě.
Následovala delší pronásledovaná až někam do nájezdu do předposledního kola, kde se podařilo dostat zpět před Theuila na třetí místo a už to vypadalo, že takto to na konci i oslavíme. Při posunu za Bartelena jsem si ale všimnul, že má poškozené zadní zavěšení na levé straně a byl by hřích nepokusit se být alespoň připravený na jakékoliv zaváhání.
A ono jako kdybychom to napsali do scénáře. Bartelenovi k jeho smůle, auto zpomalilo na posledním skoku před cílovou čarou a my se tak s trochou štěstí posunuli na druhé místo.
Bylo to tedy spíše trápení, ale nakonec přivážíme zlaté stříbro a kupu důležitých bodů do šampionátu. Děkuji celému týmu za přežitý víkend a my víme, že to nebylo vůbec jednoduché a natož suché a pohodové tento víkend.
A samozřejmě také všem jednotlivým motorům, kteří nás tlačí vpřed, jak na dálku od obrazovek, tak jen třeba myšlenkami anebo i na blízko přímo u tratě. Díky všem za skvělou podporu a my jdeme dotáhnout náš turnus po východním křídle Evropy, pokud možno se zdárnějším průběhem a snad ještě zdárnějším koncem.
Super Buggy
1.Grencis
2.Nikodém
3.Bartelen
4.Theuil
5.van Asten
6.V. Vaculík
7.Horák
8. Jordák
9.Antony
Průběžné pořadí
1.Nikodém 61
2.Antony 44
3.Küches
4.Horák 35
5.Grencis 34
Buggy 1600
1.Laubach
2.Jaspers
3.Novotný
4.Florián
5.van Putten
Průběžné pořadí
1.Novotný 48
2.van Buren 45
3.Kobras 43
6.Florián 39
Junior Buggy
1.Feullaide
2.Patlounová
3.Plná
4.Kolomý
5.Franssen
6,Šafránek
Průběžné pořadí
1.Feuillade 66
2.Ottink 57
3.Kolomý 54
4.Plná 51
5.Šafránek 39
6.Svobodová 38
7.Pytlounová 29
P.Nikodém 6.6.2024
Foto Tomáš Němec
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout