Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Nikodém o francouzském stříbře

Tak je to tu. Celý letošní maraton se blíží ke svému konci a první dílek závěrečné etapy máme za sebou. Pro osmý závod z deseti, Evropského šampionátu, jsme se vrátili zpět do Francie - Saint Igny de Vers.

Počasí na nás letos bylo trochu milejší než v předchozích ročnících a i když se nám voda v sobotu ráno snažila připomenout svou existenci, po zbytek víkendu se to dále dařilo "naštěstí" jen pořadatelům.
Sobota pro nás nezačala vůbec špatně. Podařilo se vyhrát celkově měřené tréninky a do rozjížďky se šlo z prvního místa. S asfaltovým startem se zde stále úplně nekamarádíme, ale i tak se povedlo nakonec urvat první místo a zakončit tak sobotu po pár soubojích na první příčce.
Těším se až jednou budeme moci "narvat" neděli, do stejného počtu řádků, jako sobotu, v níž se nic zásadního nestalo ani tentokrát tomu tak bohužel není.

Po hezké sobotě pro nás neděle začala velkým opařením. Ve druhé rozjížďce, zhruba v druhém kole se zastavil motor a v podstatě to vypadalo, že je po nadějích. Na lusknutí prstů se boj o 10 bodů z rozjížděk změnil v boj o postup alespoň do semifinále. Dnes již víme, že se nejspíše jednalo o shodu náhodných událostí... V podstatě se nám dostal kousek bahna do rozvodového soukolí a řemen vesele přeskočil o zoubek na všech kolečkách, což pro celou katastrofu úplně stačilo.

Následovala "oblíbená" disciplína, vyměň motor v nereálném čase, jinak jeď domů - Déjà vu? Chtěl bych poděkovat všem co nám přišli s tímto představením pomoci. Schválně nebudu jednotlivě vyjmenovávat, ale pomoci s tím naším cirkusem nám přišli lidi z diváckého prostoru i z toho závodního. Všem velký díky, bez této pomoci by byl celý víkend o poznání horší.

Po dvou hodinách jsme se nakonec objevili v předstartovním prostoru i my. Sice vystresovaní, unavení a strašně spocení, ale měli jsme šanci ještě dále bojovat o důležité body.
Třetí rozjížďka se nesla ve stylu - chtěli bychom dojet co nejvíce vpředu, ale musíme to provést co v nejbezpečnějším provedení. Každý kontakt je příliš velkým rizikem a mohl by nás stát kromě celého snažení s výměnou motoru i všechny důležité body do šampionátu. Po přežití chaosu v první zatáčce, kde jsme se zjevili na třetím místě, ještě došlo v závěru k posunu na místo druhé a s ohledem na okolnosti, jsme s ním byli maximálně spokojení.

Všichni asi už víme, co za hrůzu se schovává hned za třetí rozjížďkou. Hned v úvodu jsem osobně rozdýchával infarkt v první zatáčce, kde jsme skončili pár centimetrů od svodidel. Naštěstí jsme byli schopni pokračovat v jízdě, ale i tak jsme se z v podstatě první pozice opět dostali do boje o samotný postup do finále. Po pár soubojích jsme se nakonec posunuli až na třetí pozici a dokončili semifinále někde mezi druhou a třetí lajnou pro finále.

Na řadě jsme měli za celý víkend dosti vybojované finále. Sezóna se nám pomalu ale jistě uzavírá a je znát, že všichni chtějí poslední body a co nejlepší umístění.

To co se ve finále dělo, bych nazval samotnou definicí autokrosového finále mistrovství Evropy. Kdybych měl popisovat co vše se ve finále dělo, tak by mě asi zablokovali účet za spam. Předpokládám, že dnes již většina lidí finále odněkud viděla a má představu, jak to vypadalo. Kdo ne, tak doporučuji shlédnout (Pozn. red. Můžeme jen doporučit, Takové finále se hned tak nevidí). Za nás asi jedna z nejlepších finálových jízd, která měla vše. Souboje, jízdu kolo na kolo a předjíždění, až to nebylo zdravé. To vše se povedlo všem zúčastněným udržet až do cíle bez zbytečného odstřelení a se zachování fair-play ve všech směrech, za což všem díky.
Nakonec jsme se po několika posunech mezi prvním až čtvrtým místem usadili na druhém místě. To nám při správném seřazení, vhledem k celkové tabulce, vůbec nevadilo a v posledním kole už to bylo jen o jistotu pro potřebné body.

Z Francie tedy po bojích s technikou a neskutečných soubojích na trati dovážíme právě druhé místo a zvyšujeme celkový náskok a další důležitý drobek.

Chci poděkovat jako vždy celému týmu, protože ani tentokrát jsme to neměli vůbec jednoduché. Opět to nevzdali a když už to vypadalo, že vyhnout se katastrofě nebude možné, zlomili realitu a ukázali jí správný směr.


Poděkovat chci také všem fanouškům co fandí a drží palce a také velký dík za pomoc všem na místě a za podporu i mimo domácí území.Řítíme se rychlým tempem ke konci a doslova už jde o všechno. Díky všem a teď hurá na předposlední zastávku v Itálii.


Super Buggy

1.Theuil
2.Nikodém
3.Stubbe
4.Mercier
5.Antony
6.Horák


Průběžné pořadí

1.Nikodém 242
2.Mercier 214
3.Theuil 175
4.Bartelen 158
5.Antony 157
6.Jordák 129
7.Horák 129



Buggy 1600

1.Christol
2.Novotný
3.Laubach
4.Peters
5.van den Berg


Průběžné pořadí

1.Novotný 195
2.Wibbeler 161
3.Christol 158
4.Peters 153
5.Laubach 148


Junior Buggy

1.Ottink
2.Feuillade
3.Florián
4.Kolomý
5.Duřt
6.Svobodová
7.Pytlounová


Průběžné pořadí

1.Florián 259
2.Feuillade 219
3.Ottink 209
4.Duřt 180
5.Plná 159
6.Pytlounová 159

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar