Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Nikodém o Francii: Jeden z nejtěžších víkendů sezóny

Zatímco dnes pokračuje evropský autokrosový šampionát v Holandsku, tak před týdnem se závodilo o body ve francouzském Saint Georges. Tady čekala na závodníky předělaná trať.“ Zda byla předělaná k lepšímu nebo horšímu je asi subjektivní. Mě osobně se asi více líbila starší verze trati, která neměla chybu,“ říká Petr Nikodém a přibližuje závod.

Každopádně hned od sobotního rána nás doprovázeli problémy. V prvním měřeném kole prvního tréninku se střihly štefty na levém předním kole a bohužel jsme nenaměřili.

Pokus o zlepšení času se bohužel nepodařil ani v druhém měřeném tréninku, kde se mi povedlo zout kolo hned v prvním kole o kráter, který nás doprovázel v podstatě celý víkend. Minimálně celou sobotu jsem nezaregistroval kromě nesmyslného kropení, jedinou úpravu trati a ta si tak trošku žila svým životem. Zejména v předělaných částech trati, to bylo znát.

Bez jediného času jsme tedy nastupovali do rozjížďky z poslední řady. Bohužel ani zde jsme nebyli bez problémů. Během jízdy se nám rozsypal tlumič výfuku a kompletně ucpal katalyzátor. Na tu bídu to stačilo alespoň na třetí místo a první řadu.

Celkově jsme na tom po sobotě nebyli moc dobře a potřebovali jsme v druhé rozjížďce urvat co nejlepší místo. Po bojích v prvním kole se podařilo posunout na první pozici a už jsem si to chtěl jen hlídat. Bohužel, dvě kola před cílem jsem uslyšel už povědomý zvuk. Spadnul ventil a dotlačit auto do cíle bylo jako nadlidský úkol. Nakonec se podařilo asi jen silou vůle auto přes cílovou čáru dotlačit, a to ještě na prvním místě.

Rovnou bylo jasné, že budeme mít co dělat vůbec stihnout semifinále. Ale nechtěli jsme to vzdát. Běžně výměna motoru trvá cca 5,5 hodiny takže jsme věděli, že to spíš nevyjde, i přesto jsme mákli a na startu semifinále jsme stáli.

Bohužel s ventilem jsme zjistili v semifinále, že odešlo i turbo a po přežitém semifinále se ještě v rychlosti měnilo turbo. Nakonec se povedlo postavit i na start finále.

Ani zde nás ale problémy nenechaly vydechnout. Hned v prvním kole se rozsypal i druhý, úplně nový, tlumič a opět ucpal celý katalyzátor. Tři nekonečná kola trvalo, než se výfuk ustřelil koncovku a pustil mě z řetězů. Během toho jsme se bohužel propadli až na páté místo a bylo potřeba zabojovat. Zde se na nás konečně aspoň pousmála štěstěna a nakonec jsme dojeli na třetím místě.


Chci poděkovat všem co nám fandíte a ženete nás vpřed a hlavně musím poděkovat celému týmu za v podstatě nepřetržitý nasazení. Bohužel jsme ztratili většinu náhradních dílů a i druhý motor dostal během finále s koncovkou tak zabrat, že musel ven a v rychlosti poopravit. Nakonec jsme do Toldijku vyjížděli až v pátek ve tři ráno, kdy se dodělalo auto .


Tak snad jsme si vše vybrali a tady budeme moct zase letět vpřed!!



Petr Nikodém 31.7.2022


Super Buggy

1.Feuillade
2.Stubbe
3.Nikodém
4.Blaauw
5.Michaud
6.Bartelen
7.Jordák


Průběžné pořadí

1.Stubbe 138
2.Nikodém 137
3.Feuillade 132
4.Bartelen 109
5.Jordák 101
7.Antony 74


Buggy 1600

1.Jaspers
2.Christol
3.Vignal
4.Peters
5Crepeau


Průběžné pořadí

1.Peters 154
2.Wibbeler 117
3.Jaspers 116
4.Christol 105
5.Novotný 88


Junior Buggy

1.Duřt
2.Šafránek
3.Pytloun
4.Pytlounová
5.Kovac
10.Florián


Průběžné pořadí

1.Florián 155
2.Pytloun 135
3.Duřt 114
4.van Asten 113
5. Šafránek 108
6.Pytlounová 101

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar