Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Nikodém nejen o Itálii, ale také o vztazích

Mistrovství Evropy pokračovalo v Magioře, kde se děly věci. V Super Buggy projel cílem jako první Zdeněk Antony, ale po protestu Petra Nikodéma, který skončil druhý, dostal penalizaci 2 s a pořadí se vyměnilo, Protest byl uznán a za vítěze vyhlášen Nikodém. Pak však poškozený jezdec rozpoutal na fb diskuzi , která nemá obdoby.

Podle všech zúčastněných neunesl prý Nikodém porážku. Nejvíce se mě líbil výrok traťového komisaře, který se pohybuje po závodech 25 let.Podle něj šlo o zjevný úmysl…Proto přinášíme vysvětlení k celé věci Petra Nikodéma.

Tak po delší přestávce nás druhá polovina sezóny přivítala ve Francouzské St. Georges de Montaigu a s každým krokem blíže ke konci tažení, začíná atmosféra bytí hustější.

Sobotní tréninky pro nás znamenaly hlavně testy startů. V minulých letech jsme téměř všechny starty na tomto asfaltu prohrávali, a to vždy našim českým závodům dosti ztěžovalo. Bylo pro nás tedy příjemné překvapení, že jsme konečně našli nastavení, kde nám starty vcelku vycházely Bohužel problémy nás tentokrát dohnaly už ve druhém tréninku, kde jsme měli po opravdu dlouhé době menší problém s motorem. Naštěstí bude motor možné opravit, ale byla potřeba výměna. Jelikož se problém objevil přesně po startu, bylo to jakési déjà vu z Přerova. V podstatě bez měřených tréninků...
Rozjížďku jsme stihli téměř za pět dvanáct, kde nám zbyl venek, který nám shodou okolností docela zafungoval. Rozjížďku se podařilo uzavřít stylem start-cíl a v podobném dění následovaly obě zbylé rozjížďky.


Jediný nevyhraný start pro nás byl v semifinále, kde jsme dojeli na druhé pozici s vědomím, že na první řadu to stačí a bodově nemá žádný význam tlačit se dopředu.


Dostáváme se tedy k tak kontroverznímu finále, které spustilo tolik debat a láskyplných diskusí.
Na finále na nás zbyla venkovní stopa, ze které se nám paradoxně celý víkend dařilo a kterou bychom nejspíše stejně volili. Start jsme měli, na naše poměry, neuvěřitelný a ujali jsme se vedení. Po přežití první zatáčky měl následovat souboj o první místo, případně o jeho udržení. Do čtvrté zatáčky jsem najížděl na vnitřek s jistotou, tak abych kryl vnitřní stopu a nikdo se tam nedostal.


Proběhl kontakt v oblasti levého zadního kola, který mě z této stopy vystrčil a posunul do nakropené stopy. V tu chvíli jsem ani nevěděl, kdo přesně to byl, každopádně naše vystrčení stačilo na propad na druhou pozici. Po našem předjetí jsem logicky pochopil, že kontakt proběhl se Zdendou (pozn.red.Antony), který se tím přesunul před nás. Následoval, řekl bych, celkem pěkný souboj až do cíle. Někde během jízdy, kde jsem se snažil na Zdendu najít místo, jsem trefil díru a mírně si poranil ruku...


Tímto se omlouvám všem, kdo si stěžovali na můj projev po vystoupení z auta, i když chápu, že doma z gauče si to jen špatně představíte.
Po vystoupení z auta jsem viděl, kam jsme ránu obdrželi a jak auto vypadá. Rozhodně jsem si z toho nevzal, že by mohlo jít o kontakt bok na bok. Po poblahopřání Zdeňkovi proběhla jenom stručná rychlá konverzace, ze které jsem si odnesl spíše jiskru než uklidnění... poté jsme byli posláni na technickou kontrolu.


Tímto by závod zřejmě skončil, kdybych si při pohledu na stav auta nevybavil některé momenty letošní sezóny a nepřinesl si s sebou tu jiskru od stupňů... Tam to vzplálo, když si vzpomenu na kontakt s Erwinem (Grencis) v německém Seelow, který nás stál finále. Hned další závod v Bausce, kde jsme dostali dost podobnou ránu na zadní kolo, také od Zdendy, a byli jsme znovu mimo hru... Nebo například i zmiňovaný kontakt s Radkem Jordákem v Nové Pace a jeho chování po finále (které jsem se rozhodl zcela vynechat, abych mu zbytečně nepřitížil...) a zatím vším, co se vlastně dělo v Přerově na Mistrovství Evropy.


Čím je jeden protest odlišný od druhého?

Proč mohou tohoto práva využít ostatní a my ne?
Původně jsem chtěl vysvětlení a informaci o tom, zda a jak se tyto konflikty řeší. Ve stručnosti, bylo mi vysvětleno, že RD má pouze dva instrumenty, které může použít. Jedním je napomenutí, které ve finále nic neřeší a nemá ho proto smysl praktikovat v poslední jízdě dne, anebo černou vlajku, která jezdce kompletně vyloučí z finále. Pro černou vlajku musí druhý (poškozený jezdec) nedojet. Neexistují tedy žádné další nástroje, které může RD použít, i kdyby chtěl. Byli jsme tedy informováni, že jediná cesta, kterou můžeme jít, pokud nechceme mít pouze řeči a bezcílně si stěžovat, je podání protestu.


Což se mi zprvu prostě nelíbilo... Zaprvé mi bylo jasné, co to rozpoutá, a zadruhé, ještě nikdy jsem protest nepodával a nemám toto řešení v lásce. Bohužel jsme měli na rozhodnutí asi 5 minut, s myšlenkami na vše zmíněné výše, a jelikož jsem byl přesvědčený o tom, že jsme v právu, tak jsem toto rozhodnutí poprvé učinil.


Následovalo celkem rychlé podání vysvětlení protestu, byl pozvaný i Zděnek k podání jeho pohledu na věc a poté jsme byli posláni pryč. Po zhruba 10 minutách jsme byli pozváni zpět k vyslechnutí rozhodnutí komise. Zde jsme se dozvěděli, že se nejednalo o lehké rozhodování, ale po důkladném přezkoumání uznávají protest a dávají nám za pravdu (vytlačování apod., viz několikrát sdílené prohlášení FIA).


Zde bych chtěl upozornit, že komise se skládá vždy ze tří různých osob a nikdo neví, kdo jak hlasoval, ani my ne. Pouštět se tak rovnou do jistých osob v komentářích, zřejmě pod vlivem zjevení z křišťálových koulí, je jen další projev úrovně inteligence některých jedinců v komentářích... Tito lidé v tom žijí, ale samozřejmě že někteří – a to nejlépe od obrazovek doma ze záznamu – vědí mnohem lépe, co a jak se má posoudit, a to včetně nás... (V tomhle jsme jako národ opravdu silní ).
Kdybych byl s protestem tak strašně mimo mísu, tak nám FIA protest zamítne – to, že se na autokros spousta lidí kouká, ale vlastně pravidla nezná, necítím jako svou vinu a určitě se kvůli tomu nehodlám obhajovat.
To, co se spustilo v komentářích, jsem se dozvěděl až po návratu k nám pod stan, kde už v mezičase samozřejmě proběhla návštěva p. Antonyho staršího – to je ale na jiné povídání.
Taková inkvizice, která byla spuštěna na naši adresu, tu nebyla od dob, kdy jsme posílali ženský na hranice... Také bez možnosti podání vysvětlení nebo vyslechnutí druhé strany.
To, že komentáře pod kontroverzními příspěvky jsou většinou úplná žumpa, to asi na sociálních sítích každý zná a určitě nemá smysl na ně jednotlivě odpovídat. Lidi si již vytvořili svoji verzi příběhu a i kdybyste jim v tu chvíli vysvětlovali, že země je kulatá, oni si pojedou svoje...
Moc nerozumím naší obecně české nátuře – mít minimum informací, jen z jedné strany a rovnou vyvodit závěry. Viděli jsme spoustu komentářů, které odpovídají inteligencí hodnotám jednobuněčných organismů... Ale bohužel potřebu vyjádřit se má očividně spousta lidí. Trochu mě mrzí, že i lidi, kteří by tomu měli trochu rozumět a jezdí na závody nějaký pátek, jsou očividně taky dost mimo. Jako bonus se poté začala šířit zkrácená verze z online přenosu, kde kontakt, který se řešil (na vjezdu do zatáčky), vlastně zcela chybí...
Z některých reakcí jsem měl pocit, že jsme Zdeňkovi na věži uřízli hlavu, zapálili auto a už nikdy nepojede. Ano, jako výsledek bylo prohození pozic mezi prvním a druhým – pro některé konec světa, pro jiné oprávněné kroky. Ať má názor každý jaký chce, nemyslím si, že některé urážky byly úplně na místě a už vůbec ne proti jiným osobám mimo mne.

Určitě chci velmi poděkovat všem, co nám psali do zpráv slova podpory a pochopení. Světe div se, ale bylo vás ještě mnohem více než těch, kteří hráli předháněnou v komentářích pod jistými příspěvky. Je krásné vidět, že za námi spousta lidí stále stojí – a to nejen v ČR. Spousta zpráv přišla i z ostatních zemí, za což všem velký dík. Jsem také rád, že většina psala napřímo a ne do nesmyslných konverzací, protože by se na ně ta tlupa "tatarů" vrhla úplně stejně. A těm, co to zkusili, tak také velké díky – ale některé rovnice prostě nemají řešení


Můj souhrn k celé situaci:

Autocross vždy byl, je a měl by být kontaktním sportem. Myslím si, že to jej dělá zajímavým a je to jedním z důvodů, proč nás všechny baví. Ale i kontaktní sporty mají pravidla a svoji verzi fair-play. V boxu nemáte dostat loktem, v MMA nemáte dostat ránu do rozkroku – a přece jen jsou to kontaktní sporty.

Kontakt, kterým jsme byli ze zatáčky vystrčeni, nebyl bokem na bok. Byl zezadu, útokem na zadní kolo (který nám byl osudný letos již na několika závodech), který nás vystrčil ze stopy a následně nás posunul do mokré stopy, kde jsme byli logicky pomalejší. Druhý jezdec tímto získal trvající výhodu nefér způsobem. Je úplně jedno, kdo tím druhým jezdcem je – tento protest by byl směřován na každého v této pozici. Bylo nešťastné, že se jednalo o dalšího Čecha, ale to hold neovlivním.


Ještě pro informaci širší veřejnosti – avšak ta v určitých komentářích ví mnohem lépe než my všichni... Tak zaprvé: protest jsem podával já, netuším, kde kdo vzal, že někdo jiný... A zadruhé: protest může podat kdokoliv, přičemž s protestem se musí složit kauce 500 €. V případě uznání protestu je částka vrácena, v případě zamítnutí částka propadá. Takže ano, tuto kauci jsme museli také složit a v některých očích tak očividně koupili celou FIA – tak jako všichni ostatní, kdo protest podali (například v Přerově). Částku jsme po uznání protestu tak dostali zpět...


A tak se věci měly. Vezeme si domů tedy docela dost bodů, ale po asi nejtěžším závodě, co se psychiky týče. Děkuji všem, co nám fandili a fandí Budeme to teď mít asi o trochu složitější...
Hlavně děkuji týmu – po výměně motoru a běžných víkendových nervech přišla ještě večerní zábava v neděli po vyhlášení...


To, co se dělo po vyhlášení, si myslím, nemá obdoby a je ve všech směrech neomluvitelné. To už ale nebudu psát sem. Pro všechny, koho zajímá, co se dělo a proč jsme byli nuceni volat ambulanci a policii, rozdělíme to do druhého příspěvku. Slibuji, že bude kratší...
Díky všem a budeme se snažit přežít další víkend ve francouzské Saint Igny de Vers


PN 18.9.2025


Ještě vyjádření nebo spíš omluva Bohumila Křesťana.

Tak ještě jednou Maggiora……
až dnes jsem viděl na “autokros a vše kolem něj”, jak vypadá Petrovo auto!! O tom incidentu přemýšlím denně….. Rozfázoval jsem si video z dronu a musím říct na sebe, že i “mistr tesař se utne”….. ????????. Když vezmu v potaz, že betonová roleta je součástí tratě tak Petr si skutečně hlídal vnitřek!!!! Zdendovo kolo je skutečně tam kde nemá být…????????. V ten moment byl Petr jasně před Zdendou! V té rychlosti stačí strkanec a vysypeš se ven!!! Prostě to nebylo na “šoupačku”.
A teď se do mě pusťte

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar