Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Nikodém hodnotí první Evropu v Bausce

Už to i chvíli vypadalo, že jsme té smůle ujeli, ale ta mrcha nás nakonec stejně dohnala. Byl to asi jeden z nejtěžších víkendů co jsme jeli, již od pátku nás provázela spousta starostí a problémů. Naštěstí nebyl ani čas se o ně dělit.

Hned v prvním měřeném tréninku nás opustilo čidlo otáček turba, motor si mohl "čuchnout" k neomezené síle a nás málem poslat zpět domů. V druhém měřeném tréninku, k našemu údivu, vše fungovalo a naše bestie konečně dostala prostor pro demonstraci schopností. Výsledkem byl nejrychlejší čas o 7 desetin sekundy od druhého což nám celkem stačilo jako důkaz, že domů ještě určitě nechceme.

Hned v první rozjížďce jsem "vyplodil koninu" již na startu. Když pomineme nepochopitelnou chybu v Matrixu, kde jsem se objevil na startu bez brýlí, tak se mi povedlo vybrat si tu nejhorší stopu a v kombinaci s nefungujícím ALS z toho bylo bohužel druhé místo.
V druhé rozjížďce se věci zkomplikovali ještě víc... Zkusil jsem první zatáčku na rychlejší venkovní oblouk, ale díra v kombinaci s velkým množstvím naházeného písku mě v podstatě otočily na místě, kde už ostatní nemohli dobrzdit a zůstali jsme tam asi ve čtyřech...
Následovala třetí rozjížďka ze zadních pozic. Bohužel byla vyjetá v podstatě jedna stopa, takže míst k předjíždění moc nebylo. Bylo z toho až páté místo.

Do semifinále jsme šli ze druhé lajny a start se konečně povedl podle představ. Po první zatáčce jsme se dostali hned na druhé místo a začala stíhací jízda s Vincentem. Pro jeho smůlu někde ke konci jízdy ztratil kolo a přenechal nám první místo.

Do finále se tedy nastupovalo zase s lepší vidinou a až člověka napadlo, že by se premiérový závod v nejvyšší kategorii mohl opravdu povést. Bohužel se ale v před startovním prostoru začali hromadit komplikace. Začalo to divným kopáním do sedačky z oblasti vodních chladičů a už jsem věděl, že něco není v pořádku - to člověka potěší při čekání na finále. Naneštěstí pro nás to ale nebylo vše. Při nájezdu na start a zkušebním startu nám praskla ruční brzda a já věděl, že okamžitě riskujeme ulití startu a minus pět bodů do šampionátu.

Zkusil jsem poprosit o založení na startu, ale nebylo to platné. V posledních vteřinách jsem zhodnotil, že se radši rozjedu pomaleji, ale na jisto. Ztratili jsme tím asi dvě lajny a vypadalo to, jako bych startoval poprvé v životě.

Po zasypávání auta po dobu dvou kol už chladiče nestačily, zvlášť když se větráky vzdaly svého působení, a auto spadlo do "nouzáku". Následovalo pomalé kroužení pro alespoň zbytek bodů a nadějí po umístění. Nakonec jsme si odvezli šesté místo. Při startu z první lajny samozřejmě doufáte ve víc, ale po ohlédnutí po celém průběhu víkendu usoudíte, že mohlo být i mnohem hůře.

Bauska je pro nás tedy zase tak trošku prokletá, ale mistrovství je teprve na svém začátku a my za žádných okolností nevěšíme hlavu. Musím opravdu poděkovat celému týmu za náročný víkend, myslím že jsme ukázali, že je potřeba s námi počítat a že zadarmo to mít nebudou.Chci poděkovat všem, kteří nás podporujete a částečně s námi táhnete za konec provazu. Podpora je stále sílící a nás to neuvěřitelně posouvá vpřed. Také se musím omluvit za nedostatek v poskytování informací, ale bohužel práce jak na autě, tak přes týden je teď tolik, že víc už toho nesvedu.



Petr Nikodém 30.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar