Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Nikodém hodnotí první Evropu v Bausce

Už to i chvíli vypadalo, že jsme té smůle ujeli, ale ta mrcha nás nakonec stejně dohnala. Byl to asi jeden z nejtěžších víkendů co jsme jeli, již od pátku nás provázela spousta starostí a problémů. Naštěstí nebyl ani čas se o ně dělit.

Hned v prvním měřeném tréninku nás opustilo čidlo otáček turba, motor si mohl "čuchnout" k neomezené síle a nás málem poslat zpět domů. V druhém měřeném tréninku, k našemu údivu, vše fungovalo a naše bestie konečně dostala prostor pro demonstraci schopností. Výsledkem byl nejrychlejší čas o 7 desetin sekundy od druhého což nám celkem stačilo jako důkaz, že domů ještě určitě nechceme.

Hned v první rozjížďce jsem "vyplodil koninu" již na startu. Když pomineme nepochopitelnou chybu v Matrixu, kde jsem se objevil na startu bez brýlí, tak se mi povedlo vybrat si tu nejhorší stopu a v kombinaci s nefungujícím ALS z toho bylo bohužel druhé místo.
V druhé rozjížďce se věci zkomplikovali ještě víc... Zkusil jsem první zatáčku na rychlejší venkovní oblouk, ale díra v kombinaci s velkým množstvím naházeného písku mě v podstatě otočily na místě, kde už ostatní nemohli dobrzdit a zůstali jsme tam asi ve čtyřech...
Následovala třetí rozjížďka ze zadních pozic. Bohužel byla vyjetá v podstatě jedna stopa, takže míst k předjíždění moc nebylo. Bylo z toho až páté místo.

Do semifinále jsme šli ze druhé lajny a start se konečně povedl podle představ. Po první zatáčce jsme se dostali hned na druhé místo a začala stíhací jízda s Vincentem. Pro jeho smůlu někde ke konci jízdy ztratil kolo a přenechal nám první místo.

Do finále se tedy nastupovalo zase s lepší vidinou a až člověka napadlo, že by se premiérový závod v nejvyšší kategorii mohl opravdu povést. Bohužel se ale v před startovním prostoru začali hromadit komplikace. Začalo to divným kopáním do sedačky z oblasti vodních chladičů a už jsem věděl, že něco není v pořádku - to člověka potěší při čekání na finále. Naneštěstí pro nás to ale nebylo vše. Při nájezdu na start a zkušebním startu nám praskla ruční brzda a já věděl, že okamžitě riskujeme ulití startu a minus pět bodů do šampionátu.

Zkusil jsem poprosit o založení na startu, ale nebylo to platné. V posledních vteřinách jsem zhodnotil, že se radši rozjedu pomaleji, ale na jisto. Ztratili jsme tím asi dvě lajny a vypadalo to, jako bych startoval poprvé v životě.

Po zasypávání auta po dobu dvou kol už chladiče nestačily, zvlášť když se větráky vzdaly svého působení, a auto spadlo do "nouzáku". Následovalo pomalé kroužení pro alespoň zbytek bodů a nadějí po umístění. Nakonec jsme si odvezli šesté místo. Při startu z první lajny samozřejmě doufáte ve víc, ale po ohlédnutí po celém průběhu víkendu usoudíte, že mohlo být i mnohem hůře.

Bauska je pro nás tedy zase tak trošku prokletá, ale mistrovství je teprve na svém začátku a my za žádných okolností nevěšíme hlavu. Musím opravdu poděkovat celému týmu za náročný víkend, myslím že jsme ukázali, že je potřeba s námi počítat a že zadarmo to mít nebudou.Chci poděkovat všem, kteří nás podporujete a částečně s námi táhnete za konec provazu. Podpora je stále sílící a nás to neuvěřitelně posouvá vpřed. Také se musím omluvit za nedostatek v poskytování informací, ale bohužel práce jak na autě, tak přes týden je teď tolik, že víc už toho nesvedu.



Petr Nikodém 30.6.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar