Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Nikodém druhý v lotyšské Muse

Máme za sebou první z východních zastávek letošního mistrovství Evropy. Naštěstí to vypadá, že smůle jsme loni naplácali a letos, i když se snažila se k nám vecpat, si to nakonec rozmyslela a dala pokoj.

Ve druhém měřáku jsme bohužel přišli o turbo, ale i tak jsme po vyhraných měřácích nastupovali do rozjížděk z prvního místa, což nikdy neomrzí... Do první skupiny bohužel napadali téměř všichni nejrychlejší a po dlouhé době s námi na startu stál i Ervins Grencis, což vždycky trošku pozmění atmosféru.

Ervin o sobě dal vědět hned v první zatáčce, kde jsem se z prvního místa, nějakým způsobem objevil až na třetím. Následovala stíhací jízda a nakonec, i přes asi šest žlutých vlajek, se povedlo předjet a rozjížďky vyhrát. Kdyby někdo chtěl zařizovat koupaliště, tak písku jsme si odvezli dost, po rozjížďce jsme na měření váhy byli 20 kg pod čtyřciferným číslem.

Neděle začala o dost jednodušším průběhem druhé rozjížďky, která se podařila uzavřít stylem start-cíl. Za bezproblémovost druhé rozjížďky jsme si to vybrali "naštěstí" hned ve třetí. Na startu se hned po bliknutí světel začal ozývat divný zvuk z motorového prostoru, a i když to na mokrém startu pomohlo, tak bohužel při výjezdu z první zatáčky už pouze první a druhý kvalt nestačil. Aby se dílo dokonalo, tak v zadní vracečce upadla spojovačka a třetí rozjížďka dopadla jistým pohledem úsporným režimem.

Při řešení problémů po třetí rozjížďce to chvíli vypadalo, že nestihneme nastoupit do semifinále. Naštěstí jsme byli schopní dát vše dohromady a na asi nejdůležitějším startu jsme nechyběli. Nakonec jsme přežili i samotné semifinále, stylem start-cíl, a nejnepříjemnější část závodu jsme měli za sebou.

Před finálové jízdy ještě stačilo spadnout všechno mokré neštěstí co tak dlouho viselo ve vzduchu, k nám pěkně na trať, abychom to měli zajímavější. A když jsme viděli, jak junioři tvoří postupně Terakotovu armádu v odstaviště závodních strojů, moooc jsem se tam mezi ně těšil...


Na startu jsme vybírali jako druzí a v podstatě jen mezi něčím, co se zdálo jako "mělčí" louže. I když už to od startu vypadalo slibně, i přestože asfaltové starty nejsou na mokru naše silná stránka, tak byl Vincent Mercier na vnitřku v zatáčce o chvilku dřív a došlo k nepatrnému kontaktu. Bohužel v té samé chvíli se vyplo servo a vše se stalo o poznání těžším.

Když jsem vyjížděl ze zatáčky na druhém místě a zjistil že mám všechna kola, která jedou přibližně směrem, co by člověk chtěl, na místě jsem usoudil, že se budu soustředit jen a čistě na udržení druhého místa a dojetí do cíle. Párkrát se mi po cestě vymotal volant z rukou, čehož se dalo všimnout nedobrovolnými výlety za Lotyšskou kulturou, ale i přes uzly na rukách se nakonec, sice nehezky, ale přece, povedlo dotlačit do cíle na druhém místě.

Nevezeme domů tedy zlatou, ale i tak vezeme zlatou porci bodů a na to co vše se dělo, byla i tato dvojka krásná. Děkuji všem fanouškům, co nás tlačí dopředu a sledovali vše z místa či na dálku, cíl se zatím plní a zůstáváme na průběžném prvním místě.


Petr Nikodém 8.6.2023



Finále

1.Mercier
2.Nikodém
3.Grencis
4.Neiksans
5.Bartoš
6.Antony
7.Vaculík V.


Pořadí po 2 závodech

1.Nikodém 65
2.Mercier 58
3.Bartoš 54
4.Jordák 37
5.Antony 34


Buggy 1600

1.Kobras
2.Crépeau
3.Novotný
4.Christol
5.Straub


Pořadí po 2 závodech

1.Crépeau 53
2.Laubach 53
3.Kobras 41
4.van den Putten 41
5.van Buren 40
7.Novotný 32



Junior Buggy

1.Florián
2.Feuillade
3.Plná
4.Duřt
5.Pytlounová
6.Kolomý


Pořadí po 2 závodech

1.Florián 68
2.Feuillade 52
3.Ottink 48
4.Duřt 46
5.Plná 40

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Muzeum Lomnice nad Popelkou
Subaru Forester
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2023 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar