Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Nikodém druhý v lotyšské Muse

Máme za sebou první z východních zastávek letošního mistrovství Evropy. Naštěstí to vypadá, že smůle jsme loni naplácali a letos, i když se snažila se k nám vecpat, si to nakonec rozmyslela a dala pokoj.

Ve druhém měřáku jsme bohužel přišli o turbo, ale i tak jsme po vyhraných měřácích nastupovali do rozjížděk z prvního místa, což nikdy neomrzí... Do první skupiny bohužel napadali téměř všichni nejrychlejší a po dlouhé době s námi na startu stál i Ervins Grencis, což vždycky trošku pozmění atmosféru.

Ervin o sobě dal vědět hned v první zatáčce, kde jsem se z prvního místa, nějakým způsobem objevil až na třetím. Následovala stíhací jízda a nakonec, i přes asi šest žlutých vlajek, se povedlo předjet a rozjížďky vyhrát. Kdyby někdo chtěl zařizovat koupaliště, tak písku jsme si odvezli dost, po rozjížďce jsme na měření váhy byli 20 kg pod čtyřciferným číslem.

Neděle začala o dost jednodušším průběhem druhé rozjížďky, která se podařila uzavřít stylem start-cíl. Za bezproblémovost druhé rozjížďky jsme si to vybrali "naštěstí" hned ve třetí. Na startu se hned po bliknutí světel začal ozývat divný zvuk z motorového prostoru, a i když to na mokrém startu pomohlo, tak bohužel při výjezdu z první zatáčky už pouze první a druhý kvalt nestačil. Aby se dílo dokonalo, tak v zadní vracečce upadla spojovačka a třetí rozjížďka dopadla jistým pohledem úsporným režimem.

Při řešení problémů po třetí rozjížďce to chvíli vypadalo, že nestihneme nastoupit do semifinále. Naštěstí jsme byli schopní dát vše dohromady a na asi nejdůležitějším startu jsme nechyběli. Nakonec jsme přežili i samotné semifinále, stylem start-cíl, a nejnepříjemnější část závodu jsme měli za sebou.

Před finálové jízdy ještě stačilo spadnout všechno mokré neštěstí co tak dlouho viselo ve vzduchu, k nám pěkně na trať, abychom to měli zajímavější. A když jsme viděli, jak junioři tvoří postupně Terakotovu armádu v odstaviště závodních strojů, moooc jsem se tam mezi ně těšil...


Na startu jsme vybírali jako druzí a v podstatě jen mezi něčím, co se zdálo jako "mělčí" louže. I když už to od startu vypadalo slibně, i přestože asfaltové starty nejsou na mokru naše silná stránka, tak byl Vincent Mercier na vnitřku v zatáčce o chvilku dřív a došlo k nepatrnému kontaktu. Bohužel v té samé chvíli se vyplo servo a vše se stalo o poznání těžším.

Když jsem vyjížděl ze zatáčky na druhém místě a zjistil že mám všechna kola, která jedou přibližně směrem, co by člověk chtěl, na místě jsem usoudil, že se budu soustředit jen a čistě na udržení druhého místa a dojetí do cíle. Párkrát se mi po cestě vymotal volant z rukou, čehož se dalo všimnout nedobrovolnými výlety za Lotyšskou kulturou, ale i přes uzly na rukách se nakonec, sice nehezky, ale přece, povedlo dotlačit do cíle na druhém místě.

Nevezeme domů tedy zlatou, ale i tak vezeme zlatou porci bodů a na to co vše se dělo, byla i tato dvojka krásná. Děkuji všem fanouškům, co nás tlačí dopředu a sledovali vše z místa či na dálku, cíl se zatím plní a zůstáváme na průběžném prvním místě.


Petr Nikodém 8.6.2023



Finále

1.Mercier
2.Nikodém
3.Grencis
4.Neiksans
5.Bartoš
6.Antony
7.Vaculík V.


Pořadí po 2 závodech

1.Nikodém 65
2.Mercier 58
3.Bartoš 54
4.Jordák 37
5.Antony 34


Buggy 1600

1.Kobras
2.Crépeau
3.Novotný
4.Christol
5.Straub


Pořadí po 2 závodech

1.Crépeau 53
2.Laubach 53
3.Kobras 41
4.van den Putten 41
5.van Buren 40
7.Novotný 32



Junior Buggy

1.Florián
2.Feuillade
3.Plná
4.Duřt
5.Pytlounová
6.Kolomý


Pořadí po 2 závodech

1.Florián 68
2.Feuillade 52
3.Ottink 48
4.Duřt 46
5.Plná 40

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Subaru Forester
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar