Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Nikodém bojuje o evropský titul

Evropský autokrosový šampionát skončí o víkendu ve Španělsku soubojem Petr Nikodém a Bernd Stubbe. Nikdo jiný už nemůže do boje o titul zasáhnout. Zatím je stav na vítězství 4:4, jednou vyhrál Feuillade. Zatímco Nikodém naposledy vyhrál v Holandsku, pak vítězil dvakrát Stubbe.

Francie nám nepřeje

V Saint Igny na nás čekalo překvapení v podobě nového asfaltového startu a půlky poslední zatáčky. I když jsem spíše ze strany podporující hliněný start, tak jsem zprvu neměl s novým stylem tratě velký problém. Bohužel pozdější kropení tento pohled na věc trochu změnilo.

Každopádně sobota ještě tak tragicky nevypadala, vyhráli jsme oba měřáky a nakonec i první rozjížďku. Velká míchaná začala až od druhé rundy, kdy jsme po špatném startu bojovali v podstatě o první místo, ale Grencisovi se auto zastavilo snad v nejhorší možný moment a v podstatě celé startovní pole si udělalo sraz ve spodní zatáčce. Bohužel jsme ze srazu odjížděli skoro poslední a byl z toho propad někam na páté místo.

Ve třetí rozjížďce jsme se škrábali zpět a zachránili alespoň pár bodů z rozjížděk druhým místem. Nakonec jsme šli do semifinále ze druhého místa. Ještě jsme stihli vyměnit převodovku, když jsme ve třetí rozjížďce detekovali možný problém, abychom měli jistotu, že nic nenecháme náhodě. Semifinále se podařilo vyhrát stylem start-cíl a s vyhraným startem je to o dost jednodušší disciplína.
Do finále jsme startovali z druhého místa a celé dvě první lajny tvořili mistři Evropy, takže se bylo na co těšit. Bohužel zde přišel negativní faktor nakropeného asfaltového startu, kde byl mokrý pouze vnitřek a prostředek až do první zatáčky a i to zapříčinilo svoje v nadcházejících chvílích.
V podstatě všichni co byli na venkovní stopě, jak první tak i druhá řada, nás přelétli, jako bychom tam nebyli a tlačenice v kombinaci se špatným kropením spustila ruletu s hlavní cenou, odjezd z první zatáčky na posledním místě, a ručička se zastavila na nás.


I přes tvrdý start jsme bojovali dál a chtěl jsem ještě zachránit co se dalo, během dvou nebo tří kol jsme byli zpět na páté nebo čtvrté pozici a už to začalo vypadat, že by to snad tak strašně špatně dopadnout nemuselo. Ale asi tři kola do cíle auto přestalo mít grip v levotočivých zatáčkách a s tím, že v Saint Igny je jenom jedna zatáčka doprava jsem věděl, že jsme dobojovali. Bohužel nás zastavila zutá přední pneumatika na právě straně a začali jsme se propadat zpět na konec.
Bohužel ne každý den je posvícení a Francie pro nás letos znamená ztrátu spousty důležitých bodů. Odvezli jsme si nakonec osmé místo, když byl Johny Feuillade penalizován za první zatáčku a zde bych jen rád podotkl, že žádný protest podán nebyl.



Maggiora


Bohužel nám po vyhraných měřácích štěstí nepřálo ani v Italské Maggiore. Mokrý asfalt nám prostě nechutná a i na nejnižší otáčky, se kterými bychom mohli pro banány, nám auto odjíždělo daleko za zbytkem lajny. Vždycky následovalo složité prokousávání se zpět a bohužel body z rozjížděk nám přitom jen mávaly z povzdálí.

Dokonce i mix všech výsledků z rozjížděk dopadl asi nejhůře jak mohl a do semifinále jsme šli jako třetí z první skupiny. Zde už to vypadalo, že bychom start mohli mít pěkný jelikož i start už docela vyschl a podmínky celkově, se mi líbily o trošku více. Ale zrada přišla hned na startu semifinále. Při zapnutí ALS praskly svody a auto nám pro změnu ze startu neodjel. Po dvou kolech se nám jako bonus ještě v oblasti nového výstupu všechno speklo a auto nám přestalo řadit.
Semifinále se jakštakš dojelo na 4. místě a do finále jsme tak šli někde z pralesa. Bohužel zezadu bych musel na namotané Maggiore mít nainstalovanou sněžnou radlici, jinak bych si vysloužil až příliš pozvánek na věž pro posun více dopředu.


Nakonec jsme se z osmé místa dostali na šesté a Bernd Stubbe s jeho neomylnými starty si odvezl další výhru čímž naše bodové skóre přesně vyrovnal.


Po škrtání jsme tedy o 3 body zase druzí a o to lepší bude poslední závod ve Španělské Molleruse. Trať našemu autu úplně vyhovat nebude, ale ani tak nic nevzdáme a půjdeme do boje o titul se vší parádou.


Doufám, že se tentokrát poštěstí z technické stránky o trochu více a budeme tak moci s Berndem Stubbe bojovat o titul do úplného konce.


Pořadí ME před posledním závodem

1.Nikodém 248
2.Stubbe 248
3.Feuillade 217
4.Bartelen 169
5.Jordák 161
6.Antony 160
7.Grencis 156
10.Horák 83

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar