Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Petr Nikodém - blížíme se do finále

Poslední desátý závod mistrovství Evropy, který se uskuteční o víkendu v Portugalsku, bude hodně dramatický hlavně pro dva jezdce – Petra Nikodéma a Zdeňka Antonyho. Po seškrtání bodů mají stejně bodů a začnou tak od nuly.

Do Mollerussy jsme přijeli znovu po třech letech a vcelku se nic nezměnilo. Trať byla stále stejná a pro povrch bylo slovo „trakce“ stále sprosté slovo. Pokud někde existují tratě pro turbo, tak jsem si téměř jistý, že tady je to pro atmosféru . Největší změnou byl fakt, že tu tentokrát jsme na použitelnějších pneumatikách, bohužel se ale nezměnila ani láska ke kropení tratě, a ve výsledku tak bylo úplně jedno, na čem jsme. Víceméně se jezdilo po ledě.

Což se krásně projevilo už v měřených trénincích, kde výsledky vypadaly, jako byste vzali celkové pořadí a obrátili ho vzhůru nohama.

Podařilo se nám vyváznout s první lajnou a nakonec to k záchraně stačilo. V první rozjížďce jsme ze zbylé pozice na startu sice neměli nejlepší start, ale už po třetí zatáčce se podařilo prosmýknout ze čtvrté pozice do vedení a prvním místem tak nakonec uzavřít sobotu.
V neděli ráno nás ještě přestartoval Robert Theuil (hodně vody... ), ale někde v předposledním kole měl technický problém a na nás zbylo první místo. Dále už se podařilo pohlídat si starty o trochu lépe a dotáhnout i třetí rozjížďku na prvním místě, sebrat tak všechny dostupné body z rozjížděk a šlo se na semifinále.

Tady to byl v podstatě boj o přežití – trať na nás byla nakropená způsobem, že měl člověk pocit, že nastoupil do krasobruslařské soutěže. Naštěstí jsme po kontaktu s Robertem přežili první zatáčku a úspěšně to dotáhli až do cíle. Po sesbírání dílů po trati jsme mohli do finále.

Tady si kropení „vyžrali“ Buggy 1600 a skoro jsem čekal, že po takové době pojedeme na suchu. Myslím si, že jsme v prvních dvou zatáčkách byli překvapení všichni. Se Zdendou Antonym jsme se přetahovali na startovní rovince o poslední centimetry, kde jsem šel nakonec na brzdy o trochu dřív. Následoval souboj s bariérou, znovu se Zdendou, kterého bariéra poslala zpět na nás, a repete hned v druhé zatáčce, kde člověk jenom doufá, že auto vydrží. Nakonec jsme se přetahovali až do prvního vracáku, odkud jsme odjeli druzí, a mohla začít stíhací jízda.

V prvních pár kolech jsem se snažil Zdendu číst a koukat, kudy by šlo najít místečko. Cítil jsem, že rychlost na souboj máme dostatečnou, a snažil se najít co nejlepší místo, kde by to šlo téměř bez kontaktu. Nakonec se po pár kolech příležitost vyskytla a podařilo se ji využít. Po posunu na první místo se podařilo ještě kousek uskočit a pohlídat si dalších 35 bodů až do cíle. Myslím si, že finále byl hezký boj v maximální míře fair play, což jsme si užili.

Před námi je tedy poslední podnik, kde budeme zřejmě všichni poprvé a v podstatě se jede „na čisto“. S bodováním je to totiž tento rok docela zamotané...

Letošní nově předělaný bodovací systém nám příliš nepřeje. Z nějakého důvodu se letos škrtají závody dva. Bohužel se nejedná o dva nejhorší výsledky sezóny, ale jeden nejhorší výsledek v první půlce sezóny a poté to samé v půlce druhé. To samo o sobě by se dalo přežít, ale jako bonus máme poslední závod ohodnocený ještě koeficientem 1,5násobku bodů, což znamená, že na posledním závodě by mělo být možné obdržet až 52,5 bodu. Máte z toho tedy reálně v druhé půlce škrtatelné závody pouze čtyři, protože pokud musíte poslední nadhodnocený závod škrtnout, tak už v podstatě nemůžete myslet na dobrý výsledek.


S naší momentální bilancí čtyř prvních míst ze čtyř závodů se nám to tedy příliš nehodí a jsme tímto pravidlem dost biti. Do posledního závodu tedy budeme nastupovat se stejnými body jako Zdenda (po momentálním škrtání). Začíná se tedy téměř nanovo a bude to celé o posledním závodě. Tak doufejme, že nám štěstí vydrží a že to budou pro všechny hezké a fair závody.
Díky moc celému týmu – zase bylo co dělat a máme za sebou zajímavý cestovní týden. Tak ještě jednou.
Díky taky všem fanouškům, co nám fandí i takhle daleko od domova a ženou nás stále vpřed. Snad budeme mít příležitost po tomhle dlouhém výletu slavit.

Super Buggy
1.Nikodém
2.Antony
3.bartelen
4.Theuil
5.Jordák

Průběžné pořadí

1.Nikodém 245
2.Antony 224
3.Theuil 189
4.Stubbe 156
5.Bartelen 155
6,Jordák 149


Buggy 1600

1.van Den Berg
2.Mandel
3.Novotný
4.Straub
5.van Eyken


Průběžné pořadí
1.Novotný 234
2.Mandel 228
3.van den Berg 167
4.Van Buren 162
5.Jaspers 146


Junior Buggy

1.Franssen
2.Hanák
3.Plná
4.Feuiilade
5.Cuenen

Průběžné pořadí

1.Hanák 230
2,Feuillade 223
3.Kolomý 188
4.Plná 185
5.Franssen 156


Cross car
1.Pina Chinchilla
2.Gonzales Rode
3.Antonijuan
7.Švorc

Průběžné pořadí
1.Pina Chinchilla 245
2.Meat 226
3.Mercier 196



P,Nikodém 17.10.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar