Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pech s Mitsubishi obstál proti přesile S2000

Posádka EuroOil teamu Václav Pech a Petr Uhel má za sebou zřejmě nejnáročnější soutěž roku 2010 Barum Czech Rally Zlín, které byla zařazena do kalendáře ME, Mezinárodního mistrovství ČR a IRC, což do Zlína přivedlo nebývalou konkurenci špičkových jezdců a rekordních 27 vozů S 2000.

Posádka modrožlutého Mitsubishi startovala do soutěže se startovním číslem tři a úvod rally se jí velmi povedl. „Už od začátku nás trápilo počasí a rozhodující byla správná volba pneumatik. V první sekci jsme získali náskok na naše soupeře. Nepředvídatelné místní srážky nás potrápily při volbě pneumatik a my začali trochu ztrácet ze svého náskoku. Ze servisu jsme odjížděli na suchých pneumatikách a jakmile jsme přijeli na start rychlostní zkoušky, začalo pršet,“ vysvětluje Václav Pech jun., kterému po první etapě patřila šestá příčka.
Ani druhá etapa nepřinesla, co se počasí týče, nic nového a soutěžní posádky i statisíce fanoušků zkrápěl vydatný déšť střídaný se sluníčkem. „Stejně jako v sobotu jsme museli jet stále naprosto na hraně. Na trati bylo vytaháno obrovské množství bláta, a už tak těžká a zákeřná trať se stala doslova nevyzpytatelnou. Zažili jsme si několik horkých chvilek, nejhorší byla na prvním průjezdu rychlostkou Pindula kde jsme byli rychlejší v jedné ze zatáček a museli auto pustit rovně na pastvinu. Prorazili jsme pneumatiku a poškodili zavěšení, takže jsem se bál, jestli se nám podaří dojet do servisu. To se povedlo, naši mechanici odvedli skvělou práci, vše opravili ve dvacetiminutovém servisu a my mohli pokračovat dál. V závěru závodu jsme se hlavně soustředili na udržení naší pozice,“ popisuje Václav Pech jun. nejhorší okamžiky soutěže.
Václav Pech jun. s Petrem Uhlem dokončili barumku na šestém místě a na druhém v mistrovství ČR. Potvrdili tak rovněž druhé místo v hodnocení M ČR, což znamená, že o titulu mistra republiky se bude opět rozhodovat až v poslední soutěži roku, mezi ním a Valouškem s tovární Fábii S2000 na Rally Příbram.
„V cíli jsme byli šťastní, že jsme soutěž dokončili a nezařadili se mezi mnoho odpadlých. V takto skvělé evropské konkurenci jsme s výsledkem mezi vozy S2000 nakonec spokojení. I proto naše auto bylo mezinárodními technickými komisaři podrobeno hodně důkladné kontrole. Sám jsem se divil, co všechno lze na autě za 2 hodiny kontrolovat a měřit. Vše ale proběhlo v pořádku.“



JŠ, 1.9.2010


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar