Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pech poprvé vítězem Rally Bohemia

Boj o stupně vítězů na Rally Bohemia s největší pravděpodobností ovlivnily dvě skutečnosti. Nejdříve černý kůň soutěže Patrik Flodin inkasoval pět minut za neabsolvování úvodní páteční zkoušky. V deváté zkoušce vedoucí Martin Prokop měl defekt a ztratil přes dvě minuty.

 

Pech - Uhel

Pech - Uhel

Barvík - Mynářová

Barvík - Mynářová

Prokop - Tománek

Prokop - Tománek

Trojan - Řihák

Trojan - Řihák

Štolfa - Singer

Štolfa - Singer

Vojtěch - Ernst

Vojtěch - Ernst

Landa - Novák

Landa - Novák

Úvodní prolog na autodromu v Sosnové, který je hlavně atrakcí pro diváky, vyhrál Pech před Červenkou a Prokopem. Jakmile se soutěž v sobotu přesunula na klasické zkoušky začal udávat tón Martin Prokop s Citroënem C2. Vyhrál tři zkoušky, což mu stačilo na náskok 15 s před Barvíkem a 21 s před Pechem. Od páté zkoušky vzal režii do svých rukou Pech a vyhrál pět úseků za sebou. Tím postupně snížil ztrátu na Prokopa až na 8,5 sekundy. V okamžiku, kdy se schylovalo k pořádnému dramatu přišla pro Prokopa osudná zkouška ze Železného Brodu do Vysokého, kde „udělal" gumu a ztratil zhruba 2,5 minuty. To jej stálo nejen vedoucí postavení, ale propadl na čtvrtou příčku.

Poslední zkoušku sobotního dne projel nejrychleji Flodin stahující ztrátu z pátečního podvečera, kdy jeho Subaru vypovědělo službu.

První pozici Pecha nikterak neohrozil, takže po první etapě vedl před Barvíkem (+34,9 s), jedoucí rovněž jako Pech s Lancerem Evo9. Jeho výkon byl největším překvapením soutěže. Na dalších místech se seřadili Arazim (+ 2.09), Prokop (+2.33), Trojan (+2.35), Štajf (+2.54,6) a Burkart (+4.00). Švéd Flodin byl už 15. Z rychlostních zkoušek zmizeli po haváriích (i když v neděli třeba někteří zase pokročili) mj. Vlček, Gavlák a Ward. Nejhůře dopadl Ward, který musel být převezen do liberecké nemocnice.

Vzhledem k tomu, že bylo po sobotě prakticky rozhodnuto, zbývající čtyři nedělní zkoušky už nic významného nepřinesly. Pech vsadil na jistotu a zisk 30 bodů, takže s klidem přenechal vítězství v rychlostních zkouškách Petákovi, Prokopovi, Flodinovi a Štajfovi. Ani Barvík už neměl kam pospíchat. V závěru ještě Prokop předstihl Arazima a Štajf se v poslední zkoušce dostal před Trojana. Mezi těmito třemi jezdci na produkčních vozech byl rozdíl pouhých šest sekund.

Nejlepším zahraničním účastníkem byl Němec Burkart, který s Citroënem C2 porazil o pouhých 6 sekund skvěle jedoucího Landu. Na čtvrtém místě jedoucí Peták se po defektu v RZ 7 propracoval z 19. příčky do první desítky, kterou v závěru opustil naopak Jindřich Štolfa. Pro bývalého továrního jezdce, který už dva roky prakticky nezávodí,  je 12. místo úspěchem a dokazoval, že s dvoukolkou stále umí. S Fiatem Punto 1600 absolvoval svoji první soutěž.

Na 11. místo se dostal strhujícím závěrem Flodin a kdybychom odečetli pět minut, potom bychom jeho jméno našli zřejmě hodně vysoko ve výsledcích. A jestli je pravda, že jel poprvé v životě na asfaltu, potom k jeho výkonu není třeba nic dodávat. A pro českou špičku nic moc lichotivého. Možná jsme viděli nového Solberga.

Aby náhodou vozy kategorie WRC nevyhrály celou soutěž, což by bylo hodně pravděpodobné, rozhodli pořadatelé, že vozy tzv. Super Race pojedou pouze 9 zkoušek ze čtrnácti. Tím zamezili k vzájemnému srovnání s produkčními vozy, stejně jako třeba s historiky, kde se Tenkl umisťuje často mezi soudobými vozy hodně vysoko. Super race vyhrál Jan Kopecký s Fabií WRC před Štěpánem Vojtěchem, jenž poprvé zkoušel Peugeot 307 WRC. Oba využili soutěže hlavně k ostrému tréninku před Deutschland rallye. Jejich největší soupeř Schie havaroval s Focusem už na 4. zkoušce.

Kategorii historických automobilů vyhrál Lubomír Tenkl s Opelem Kadett před Italem Muradorem s Fordem Sierra a Emilem Trinerem na Škodě 130 RS. Jediný vážnější soupeř Zdeněk Tichý havaroval už v druhé zkoušce, když někdo úmyslně vylil na trať kanystr oleje. Na to doplatili mj. i Litevec Butvilas, který šel přes střechu, ale do cíle erzety odjel „po svých", naopak své vozy tady zrušili ještě Donát a Lešanský. Bohužel je před nebezpečím nikdo nevaroval (viz. www.idnes.cz).

Václav Pech a Petr Uhel tak svoji sbírku úspěchů rozšířili o vítězství v Rally Bohemia, které jim až dosud unikalo. Více informací o rallye na www.ewrc.cz.

 

1. Pech - Uhel

Mitsubishi Lancer

2:30.40,9

2. Barvík - Mynářová

Mitsubishi Lancer

+1.01,3

3. Prokop - Tománek

Citroën C2

+2.05,9

4. Arazim - Gál

Mitsubishi Lancer

+2.31,4

5. Štajf - Černoch

Subaru Impreza

+2.33,3

6. Trojan - Řihák 

Mitsubishi Lancer

+2.37,7

7. Burkart - Geilhausen

Citroën C2

+4.52,7

8. Landa - Novák

Mitsubishi Lancer

+4.58,0

9. Peták - Benešová

Renault Clio

+5.41,8

10. Liška - Kestler

Mitsubishi Lancer

+5.47,3

 

Průběžné pořadí: 1. Pech (102), 2. Mörtl (84), 3. Trojan (65), 4. Štajf (55), 5. Gassner (43), 6. Jandík (43), 7. Arazim (35), 8. Barvík (32), 9. Cais (25), 10. Peták (24)

 

JL, 17.7.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar