Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pech po Jänner: Sloužili jsme jako zametači

Ačkoliv ještě seznamovací jízdy proběhly za mokra, tak krátce před samotným závodem většinu zkoušek pokryl sníh a led. Pro nový vůz Mini John Cooper Works s motorem 1,6 turbo, to byla světová premiéra, neboť závodní speciál s britským rodokmenem zatím zasněžené rychlostní zkoušky nikdy nepoznal.

„V tomto roce panovaly na Jänner Rallye asi nejtěžší podmínky, které jsem tady zažil. Bylo hodně těžké využít přesný rozpis, protože po seznamovacích jízdách na suchu na trať nasněžilo, což ji změnilo, neboť se zúžila na šířku sněžného pluhu. Měli jsme přesné informace od našich „špionů“, kteří projeli trať před uzavřením, ale i ta se průběžně dalším přídělem sněhu stále měnila. V první etapě jsme trochu dopláceli na přední startovní pozici. Tentokrát šlo o nevýhodu, protože jsme sloužili jako zametači, a dalším vozům jsme prohrnovali trať a čistili stopu, což byla ztráta, kterou jsem si nikdy pořádně neuměl představit,“ popisuje úvod Václav Pech jun.
Počasí se neumoudřilo ani druhý den, a tak opět rozhodovala volba pneumatik a výraznou roli sehrálo startovní pořadí, kde i přes čtvrté místo absolutně, startoval Václav Pech jun. do zkoušek znovu jako druhý. „Pořadatelé nás ,,díky“ prioritě opět posunuli dopředu, i když to nebývá pravidlem, a můžeme se jen domnívat, proč to tak udělali. Na trati byla opět nová vrstva sněhu, ve které Hänninen a my tvořili stopu dalším posádkám. Museli jsme stále jet hodně rychle i s určitou dávkou rizika, abychom si až do cíle udrželi v českém mistrovství druhou pozici za Kopeckým a před útočícím Valouškem,“ vysvětluje situaci ve druhé etapě Václav Pech jun.
Posádce Pech – Uhel se podařilo vybojovat druhé místo v Mezinárodním mistrovství ČR a páté místo celkově. „Při premiéře Mini na sněhu a v takové konkurenci jsme s druhým místem v domácím mistráku spokojeni. Auto fungovalo bezvadně a kromě několika kontaktů s sněhovými tyčkami a ztráty předního nárazníku, neutrpělo další šrámy. Nasbírali jsme množství poznatků a už teď víme co všechno upravit, abychom byli na další start připraveni ještě lépe. Ve sněhových podmínkách tolik nerozhoduje výkon motoru, a tak si na porovnání s ostatními S2000 budeme muset počkat do další soutěže.
V průběhu celé soutěže panovala nepopsatelná atmosféra, kterou tvořilo tisíce fanoušků. Úžasným pocitem je vidět kolem trati množství českých vlajek a našich fanoušků. Soutěž byla pro celý team náročná a moc času nebylo ani na spánek. O tom svědčí příhoda, kdy táta s věhlasným spolujezdcem Jardou Palivcem v roli „ledových špionů“ šli i další den dlouho spát, aby po třetí hodině ráno jeli na trať. A tak, když Jardu v půlnoci omylem prozvonila vnučka z diskotéky, považoval to za budíčka, vyčistil zuby a šel čekat k autu. Až po chvíli celou situaci přehodnotil a vrátil se něco naspat.
Premiéru Mini v úvodním závodě mezinárodního mistrovství České repubiky zhodnotil Jiří Jirovec, generální ředitel společnosti Invelt: „Musím říci, že soutěž byla pro nás i ostatní posádky extrémně náročná zejména kvůli neustále se měnícím podmínkám na trati. Je na místě vzdát hold všem, kdo soutěž úspěšně absolvovali. Soupeřili jsme s tím nejlepším, co si lze v naší kategorii představit. Juho jako novopečený mistr světa a loňský vítěz IRC v tovární Fabii při zimních podmínkách je to nejvíc, s čím se lze poměřit. Tady jsme doufám obstáli se ctí vzhledem k tomu, že MINI jelo v zimních podmínkách poprvé a že test, který jsme provedli před soutěží, rozhodně nemohl obsáhnout podmínky, které v samotné soutěži nastaly, na rozdíl od továrního týmu Škoda, který v podobných podmínkách odtestováno má. Václav odvedl inteligentní jezdecký výkon vzhledem k již zmíněné nešťastné startovní pozici, kdy s zbytku pole prorážel stopu“

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar