Pavlíkova úspěšná sezona s Morganem
V roce 2010 jsem startoval ve značkovém seriálu Aero Racing Morgan Challenge, určený pro různé modely vozů značky Morgan a podporovaný mateřskou továrnou. Vozy jsou v tomto seriálu rozděleny do několika tříd dle typu a stupně úpravy.
Letošní ročník obsahoval celkem 10 závodů na výhradně britských okruzích (Snetterton, Brands Hatch, Oulton Park, Castle Combe, Silverstone, Brands Hatch, Mallory Park, Silverstone, Cadwell Park, Snetterton), z nichž se do celkového hodnocení započítávalo 8 nejlepších výsledků. Osobně jsem startoval v 8 závodech, všechny jsem dokončil, takže se mi žádný výsledek „neškrtal“.
Chyběl jsem jen na prvním závodě v Brands Hatch a potom v Castle Combe. V celkovém hodnocení Aero Racing Morgan Challenge 2010 se mi podařilo zvítězit ve třídě E ze 14 klasifikovaných jezdců a v absolutním pořadí jsem skončil čtvrtý z 60 klasifikovaných jezdců. Na závěr sezony mi byl navíc propůjčen putovní pohár pro „jezdce roku“.
Dále jsem startoval v seriálu Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Championship, který je určen pro různé značky a typy britských sportovních vozů (Morgan, MG, Triumph, Jaguar, TVR, Lotus atd.) a podporovaný společností Motoring Classics, vyrábějící díly a doplňky pro klasická auta. Rovněž zde jsou vozy rozděleny do několika tříd podle objemu motoru a stupně úpravy. Seriál obsahoval osm závodů (Brands Hatch, Oulton Park, Silverstone, Brands Hatch, Mallory Park, Silverstone, Cadwell Park, Snetterton), z nichž se do celkového hodnocení započítává sedm výsledků.
Já jsem jich absolvoval šest, všechny dokončil, takže mi jeden započítatelný výsledek chyběl. Nestartoval jsem v úvodních závodech sezony v Brands Hatch a v Oulton Parku. V celkovém hodnocení Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Challenge 2010 se mi podařilo zvítězit ve třídě A z 8 klasifikovaných jezdců a v absolutním pořadí jsem přes chybějící výsledek skončil na 3. místě z 62 klasifikovaných jezdců.
Oba dva výše uvedené seriály jsem absolvoval s Morganem 4/4 Competition, disponujícím motorem Ford o objemu 1,6 litru a hmotností 800 kg. Tento závodní vůz, který byl veřejnosti poprvé představen v sezoně 2009, vychází ze silniční verze Morgan 4/4 Sport a byl mi poskytnut partnerským týmem Richarda Thorna. Výjimku tvořil pouze úvodní závod Aero Racing Morgan Challenge ve Snettertonu, jenž jsem absolvoval ještě s vozem Morgan 4/4 „Pearl“ stejného týmu, který jsem používal v tomto seriálu v roce 2009.
Rok 2011
V plánu pro sezonu 2011 mám opětovně starty na britských ostrovech, jak v seriálu Aero Racing Morgan Challenge, tak v Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Championship. Jezdit bych měl se stejným typem vozu, jako letos, a ve stejných třídách. Toto jsou základní podmínky tovární podpory, která mi byla nabídnuta na základě výsledků letošní sezony a spočívá v poskytnutí nového vozu Morgan 4/4 Competition do vlastnictví za velmi výhodných individuálních podmínek.
Dále plánuji návrat opět po roce na italské okruhy, kde jsem startoval již v letech 2007 v Italian Prototype Serie a 2008 v Campionato Italiano Prototipi s prototypem Lucchini SR2 a v roce 2009 v seriálu Coppa Italia, určeném pro cestovní a GT vozy a to s Morganem Roadster. Právě do seriálu Coppa Italia bych se měl vrátit s Morganem Roadster (postaven dle technického předpisu seriálu Morgan Challenge), avšak oproti roku 2009 upraveným, především v oblastech zvýšení výkonu jeho třílitrového motoru Ford a zvětšení brzd.
Druhou částí návratu na italské okruhy, avšak tentokrát do nového seriálu, by měl být start v Campionato Italiano Auto Storiche. Jedná se o italské okruhové mistrovství historických závodních automobilů, jehož kalendář bývá obvykle složen z pěti hodinovek, jedné dvou a jedné tříhodinovky s možností střídání dvou jezdů (pouze u tříhodinovky je střídání jezdců povinné). Pro tento seriál mám připravený zcela nově repasovaný vůz Morgan +8 Roadsport z roku 1970, který je osazen tříapůllitrovým motorem Rover.
Kromě výše uvedených akcí existují ještě úvahy o startu v některém z vytrvalostních závodů (Silverstone, Misano, Vallelunga) samozřejmě s Morganem a zcela se v příští sezoně nelze ani návrat za volant sportovního prototypu v podobě startu v některém ze závodů italského šampionátu.
Až počátkem příštího roku po zveřejnění všech termínových kalendářů bude možné odhalit případné termínové kolize a následně sestavit konkrétní závodní program na celou sezonu 2011.
Aktuální informace a výsledky budou i v roce 2011 k dispozici na www.mp-morgan-racing.eu
Chyběl jsem jen na prvním závodě v Brands Hatch a potom v Castle Combe. V celkovém hodnocení Aero Racing Morgan Challenge 2010 se mi podařilo zvítězit ve třídě E ze 14 klasifikovaných jezdců a v absolutním pořadí jsem skončil čtvrtý z 60 klasifikovaných jezdců. Na závěr sezony mi byl navíc propůjčen putovní pohár pro „jezdce roku“.
Dále jsem startoval v seriálu Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Championship, který je určen pro různé značky a typy britských sportovních vozů (Morgan, MG, Triumph, Jaguar, TVR, Lotus atd.) a podporovaný společností Motoring Classics, vyrábějící díly a doplňky pro klasická auta. Rovněž zde jsou vozy rozděleny do několika tříd podle objemu motoru a stupně úpravy. Seriál obsahoval osm závodů (Brands Hatch, Oulton Park, Silverstone, Brands Hatch, Mallory Park, Silverstone, Cadwell Park, Snetterton), z nichž se do celkového hodnocení započítává sedm výsledků.
Já jsem jich absolvoval šest, všechny dokončil, takže mi jeden započítatelný výsledek chyběl. Nestartoval jsem v úvodních závodech sezony v Brands Hatch a v Oulton Parku. V celkovém hodnocení Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Challenge 2010 se mi podařilo zvítězit ve třídě A z 8 klasifikovaných jezdců a v absolutním pořadí jsem přes chybějící výsledek skončil na 3. místě z 62 klasifikovaných jezdců.
Oba dva výše uvedené seriály jsem absolvoval s Morganem 4/4 Competition, disponujícím motorem Ford o objemu 1,6 litru a hmotností 800 kg. Tento závodní vůz, který byl veřejnosti poprvé představen v sezoně 2009, vychází ze silniční verze Morgan 4/4 Sport a byl mi poskytnut partnerským týmem Richarda Thorna. Výjimku tvořil pouze úvodní závod Aero Racing Morgan Challenge ve Snettertonu, jenž jsem absolvoval ještě s vozem Morgan 4/4 „Pearl“ stejného týmu, který jsem používal v tomto seriálu v roce 2009.
Rok 2011
V plánu pro sezonu 2011 mám opětovně starty na britských ostrovech, jak v seriálu Aero Racing Morgan Challenge, tak v Motoring Classics Thoroughbred Sportscar Championship. Jezdit bych měl se stejným typem vozu, jako letos, a ve stejných třídách. Toto jsou základní podmínky tovární podpory, která mi byla nabídnuta na základě výsledků letošní sezony a spočívá v poskytnutí nového vozu Morgan 4/4 Competition do vlastnictví za velmi výhodných individuálních podmínek.
Dále plánuji návrat opět po roce na italské okruhy, kde jsem startoval již v letech 2007 v Italian Prototype Serie a 2008 v Campionato Italiano Prototipi s prototypem Lucchini SR2 a v roce 2009 v seriálu Coppa Italia, určeném pro cestovní a GT vozy a to s Morganem Roadster. Právě do seriálu Coppa Italia bych se měl vrátit s Morganem Roadster (postaven dle technického předpisu seriálu Morgan Challenge), avšak oproti roku 2009 upraveným, především v oblastech zvýšení výkonu jeho třílitrového motoru Ford a zvětšení brzd.
Druhou částí návratu na italské okruhy, avšak tentokrát do nového seriálu, by měl být start v Campionato Italiano Auto Storiche. Jedná se o italské okruhové mistrovství historických závodních automobilů, jehož kalendář bývá obvykle složen z pěti hodinovek, jedné dvou a jedné tříhodinovky s možností střídání dvou jezdů (pouze u tříhodinovky je střídání jezdců povinné). Pro tento seriál mám připravený zcela nově repasovaný vůz Morgan +8 Roadsport z roku 1970, který je osazen tříapůllitrovým motorem Rover.
Kromě výše uvedených akcí existují ještě úvahy o startu v některém z vytrvalostních závodů (Silverstone, Misano, Vallelunga) samozřejmě s Morganem a zcela se v příští sezoně nelze ani návrat za volant sportovního prototypu v podobě startu v některém ze závodů italského šampionátu.
Až počátkem příštího roku po zveřejnění všech termínových kalendářů bude možné odhalit případné termínové kolize a následně sestavit konkrétní závodní program na celou sezonu 2011.
Aktuální informace a výsledky budou i v roce 2011 k dispozici na www.mp-morgan-racing.eu
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout










