Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ouředníček s Bartákem vyrazili do Dakaru

Jako jediní čeští zástupci v kategorii aut se v sobotu večer přestavili pilot Tomáš Ouředníček a navigátor Lukáš Barták na slavnostním zahajovacímu ceremoniálu šestnáctého ročníku vytrvalostní soutěže Africa Eco Race. Na startovní rampu se se postavili ve speciálu Toyota Hilux GR V8 T1+ v barvách týmu Toyota Gazoo Racing Czech.

„Monako je Mekkou motoristického sportu a bylo velmi příjemné, že jsme mohli hrdě rozvinout českou vlajku na startovní rampě právě zde,“ říká Tomáš Ouředníček.

Slavnostní večer se uskutečnil za příznivého počasí s velkou podporou diváků. Na rampě vítal každého účastníka osobně ředitel závodu, někdejší pilot Formule 1 a dvojnásobný vítěz Dakaru Jean-Louis Schlesser. Spolu s ním zdravila účastníky také Diane Thierry-Mieg, někdejší Bond Girl a manželka zesnulého zakladatele Rallye Paříž-Dakar Thierryho Sabina. Ta je také patronkou letošního ročníku. „Letos jsme se rozhodli vydat na opravdové africké dobrodružství ve stopách Thierryho Sabina a to, že je patronkou tohoto ročníku jeho žena, je pro nás další pohádkový bonus,“ doplnil jezdec.

V neděli před polednem vyrazil konvoj na lodi do Maroka. Závod Africa Eco Race vychází z trasy původní Rallye Paříž-Dakar, a účastníky zavede do Maroka, Mauritánie a Senegalu. Letos se jej účastní více než sto dvacet závodních strojů v kategorii aut, motocyklů, čtyřkolek a kamionů. Spolu s Ouředníčkem a Bartákem, kteří získali startovní číslo 207, jsou ve startovním poli také tři čeští motocyklisté – Jiří Kalát, Jiří Blažek a Jan Vondrášek. Závod skončí po bezmála šesti tisících ujetých kilometrech 12. ledna u Růžového jezera nedaleko senegalské metropole Dakaru.


Ouředníček je třetí mezi auty

Po vylodění v marockém přístavu Tanger se účastníci přesunuli k městu Kenitra na západním pobřeží, kde je čekalo téměř pět desítek měřených kilometrů. „Ještě před startem jsme se potýkali s přehříváním zadního diferenciálu, ale to se podařilo vyřešit. Rychlostní zkouška byla krásná, pořadatelé nás zavedli na písčité cesty na pobřeží Atlantiku. Nové nastavení podvozku fungovalo bezchybně, a jízdu jsme si užívali,“ popsal pilot Tomáš Ouředníček.
V krátké měřené části etapy rozhodovaly o umístění vteřiny, drobné chyby v navigaci odsunuly Čechy na třetí místo v kategorii aut (T1) za polskou a belgickou posádku. „Přehlédl jsem jednu odbočku, a to nás stálo dost času. Teď to ale naštěstí ještě není zásadní. Důležité je, že jsem se mohl trochu rozjezdit a věřím, že v dalších etapách už chyby dělat nebudeme,“ říká navigátor Lukáš Barták.


Pilot Tomáš Ouředníček je s výsledkem spokojený. „Lukáš se zdokonaluje a v této fázi závodu je to výborný výsledek. Naším hlavním cílem bylo sžít se s novými tlumiči v afrických podmínkách. Navíc jsme nechtěli být příliš vepředu, abychom nemuseli zítra otevírat dlouhou etapu v poušti,“ doplnil.
Po projetí cílem silvestrovské rychlostní zkoušky čekal na závodníky více než pětisetkilometrový přesun přes pohoří Atlas do prvního bivaku v Tardě na okraji Sahary. Ani zde však závodníci ani mechanici českého týmu nedostanou šanci nalézt klid. Během etapy se totiž projevila závada na elektroinstalaci v kokpitu vozu. „Diferenciál vydržel. Bohužel jsme ale zjistili, že se dostává převodový volej do chladicí vody, a to by mohlo signalizovat fatální problém. Místo silvestrovských oslav nás tedy čeká rozebrání a opětovné složení diferenciálu. Snad se nám vše podaří opravit tak, abychom mohli ráno pokračovat,“ řekl Tomáš Ouředníček.

Na Nový rok je na programu druhá etapa z Tardy do Tagounite. „Měřený úsek má 319 kilometrů a závodníky čeká písek, kameny, první dunová pole a navigační výzvy, typické pro soutěž Africa Eco Race,“ popsal trasu ředitel závodu Jean-Louis Schlesser.



PR 1.1.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar