Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Osmé vítězství pro Loeba

Kyperská rallye, dvanáctý podnik MS, je považována za jednu z nejnáročnějších soutěží v celém kalendáři. Drsné tratě v pohoří Troodos přežijí pouze nejsilnější vozy. Neskutečně klikaté cesty, spolu s nesnesitelným vedrem dokonale prověřují každoročřně kondici posádek.

 

Loeb - Elena

Loeb - Elena

Solberg - Mills

Solberg - Mills

Gronholm - Rautiainen

Gronholm - Rautiainen

Pons - Del Barri

Pons - Del Barri

Atkinson - McNeall

Atkinson - McNeall

Hirvonen - Lehtinen

Hirvonen - Lehtinen

Nejlépe začali, jako už několikrát letos, Grönholm a Rautiainen s továrním Fordem. Zatímco mnoho posádek (včetně obou škodovek týmu Red Bull, které odpadly hned v prvním úseku) se dostalo na náročných tratích do problémů, tak Focus RS WRC se v úvodu vypořádal s drsnými podmínkami  bez problémů. Po první etapě, v níž vyhrál Fin úvodní tři zkoušky a po čtvrtém úseku, který projel nejrychleji Solberg na Subaru, zvýšil náskok na 18 s. Ovšem pak tři zkoušky vyhrál Loeb s Citroënem, čímž stáhl ztrátu na Finy na 6,4 sekundy. Třetí příčku si s přehledem držel Hirvonen s druhým továrním Fordem, na vedoucí duo se jeho ztráta neustále zvyšovala, a tak se soustředil na odrážení útoků čtvrtého Stohla s Peugeotem 307. „Byl to dobrý, ale náročný den. Je těžké absolvovat rallye, která vás moc netěší. Je to frustrující, protože neumím odhadnout, jak rychle jet. Buď jedu moc rychle, nebo zase pomalu. Překvapilo mě, jak byly tratě kluzké. Hned na první erzetě jsem se  zapotil, protože jsem začal brzdit pozdě a auto jelo po prachu pořád dál. Tehdy jsem si uvědomil, že musím být trochu šikovnější."

„Být po dnešku ve vedení bylo mým cílem, ale náskok není takový, abych si mohl dovolit relax," říkal Grönholm. „Také zítra musím jet na plný plyn a náskok zvýšit. Dopoledne byla na trati spousta sypké šotoliny a přestože bylo lepší startovat druhý než první, rozdíl nebyl nijak velký. Po Sebově průjezdu se trať moc nevyčistila, s výjimkou míst, kde akceleroval."

Jezdci se Subaru se potýkali s technickými problémy, Atkinson si stěžoval na špatné pneumatiky a přehřívání motoru, Solbergovi ještě odešla převodovka, takže při jízdě pouze na jeden zbylý rychostní stupeň ztratil přes pět minut. Ještě hůře dopadl Dordo, kterému se zastavil motor druhé Xsary týmu Kronos. Ovšem do druhé etapy v rámi SuperRallye opět nastoupil.

Stejně jako první den vypadalo také sobotní ráno. Fin vyhrál sice tři zkoušky ale náskok zvýšil jen na 8,5 sekundy. Naopak Loeb začal v klidu, nejrychlejší byl teprve ve 12. zkoušce a když ve 14. úseku Grönholm chyboval, využil situace a šel do vedení. Pak vyhrál všechny zbylé sobotní zkoušky, čímž znepříjemil svému soupeři život o 21 sekund. V desáté zkoušce na sebe ještě upozornil Sordo, který obrátil Xsaru přes střechu. Se ztrátou 45 sekund však pokračoval dál. Lépe se dařilo také Subaru, Atkinson i Solberg poskočili na 5., resp. 8. místo.

Poslední začal šlapat na plyn opět Grönholm, ale svoje manko snížil jen o pár sekund. Když viděl, že je Loeb nedostižný, zvolnil a v poklidu sbíral body za druhé místo. Třetí příčku obsadil jeho týmový kolega Hirvonen, ovšem s pětiminutovou trátou.

O drama se postarali v závěru diváci a opět Sordo. Kvůli jejich neukázněnosti musely být nejdříve zrušeny dvě zkoušky, ale aby nepřišli zkrátka, tak bylo jezdcům doporučeno, aby jeli podle vlastního uvážení s tím, že čas jim měřen nebude. V této sekci pak Sordo havaroval, a protože nebylo jasné, zda byl o situaci včas informován, podal v cíli tým Kronos protest, aby mu byl přidělen v poslední zkoušce, kterou již nemohl jet, přidělen náhradní čas. Tím by soutěž dokončil na..místě a získal body do Poháru konstruktérů. Zatím není jasné, jak bude případ vyřešen, v každém případě však Loeb vyhrál už osmou letošní soutěž a titul mistra světra by mu neměl uniknout, neboť vede s náskokem..bodů. Gronholm by musel vyhrát všechny čtyři soutěže a naopak Francouz by nesměl získat víc než čtyři body. Více info na http://www.ewrc.cz/

 

1. Loeb - Elena

Citroën Xsara WRC

4:40.50,5

2. Grönholm - Rautianen

Ford Focus WRC

+21,2

3. Hirvonen - Lehtinen

Ford Focus WRC

+5.16,1

4. Stohl - Minorová

Peugeot 307 WRC

+6.39,7

5. Gardemeister - Honkanen

Citroën Xsara WRC

+8.40,4

6. Pons - Del Barrio

Citroën Xsara WRC

+10.05,9

7. Solberg H. - Menkerud

Peugeot 307 WRC

+14.40,0

8. Solberg P. - Mills

Subaru Impreza

+15.21,5

9. Atkinson - MacNeall

Subaru Impreza

+17.15,0

10.Wilson - Orr

Ford Focus WRC

+25.21,0

 

Průběžné pořadí: 1. Loeb (112), 2. Grönholm (77), 3. Sordo (41), 4. Hirvonen (39), 5. Stohl (33)

 

Jindřich Lasík, 25.9.2006


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar