Osmé vítězství pro Loeba
Kyperská rallye, dvanáctý podnik MS, je považována za jednu z nejnáročnějších soutěží v celém kalendáři. Drsné tratě v pohoří Troodos přežijí pouze nejsilnější vozy. Neskutečně klikaté cesty, spolu s nesnesitelným vedrem dokonale prověřují každoročřně kondici posádek.
„Být po dnešku ve vedení bylo mým cílem, ale náskok není takový, abych si mohl dovolit relax," říkal Grönholm. „Také zítra musím jet na plný plyn a náskok zvýšit. Dopoledne byla na trati spousta sypké šotoliny a přestože bylo lepší startovat druhý než první, rozdíl nebyl nijak velký. Po Sebově průjezdu se trať moc nevyčistila, s výjimkou míst, kde akceleroval."
Jezdci se Subaru se potýkali s technickými problémy, Atkinson si stěžoval na špatné pneumatiky a přehřívání motoru, Solbergovi ještě odešla převodovka, takže při jízdě pouze na jeden zbylý rychostní stupeň ztratil přes pět minut. Ještě hůře dopadl Dordo, kterému se zastavil motor druhé Xsary týmu Kronos. Ovšem do druhé etapy v rámi SuperRallye opět nastoupil.
Stejně jako první den vypadalo také sobotní ráno. Fin vyhrál sice tři zkoušky ale náskok zvýšil jen na 8,5 sekundy. Naopak Loeb začal v klidu, nejrychlejší byl teprve ve 12. zkoušce a když ve 14. úseku Grönholm chyboval, využil situace a šel do vedení. Pak vyhrál všechny zbylé sobotní zkoušky, čímž znepříjemil svému soupeři život o 21 sekund. V desáté zkoušce na sebe ještě upozornil Sordo, který obrátil Xsaru přes střechu. Se ztrátou 45 sekund však pokračoval dál. Lépe se dařilo také Subaru, Atkinson i Solberg poskočili na 5., resp. 8. místo.
Poslední začal šlapat na plyn opět Grönholm, ale svoje manko snížil jen o pár sekund. Když viděl, že je Loeb nedostižný, zvolnil a v poklidu sbíral body za druhé místo. Třetí příčku obsadil jeho týmový kolega Hirvonen, ovšem s pětiminutovou trátou.
O drama se postarali v závěru diváci a opět Sordo. Kvůli jejich neukázněnosti musely být nejdříve zrušeny dvě zkoušky, ale aby nepřišli zkrátka, tak bylo jezdcům doporučeno, aby jeli podle vlastního uvážení s tím, že čas jim měřen nebude. V této sekci pak Sordo havaroval, a protože nebylo jasné, zda byl o situaci včas informován, podal v cíli tým Kronos protest, aby mu byl přidělen v poslední zkoušce, kterou již nemohl jet, přidělen náhradní čas. Tím by soutěž dokončil na..místě a získal body do Poháru konstruktérů. Zatím není jasné, jak bude případ vyřešen, v každém případě však Loeb vyhrál už osmou letošní soutěž a titul mistra světra by mu neměl uniknout, neboť vede s náskokem..bodů. Gronholm by musel vyhrát všechny čtyři soutěže a naopak Francouz by nesměl získat víc než čtyři body. Více info na http://www.ewrc.cz/
1. Loeb - Elena | Citroën Xsara WRC | 4:40.50,5 |
2. Grönholm - Rautianen | Ford Focus WRC | +21,2 |
3. Hirvonen - Lehtinen | Ford Focus WRC | +5.16,1 |
4. Stohl - Minorová | Peugeot 307 WRC | +6.39,7 |
5. Gardemeister - Honkanen | Citroën Xsara WRC | +8.40,4 |
6. Pons - Del Barrio | Citroën Xsara WRC | +10.05,9 |
7. Solberg H. - Menkerud | Peugeot 307 WRC | +14.40,0 |
8. Solberg P. - Mills | Subaru Impreza | +15.21,5 |
9. Atkinson - MacNeall | Subaru Impreza | +17.15,0 |
10.Wilson - Orr | Ford Focus WRC | +25.21,0 |
Průběžné pořadí: 1. Loeb (112), 2. Grönholm (77), 3. Sordo (41), 4. Hirvonen (39), 5. Stohl (33)
Jindřich Lasík, 25.9.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout













