Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel ADAM Cup startuje do třetí sezony

Na včerejší tiskové konferenci představili Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení Opel společně s Martinem Hejralem, PR manažerem Opel a Janem Pekárkem, zástupce promotéra XTG motorsport, již třetí ročník Opel ADAM Cupu, který začne při Rallysprintu Kopná 7. a 8. dubna 2017.

Do nového ročníku českého rallysprintového mistrovství vyjedou posádky, pro které promotér (XTG motorsport) připravil kvalitnější servisní zázemí a šampionát získal i nového hlavního partnera - společnost LENZ. Účastníci LENZ ADAM Cupu se i letos svezou v některých etapách „velkých“ dvoudenních rally. Významným momentem sezony 2017 je partnerství Opelu s Barum Czech Rally Zlín. A v tuzemském rallyovém šampionátu se objeví hned tři české posádky ostřejších vozů Opel ADAM R2.

Loňská sezona ukázala, že koncept dostupného závodění na „dospělé“ technice je populární a má budoucnost: „Potvrdilo se, že pohárový ADAM je optimálním vozem pro všechny, kteří uvažují o vstupu do světa automobilových soutěží,“ komentuje zástupce promotéra XTG motorsport Zdeněk Pekárek. „V Opel ADAM Cupu vloni odstartovalo celkem deset posádek, což z šampionátu dělalo nejsilnější tuzemský značkový pohár řady posledních let.“

Zatímco první ročník 2015 vyhrál velezkušený Josef Peták, vloni se už prosadil reprezentant nejmladší generace Matěj Kamenec, který ale o svůj pohárový triumf musel tvrdě bojovat až do posledního závodu sezony.

„S Opel ADAM Cupem jsme jednoznačně vzbudili v českém rallysportu velkou pozornost - a letos ukážeme ještě více,“ říká Pavel Šilha, generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel. „Jsme samozřejmě nadšeni, že náš šampionát plní své hlavní poslání, totiž výchovu začínajících pilotů – to dokládá např. přestup dvou loňských pohárových jezdců do vyšší kategorie R2, přičemž jeden z nich pojede přímo s vozem Opel ADAM R2.“


Kromě sběru zkušeností nabízí LENZ ADAM Cup i lákavé finanční a věcné prémie v celkové výši přes 400 tisíc Kč, za absolutní umístění pak ve výši 150 tisíc Kč. Pohár se jede na pneumatikách Pirelli, takže účastníci se zároveň stanou i účastníky Pirelli cupu, kde se také mohou dostat k zajímavým výhrám. Velkým lákadlem je také možná podpora startu nejúspěšnějšího mladého jezdce českého LENZ ADAM Cupu v příští sezoně německého poháru ADAC Opel Rallye Cup.


Er-dvojky posilují

O kategorii nad vozy pro Opel ADAM Cup stojí výkonnější speciály ADAM R2, které jsou díky výrazným úspěchům továrních pilotů týmu Opel Motorsport v ostře sledovaném evropském šampionátu ERC žádaným artiklem. Výtečnou reklamu vozu ADAM R2 udělali Emil Bergkvist a Marijan Griebel, absolutní vítězové juniorského šampionátu ERC 2015 resp. 2016. V ČR do sezony 2017 vyjedou hned tři tuzemské posádky vozů Opel ADAM R2 – loňské piloty Barčáka a Nekvapila letos doplní Hordossy, který ještě vloni pilotoval ADAM Cup.

Opel partnerem Barum Czech Rally Zlín


Po úspěšné loňské premiéře bude Opeli i letos partnerem Barum Czech Rally Zlín, jediného tuzemského podniku započítávaného do evropského rallyového šampionátu. „Opel se vždy snaží o partnerství se špičkami v oboru – a navázání úzké spolupráce s nejvýznamnější tuzemskou soutěží této filozofii perfektně odpovídá,“ říká Pavel Šilha.

Opel a jeho vozy budou na srpnové Barum Czech Rally pořádně vidět: Díky vstřícnosti pořadatelů se na start soutěže postaví i piloti LENZ ADAM Cupu, nebudou chybět tuzemské er-dvojky, řada Opelů bude sloužit jako pořadatelské a servisní vozy... a protože německý tovární tým Opel Motorsport považuje Barum Czech Rally Zlín za jeden ze třech nejdůležitějších podniků sezony vůbec, přijede do Zlína kompletní špička továrního týmu Opel Motorsport s vozy ADAM R2 i řada „soukromníků“.




Kalendář LENZ ADAM Cup 2017


07.‐08.04.Rallysprint Kopná ¨
05.‐06.05.Rally Vyškov
16.‐17.06.Rally Hustopeče (jedna etapa)
25.‐27.08.Barum Czech Rally Zlín (jedna etapa)
15.‐16.09.Rally Jeseníky
06.‐08.10.Rally Příbram (jedna etapa)
20.‐21.10.3. Städte Rallye (Německo)


OPEL ADAM CUP – TECHNICKÁ DATA


Motor:1.6 ECOTEC 16t

Výkon:103 kW / 140 k při 6500/min

Toč. moment: 160 Nm při 4700/min

Převodovka: Sekvenční pětistupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek: Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení:Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina
)
Brzdy: „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy

Brzd. kotouče:305 mm ventilované vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie: Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor

Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika: Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry: Délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm, hmotnost: 1090 kg



OPEL ADAM R2 – TECHNICKÁ DATA


Motor:1.6 ECOTEC 16V

Výkon:140 kW / 190 k při 7750/min

Toč. moment: 190 Nm při 6200/min

Převodovka: Sekvenční 5-stupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek: Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení:Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola: Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdy: „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, Dělič brzdného účinku vpředu/vzadu, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu, vzadu jednopístkové kotoučové brzdy.

Brzd. kotouče:310 mm ventilované kotouče vpředu, 264 mm vzadu

Karoserie:Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochrana motoru a palivové nádrže

Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchý akumulátor.

Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka
Elektronika: Multifunkční přístrojový panel BOSCH, indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel
Rozměry: Délka: 3698 mm, šířka: 1720 mm, výška: 1442 mm, rozvor: 2310 mm, hmotnost: 1030 kg



Opel 31.3.2017

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar