Ohlédnutí za bohemkou - Kopecký krůček od titulu
Jubilejní padesátá Rallye Bohemia, do roku 1985 Rallye Škoda, byla spíš labutí písní na dobu dávno minulou. Pouhé čtyři klasické přírodní rychlostní zkoušky, které se jely dvakrát, k tomu jedna zkouška v Sosnové a další čtyři v ulicích Mladé Boleslavi
Asi nenávratně pryč jsou nádherné úseky na Železnobrodsku nebo v podhůří Jizerských hor. My co by pamětníci pamatujeme zkoušky na písku ve Valovicích, šotolinu na Stružinci nebo v Čikváskách. Rallye Škoda také začínala v pátek odpoledne okruhem na dálničním přivaděči a končila až v neděli dopoledne. Mezitím se posádky vydaly jak do Krušných hor, tak i Orlických hor. A tak bychom mohli pokračovat. Na druhou stranu situace nejlépe vystihl Jindra Štolfa: „Buďme rádi, že se vůbec něco jede“. A bohužel má pravdu.
Zklamáním bylo i startovní pole pouhých šedesáti soudobých automobilů. Tak málo jich snad ani nestartoval v roce 1988, kdy se jela soutěž v nezvyklém podzimním terénu. Zahraniční účast zachraňoval hravě von Thurn - Taxis se Škodou Fabia týmu Raimunda Baumchlagera, kterého jsme mohli vidět v servisní zoně. Se slzou v oku vzpomínáme na osmdesátá léta, kdy tady startovali například špičkoví jezdci jako Droogmans, Ferjancz, Krupa, Čubrikov, Haugland, Demuth, Kalnay, Carlsson, Mehta, Lartique, Cinotto, Ceccato, Thiry, Snijers, Pregliasco. Kariéru tady začínal Schwarz. Nebo když tovární tým Škoda vyslal na start Hänninena, Lappiho, Mikkelsena, Loixe, nebo dnes úřadujícího mistra svět Rovanpäru. Zbyly nám jen vzpomínky.
I na českomoravském poháru, Radouňské rally, bylo více startujících. Na rozdíl od Rallye Český Krumlov nenadchly ani Legendy a počet startujících zachraňovaly posádky historických automobilů.
Letošní Rally Bohemia se zapíše do dějin jako soutěž s nejmenším rozdílem mezi prvním a druhým. Dominik Stříteský vyhrál o pouhých osm desetin sekundy před Janem Kopeckým, který je ovšem jen krůček od desátého tituou. Podívejme se, jak dopadly dosud odjeté soutěže:
Valašská Rally – 1.Pech, 2.Mareš (+ 3,8), 2Kopecký
Rally Šumava – 1.Pech, 2.Kopecký (+ 3,5 s), 3.Stříteský
Rally Č.Krumlov: 1.Kopecký – 2.Jirásek, 3.Cvrček
Rally Hustopeče – 12.pech, 2.Kopecký (+ 2,7), 3.Stříteský
Bohemia – 1.Stříteský, 2.Kopecký (+ 0,8), 3.Březík
Pozn. Václav Pech do PSG Mistrovství ČR neboduje, takže Valašskou rally vyhrál Mareš, Šumavu a Hustopeče Kopecký.
Výbornou sezonu má letos Věroslav Cvrček, o jehož kvalitách nebylo v minulosti pochyb, ale buď chyběly finance, aby absolvoval celou sezon u nebo zradila technika. Nyní je ne třetím místě, když jej předstihl stříteský. Na kontě má jedno třetí místo a dvě čtvrté a jedno páté místo
„Krásné závody, vysoké nasazení již od shakedownu. Rychleji, než v první etapě jsme asi zatím nikdy nejeli, ztráta na prvního se pohybovala i kolem 0,5 s/km. Až moje chyba na RZ 5 nás stála ztrátu kontaktu na Adama Březíka. V první sekci v neděli jsme pokračovali ve slušném tempu. Závěrečnou sekci jsme jeli už hodně na jistotu, kontrolovali jsme náskok kolem 25 s, nechtěli jsme opakovat nějaký zbytečný defekt. Moc děkuji Tomas Prokorát za super navigování. Celému týmu za dokonalou práci při přípravě auta i servisu během soutěže i ve velkém horku.
Rodině za podporu a catering. Sponzorům za podmínky pro start na tak vysoké úrovni, řekl v cíli Věroslav Cvrček.
JL 10.7.2023
Foto Daniel Folprecht (6)
Zklamáním bylo i startovní pole pouhých šedesáti soudobých automobilů. Tak málo jich snad ani nestartoval v roce 1988, kdy se jela soutěž v nezvyklém podzimním terénu. Zahraniční účast zachraňoval hravě von Thurn - Taxis se Škodou Fabia týmu Raimunda Baumchlagera, kterého jsme mohli vidět v servisní zoně. Se slzou v oku vzpomínáme na osmdesátá léta, kdy tady startovali například špičkoví jezdci jako Droogmans, Ferjancz, Krupa, Čubrikov, Haugland, Demuth, Kalnay, Carlsson, Mehta, Lartique, Cinotto, Ceccato, Thiry, Snijers, Pregliasco. Kariéru tady začínal Schwarz. Nebo když tovární tým Škoda vyslal na start Hänninena, Lappiho, Mikkelsena, Loixe, nebo dnes úřadujícího mistra svět Rovanpäru. Zbyly nám jen vzpomínky.
I na českomoravském poháru, Radouňské rally, bylo více startujících. Na rozdíl od Rallye Český Krumlov nenadchly ani Legendy a počet startujících zachraňovaly posádky historických automobilů.
Letošní Rally Bohemia se zapíše do dějin jako soutěž s nejmenším rozdílem mezi prvním a druhým. Dominik Stříteský vyhrál o pouhých osm desetin sekundy před Janem Kopeckým, který je ovšem jen krůček od desátého tituou. Podívejme se, jak dopadly dosud odjeté soutěže:
Valašská Rally – 1.Pech, 2.Mareš (+ 3,8), 2Kopecký
Rally Šumava – 1.Pech, 2.Kopecký (+ 3,5 s), 3.Stříteský
Rally Č.Krumlov: 1.Kopecký – 2.Jirásek, 3.Cvrček
Rally Hustopeče – 12.pech, 2.Kopecký (+ 2,7), 3.Stříteský
Bohemia – 1.Stříteský, 2.Kopecký (+ 0,8), 3.Březík
Pozn. Václav Pech do PSG Mistrovství ČR neboduje, takže Valašskou rally vyhrál Mareš, Šumavu a Hustopeče Kopecký.
Výbornou sezonu má letos Věroslav Cvrček, o jehož kvalitách nebylo v minulosti pochyb, ale buď chyběly finance, aby absolvoval celou sezon u nebo zradila technika. Nyní je ne třetím místě, když jej předstihl stříteský. Na kontě má jedno třetí místo a dvě čtvrté a jedno páté místo
„Krásné závody, vysoké nasazení již od shakedownu. Rychleji, než v první etapě jsme asi zatím nikdy nejeli, ztráta na prvního se pohybovala i kolem 0,5 s/km. Až moje chyba na RZ 5 nás stála ztrátu kontaktu na Adama Březíka. V první sekci v neděli jsme pokračovali ve slušném tempu. Závěrečnou sekci jsme jeli už hodně na jistotu, kontrolovali jsme náskok kolem 25 s, nechtěli jsme opakovat nějaký zbytečný defekt. Moc děkuji Tomas Prokorát za super navigování. Celému týmu za dokonalou práci při přípravě auta i servisu během soutěže i ve velkém horku.
Rodině za podporu a catering. Sponzorům za podmínky pro start na tak vysoké úrovni, řekl v cíli Věroslav Cvrček.
1.Kopecký – Hloušek | 279 |
2.Stříteský – Hovorka | 171 |
3.Cvrček – Prokorát | 155 |
4.Březík – Krajča | 164 |
5.Vlček – Kunst | 135 |
6.Jirásek – Machů | 125 |
7.Trojan – Jůrka | 82(?) |
8.Soldát – Winzig | 74 |
9.Mareš – Bucha | 72 |
10.Tomek – Zeman | 46 |
JL 10.7.2023
Foto Daniel Folprecht (6)
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout