Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nový Peugeot 208 Rally 4 se představí na shakedownu

Těsně před Rally Bohemia se v České republice objevily dva nové soutěžní automobily Peugeot 208 Rally 4. na startu je sice neuvidíme, ale René Dohnal předvede vůz na pátečním shakedownu.

První z nich, s výrobním číslem 03, přivezl před týdnem Minařík Racing a právě tento vůz odjede premiérové prezentační jízdy na autodromu v Sosnové. „Hodně dlouho jsme pracovali na tom, abychom novou dvěstěosmičku dostali co nejdříve. Stálo nás to spoustu úsilí a jsem rád, že to nakonec vyšlo. Nicméně nás mrzí, že jsme auto přivezli jen před pár dny a nestihneme ho stoprocentně připravit na bohemku, kterou s ním měl jet René Dohnal. Auto jsme dostali v šotolinové verzi, takže jsme ho museli přestavět na asfaltovou variantu. I když jsme pracovali každý den dlouho do noci, pár dní nám bude chybět. Nakonec jsme se ale dohodli, že odjedeme pár jízd v rámci pátečního shakedownu a náš nový vůz ukážeme alespoň touto cestou,“ komentuje nový přírůstek do své stáje Lubomír Minařík.

„S autem jsem ujel asi čtyři kilometry a mám z něj velice pozitivní dojem a skrývá velký potenciál. Před Rally Příbram bychom chtěli najezdit co nejvíc kilometrů. Oproti R2 je pochopitelně největší rozdíl v ohromném zátahu , obě auta jsou diametrálně odlišná. A také konečně z auta pěkně vidím. V R2 jsem občas jel naslepo. Začínáme od nuly, a to včetně rozpisu, který musíme změnit a uparvit čtení,“ říká René Dohnal, vloni nejrychlejší v Peugeot Cupu i ve skupině 2WD.

Druhým speciálem Peugeot 208 Rally 4 disponuje tým Brynda Racing a také „nulačtyřku“ uvidíme brzy v plném nasazení. Vůz by měl mít premiéru při rallysprintové Rally Příbram.

Nový Peugeot 208 Rally 4 je podle prvních ohlasů velmi agilním vozem a několik zahraničních jezdců dokonce odsunulo plánované ukončení své kariéry po prvních testovacích kilometrech s tímto speciálem, který nahradí současné „dvěstěosmičky“ ve všech evropských 208 cupech.
V porovnání cen je 208 R4 o něco dražší. Zatímco 208 R2 stojí zhruba 58 000 eur, tak „er-čtyřky“ je o 8000 Eur dražší. Kitová přestavba podvozku přijde na ca 8700 eur.


„Náklady jsou vyšší, a hodně záleží proto na rozpočtu. Musím koupit 17“ kola (dřív 16“), používat benzín 102 místo 100. Musíte mít finance, jinak nelze jet na špici. Když šetříte každou korunu, tak se špatně závodí,“ přiznává René Dohnal.


„Koncept vychází ze sériového modelu, a proto i z relativně nízkých nákladů. Chceme rychlé auto, ale pro soukromníky. Je trochu dražší díky turbu nebo náhradním dílům. Nový Peugeot 208 Rally 4 je v Česku dřív, než jsme čekali, nicméně právě včas na předpremiéru na soutěži, která bude v tomto roce zřejmě nejsledovanější rally u nás. Jsem rád, že oba nové speciály vlastněné českými týmy dostanou už se letos příležitost ukázat, co v nich je, a přesvědčí i další týmy, aby si tento vůz pořídily pro příští cupovou sezónu. Věřím, že nová 208 Rally 4 naváže na sportovní i prodejní úspěchy svého předchůdce,“ očekává od nového speciálu ředitel značky Peugeot v ČR – Marco Venturini.



Základní technické údaje


Motor: zážehový přeplňovaný tříválec
Objem: 1199 cm³
Výkon: 208 k při 5450/min
Točivý moment: 290 Nm při 3000/min
Převodovka: pětistupňová sekvenční Sadev
Diferenciál: mechanický samosvorný
Přední brzdy: kotoučové větrané (330 mm asfalt, 283 mm šotolina)
Zadní brzdy: kotoučové 290 mm
Plně nastavitelné tlumiče (uvolnění, komprese ve vysoké a nízké rychlosti)
Hmotnost: min. 1 080 km, s posádkou 1 250 km



JL + Peugeot 9.7.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar