Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan se vrací do Le Mans

Očekávaný okamžik je zde a 13. června v 15 hodin vystartují tři vozy Nissan GT-R LM NISMO v největším závodě světa na znamení návratu Nissanu do prestižní třídy LM P1 v závodě 24 hodin Le Mans.

Tři revoluční vozy Nissan GT-R LM NISMO s motorem vpředu a pohonem přední nápravy se v Le Mans postaví svým soupeřům. Za jejich volanty se vystřídá mezinárodní tým jezdců pocházejících ze světa Formule 1, závodů sportovních vozů a soutěže Nissan GT Academy.

S vozem Nissan s číslem 23 pojedou Max Chilton (Velká Británie), vítěz GT Academy a závodní jezdec třídy GP3, Jann Mardenborough (Velká Británie) a Olivier Pla (Francie).

„Je skvělé být součástí továrního týmu, který přišel do Le Mans s tak revoluční koncepcí vozu," uvedl Chilton. „Myslím, že lidé ocení, že jsme se o to pokusili. A časem se možná i ukáže, že ostatní nepřistupovali k Le Mans vždy tím nejlepším způsobem. Točivý moment je mimořádný, větší než v jakémkoli jiném závodním voze, s kterým jsem jezdil. Neřekl bych, že s ním musíte jezdit příliš jinak než s vozy s pohonem zadní nápravy, ale musíte svůj styl jízdy promýšlet do větších podrobností."


V Nissanu s číslem 22 bude sedět jezdec s nejdelší historií závodění za divizi NISMO ze všech, Michael Krumm (Německo), Harry Tincknell (Velká Británie) a Alex Buncombe (Velká Británie).


„Za tým NISMO jezdím už 16 let. Byl jsem součástí týmu v nejvyšší třídě v Le Mans v letech 1998 a 1999 a na tato léta s Nissanem velmi rád vzpomínám," říká Krumm. „Mít nyní příležitost vrátit se a dokončit započaté dílo (naši účast jsme přerušili v roce 1999) pro mne hodně znamená. Je pro mne velkou ctí pomáhat s vývojem nového vozu a být součástí týmu jezdců. Musím přiznat, že myšlenku vývojářského týmu jsem považoval za bláznivou. Ale jen do té doby, než jsem uviděl simulace a Ben (Bowlby) a Ricardo (Divila) mi vše vysvětlili. Od té chvíle ve mě roste nadšení pro tuto koncepci. Nejvíce na mne zapůsobilo, jak dobrá je trakce v přímém směru a aerodynamika - vůz má velmi nízký odpor vzduchu, takže prostě jede a jede a jede! Úžasný je i jeho motor. Je to opravdu skvělý turbomotor s ohromným točivým momentem. Oproti jiným vozům budeme rychlejší nebo pomalejší na různých místech trati, takže to bude zajímavé. Věřím, že pohon přední nápravy ukáže své skutečné přednosti, bude-li letos při Le Mans mokro."


Vůz Nissan s číslem 21 bude závodit pouze v Le Mans a dostane velmi speciální kabát jako připomínku vozu Nissan R90CK, který si před 25 lety v Le Mans vydobyl svou bleskovou jízdou přední startovní pozici. Řízením byli pověřeni Tsugio Matsuda (Japonsko), Lucas Ordóñez (Španělsko) a Mark Šulžickij (Rusko).


„Je skvělé vidět, že Nissan s vozem GT-R LM NISMO stále razí jiný směr než ostatní týmy," řekl Ordóñez. „Je to dobré pro fanoušky i pro motoristický sport. Pokud jde o výkon, vůz má skutečně silný motor a špičkovou rychlost. Jezdí se s ním jinak, což po vás vyžaduje, abyste porozuměli vozu a přizpůsobili mu své návyky, avšak my všichni pracujeme společně na tom, abychom dostali z vozu a ze sebe samých to nejlepší."

Nissan GT-R LM NISMO je stále ve fázi svého vývoje - na trať vyjel poprvé v listopadu 2014. S každým dalším testováním se posouvá dále, což dokazoval i pro oficiální testovací den v Le Mans o minulém víkendu. Tři vozy GT-R LM NISMO najely přes 1500 km a sbíraly cenná data pro další vývoj.



PR 11.6.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar