Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Monte Carlo očima českých jezdců

Úvodní soutěž světového šampionátu se poměrně dobře vydařil českým posádkám Jan Kopecký a Filipp Schovánek (8.místo) a Martinu Prokopovi s Janem Tománkem na malém Citroënu C2 (18. místo).

Martin Prokop dojel v Rallye Monte Carlo ba celkovém 18. místě. V klasifikaci soukromníků skončil za Francouzi Romeyerem, Rouxem a Švýcarem Burrim čtvrtí. Chuť si vylepšil senzačním devátým časem na nedělní speciálce v ulicích Monte Carla.
Martin Prokop si Rallye Monte Carlo zamiloval a po loňském vítězství v klasifikaci soukromníků přijel prvenství obhájit. Přestože soutěž nebyla zařazena do juniorského šampionátu, tak se na startu objevil Luca Betti, počítat se muselo i s rychlými jezdci produkčních aut Olivierem Burrim a Andreasem Aignerem. Letos byli do této klasifikace připuštěni i soukromníci s vozy specifikace WRC, jmenovitě Frédéric Romeyer (Peugeot 206 WRC) a Philippe Roux (Peugeot 307 WRC).
Předpoklady vývoje pořadí se začaly naplňovat od úvodních kilometrů. V netradičním nočním úvodu se ujal vedení Romeyer před Rouxem, Burrim a Aignerem. Pro Prokopa není noc tím pravým ořechovým („moc toho nevidím“). „Úvodní vložky mě příliš nenadchnuly. Byly extrémně rychlé. Prostě tradice je pryč. Ještě štěstí, že nebylo proměnlivé počasí, jinak mohlo dojít k řadě havárií. S odstupem hodnotím bývalé Monte určitě výše,“ komentoval start Jan Tománek.
Ani na rychlých pátečních i sobotních zkouškách nenašlo české duo recept na své konkurenty. Aigner sice ztratil čtyři minuty po defektu a Pellerey odstoupil vinou převodovky, takže se Prokop s Tománkem posunuli na čtvrtou příčku za dvojici Francouzů a Burriho, ale na souboj s nimi neměli. „Srovnávat se s vozem specifikace WRC je nemožné. Navíc řada produkčních vozů již vyrukovala s 18“ pneumatikami, což bylo na rychlých úsecích znát. I když jsem se snažil, třeba na druhém průjezdu nejdelší vložky soutěže (46 km) sebevíc, dostali jsme od Aignera přes dvacet vteřin,“ komentoval průběh Martin Prokop. „To jsme navíc mohli jet po trojce, po výletu mimo trať domů. Měli jsme obrovské štěstí, že jsme dostali C2 zpět na trať.“
Nejlepšího výsledku nakonec dosáhli na speciálce v Monte Carlu, kde se devátým časem vklínila mezi speciály WRC.„I přes minimum rovnocenných soupeřů (kontrolovali jsme si hlavně Bettiho) hodnotím start na Monte Carlu pozitivně. Osobně jsem se rozjel, vzhledem k podmínkám jsme otestovali řadu nastavení, které můžeme využít v průběhu roku. Celkově mi však chybělo Monte Carlo, trochu jsem si připadal jako na francouzském mistráku,“ uvedl Martin Prokop.
Dalšími světovými starty budou v rychlém sledu únorové Švédská a Norská rally, kde se Martin Prokop s Janem Tománkem objeví v kokpitu Mitsubishi Lancer Evo IX.
Foto: www.martinprokop.cz

Jan Kopecký získal světový bod
Legendární Rallye Monte Carlo zakončilo letos trochu netradičně – nedělní divácká supererzeta, která vedla zčásti po známém okruhu Grand Prix. Posádka Jan Kopecký-Filip Schovánek uhájila během sobotní etapy bodovanou osmou pozici a do nedělní závěrečné rychlostní zkoušky nastupovala s bezpečným náskokem. Proto posádka pojala rychlostní test jako show a náležitě předvedla přihlížejícím divákům schopnosti své i vozu Škoda Fabia WRC.
Jan Kopecký vybojoval na náročných rychlostních zkouškách osmou pozici a připsal si tak hned na úvod jeden bod do hodnocení jezdců. Výkon Jana Kopeckého potvrzuje skutečnost, že na všech rychlostních zkouškách dosáhl časů v první desítce. V sobotní etapě korunoval svůj výkon dvěma čtvrtými časy a vylepšil tak šestý čas z úvodní rychlostní zkoušky.
"S předvedeným výkonem naší posádky i konečným umístěním jsem spokojený. Rallye Monte Carlo je velmi náročnou a zrádnou soutěží.Škoda Fabia WRC však fungovala výborně a posádka podala skvělý výkon. Osmé místo je výborné, navíc je třeba připomenout skutečnost, že technické problémy a výraznější jezdecké chyby se tentokrát vyhnuly všem posádkám z absolutní špičky. Proto bylo třeba o každou pozici bojovat. „ řekl v cíli vedoucí týmu Josef Kopecký.
"Na start jsem se těšil. Tato soutěž je legendou mezi světovými rallye a každý start je pro mě velkým svátkem. Byl jsem pochopitelně zvědav, jak jsou na novou sezónu připraveni jezdci, týmy i jejich soutěžní vozy. Vzhledem k počasí bylo Monte Carlo klasickou asfaltovou soutěží, což mému jezdeckému stylu vyhovovalo, neboť na asfaltovém povrchu jsem jezdecky vyrůstal. Osmého místa si velmi vážím, neboť jsme museli o světový bod především v pátečních a sobotních erzetách tvrdě bojovat," doplnil Jan Kopecký.
„Před startem nedělní závěrečné zkoušky jsme si byli vědomi, že pouze fatální chyba nebo neskutečná smůla nás může připravit o osmé místo. Na sedmou příčku jsme se za běžné situace posunout nemohl,i a proto jsme diváckou superzertu pojali jako show a poděkování všem fanouškům, kteří nám fandili. Z úvodní soutěže letošní sezóny odjíždíme spokojeni," doplnil Filip Schovánek.
Foto: www.motorsport-kopecky.cz

JL,
24.1.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar