Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mitsubishi s jediným cílem - vyhrát Dakar

Tovární tým Repsol Mitsubishi Ralliart vysílá na Dakar 2007 čtyři nová Pajera Evo MPR13 s jediným cílem. Jako první výrobce, který od počátku nového století nepoznal porážku, chce vybojovat sedmé vítězství v řadě.

Během pětadvacetileté účasti Mitsubishi v Rallye Dakaru by se jednalo již o dvanácté prvenství. Kvartero jezdců tvoří Stephane Peterhansel a Hiroshi Masuoka, obhájce prvenství Luc Alphand a ex-motocyklista Joan „Nani“ Roma.
Peterhansela naviguje opět jeho stálý spolujezdec Jean Paul Cottret, Masuoku zase Pascal Maimon, s nímž vyhrál Dakar 2002 a také Alphand má vedle sebe osvědčeného kopilota Gillese Picarda. Pouze vedle Romy usedne nováček Lucas Crus Senza, jenž má za sebou také nemalé zkušenosti z maratonských rallye.
Nejvíce vítězství – 8 má na svém kontě Peterhansel, z nichž šest získal na motocyklu a v roce 2004 přepsal dějiny Dakaru. Stal se jedním ze dvou jezdců (druhým je Hubert Auriol), kteří vyhráli pouštní rallye na dvou i čtyřech kolech. Úspěch zopakoval ještě v roce 2005 a také letos byl dlouho ve vedení, než jej problémy s podvozkem odsunuly na 4.místo.
„Jsem plný optimismu. Nové Pajero je stabilnější a přesnější na řízení. Člověk má za všech okolností bezpečný pocit s autem, které celkově představuje velký pokrok oproti předchozímu, byť velice kvalitnímu vozu. Do závodu musíme dát všechno, abychom obstáli proti silné konkurenci. Dakar je prostě nevyzpytatelný. Využijeme všech získaných zkušeností z minulých let, abychom uspěli potřetí“, říká Peterhansel.
A jeho kolega Masuoka dodává.“ Zatímco jsem letos vypadl už hodně brzy, je pro mě nesmírně důležité, abych v roce 2007 obstál. Dosavadní testy probíhaly hodně slibně a novým Pajerem jsem doslova nadšen. Jede opravdu hodně dobře. Vyhrát Dakar po třetí by byl fantastický pocit“.
Než se Alphand vrhnul na motoristický sport, patřil mezi úspěšné sjezdaře alpských svahů a vítězem Světového poháru. Na Dakaru byl zase prvním, kdo vyhrál etapu s dieselovým autem (BMW X5). Již při premiérové účasti s Mitsubishi na Dakaru 2004 dojel třetí, o rok později už první: „Vyhrál jsem hodně důležitých lyžařských závodů, ale to bylo úplně něco jiného. V Dakaru triumfuje vždy celý tým, jako jezdec jsem pouze členem řetězce, v němž má každý svou důležitou roli. Stephane a Hiroshi vyhráli už dvakrát, a tak bych se jim rád vyrovnal.“
Španělská motocyklová hvězda Nani Roma, vítěz kategorie moto v roce 2004, vstoupil do týmu koncem roku 2004 a během krátké doby dojel druhý v Rallye Katar 2005 a poté skončil v Dakaru šestý. V Rally Patagonie a Maroko vybojoval čtvrtá místa, prvního vítězství se dočkal v domácí Baja Espaňa. Letos skončil v Dakaru třetí a druhý v Transiberico. Bohužel V Maroku přišel po tragické nehodě o svého spolujezdce Henry Magneho. „Auto je pro mě jako stvořené, jsem vysoký a konečně mám hodně místa pro hlavu i nohy. Díky sníženému těžišti se jede s vozem velmi dobře. Aby byl vůz rychlý v dunách, na šotolině i na tzv. velbloudí trávě potřebujeme vyvážený podvozek a ten Mitsubishi má.“
S napětím očekává rallye také šéf rýmu D. Serieys: „Máme za sebou dva náročné testy, v nichž jsme jen v Africe najezdili 11 tisíc kilometrů. Pajero se při nichž osvědčilo stejně dobře jako při soutěži v Dubaji. Všechno tedy vypadá hodně nadějně. Věřím, že MPR 13 je schopné získat další vítězství. I když konkurence bude těžká.“ A Osamu Nakayama, šéf vývoje Mitsubishi Motorsport dodává: „Je jistě potěšitelné, že řidiči sériových modelů mohou profitovat z dakarských úspěchů. Zkušenosti, které nasbíráme v závodě se pak předávají do vývoje příští generace sériového Pajera.“

Základní technické údaje
Motor: přeplňovaný zážehový šestiválec DOHC
Objem: 3997 cm³
Výkon: 270 k při 5500 min
Toč.moment: 420 N.m při 3500/min
Kola: 7x16
Pneumatiky: BF Goodrich 235/85-16
Palivová nádrž: 500 l
Rozměry: 4193 x 1990 x 1840 mm
Rozchod 2775 mm

Jindřich Lasík, 18.12.2006

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar