Mistři volantu se představí v Sosnové
Již tuto sobotu se v Sosnové u České Lípy uskuteční pátý ročník Setkání mistrů jezdců z nejrůznějších automobilových disciplín,letos za účasti hvězdného kvarteta světových rallye, kteří si to mezi sebou rozdají za volantem vozů Fabia Cup.
Předběžný seznam přihlášených čítá čtyři desátky jezdců
z rallye, rallycrossu a autokrosu a z kategorie nazvané Světoví mistři volantu. Diváci se mají určitě nač těšit, neboť mezi účastníky najdeme jezdce, kteří dokáží svým stylem vždy potěšit. Za všechny jmenujme Valouška se Subaru, Pecha a Semeráda s Mitsubishi, Prokopa s Citroënem, Tenkla a Trinera s historickými vozy Opel Kadett a další. Nejstarším účastníkem bude nestor českého autokrosu Jaroslav Hošek, který už překročil šedesátku. Proti němu by měla nastoupit nejmladší sotva desetiletá maďarská závodnice. Alespoň tak to prezentovali pořadatelé, my se domníváme, že pojede spíš v kategorii určené juniorům. Ale nechme se překvapit, Setkání mistrů je vždy velkou show, v níž jde hlavně o pobavení diváků.
Až dosud ani jeden ze zahraničních jezdců nemá prakticky žádné zkušenosti z jízdy s rallycrossovým vozem, ale všichni se na svezení nesmírně těší. Jediným, kdo se s Fabií Cup měl možnost svézt byl zatím Jani Paasonen“ „Technika WRC a rallycrossového auta je hodně odlišné, což je dáno charakterem disciplíny, pro kterou jsou určeny. Nenechte se zmást, že vzhledově vypadají jako WRC, ale technika je úplně jiná. Auto je určení především pro mladé začínající jezdce“.
A Jan Kopecký dodává: „Nikdy jsem s rallycrossovým autem nejel, ale už několikrát jsem měl nutkání. Třeba jednou šance přijde“. Zatímco Paasonen si libuje, že teď žije v Čechách, kde zatím není na rozdíl od Finska ještě sníh, Jan Kopecký by s ním hned měnil a vyrazil raději trénovat na finské cesty, zvláště teď před startem v Anglii. Škoda, že v Sosnové nedojde k přímému souboji Kopeckého se zahraničními jezdci, neboť ten na rozdíl od nich pojede se svojí Škodou Fabia WRC. Ovšem pořadatelé nevylučují, že by během závodu nebo na závěr nemohlo dojít ke srovnání obou Fabií.
A co vlastně přimělo zahraniční jezdce k účasti na Setkání mistrů, kromě pozvání od Jindry Gronycha, kterého pamětníci pamatují z 80. let, kdy sám jezdil automobilové rallye se žigulem.
Bengue: „Bude to pro mě hodně zajímavá zkušenost, kterou beru jako zkušenost vyzkoušet si další vůz. Navíc rád vzpomínám na starty za tým Škoda Motorsport“.
Gardemeister: „Jsem rád, že se po nějaké době opět setkám se svými bývalými kolegy a budeme moci ukázat své zkušenosti s novým vozem“.
Touhino: „Bude to zajímavý víkend. Rád se svezu s každým jiným automobilem“.
Paasonen: „Doma je teď hodně sněhu, tady je to lepší a doufám, že v sobotu nebude padat. Protože rok bydlím v Mladé Boleslavi, tak mám k ČR více než přátelský vztah“.
Vozy Škoda Fabia Cup, kterých by mělo být do začátku sezony vyrobeno deset, se v příštím roce objeví na našich rallycrossových tratích. Vzhledově připomínají WRC, ale to je prakticky jediný společný znak, snad až na upravený podvozek z Fabie WRC. Všechna čtyři kola pohání zážehový čtyřválec 1.8 Turbo o výkonu 250 k, ale iniciátoři projektu se netají tím, že by se měl vyšplhat až takřka k hranici 300 k. Cena vozu se má pohybovat kolem 1,2 milionu korun.
A koho diváci mohou v sobotu na závodišti v Sosnové vidět?
Světoví mistři: Bengue, Gardemeister, Touhino, Paasonen
Rally WRC: Kopecký, Trněný, Johnsson (Fabia), Volf, Flídr, Pospíšil (Octavie)
Rally PV: Pech, Semerád, Liška, Arazim (Mitsubishi), Valoušek, Štajf (Subaru)
Rally 1600: Prokop (Citroën C2), Tlusťák (Citroën Saxo), Peták (Renault Clio)
Rally HA: Tenkl, Tichý, Triner (Opel Kadett Coupe)
Škoda 130 RS: Haugland, Sivík
Rallycross D1: Koutný, Zeman (Fabia), Výborný (Focus)
Rallycross D2: Častoral (Opel), Kotek (Honda), Šrůt (Peugeot)
Rallycross D1A: Čermák, Bílek, Brunát (Fabia)
Autokross D3: Hošek, Keřka, Hrdinka ml.
Setkání mistrů se jede na stejné trati jako Super rychlostní zkouška při Rallye Bohemia, část po asfaltu, část po šotolině. Na paralelně rozdělené trati se vždy utkají dvojice jezdců jednotlivých tříd. Vyřazovacím způsobem se do finále probojují vždy dva nejlepší jezdci, kteří budou bojovat o celkové prvenství.
Časový harmonogram:
8.30 – 9.15 trénink
9.30 – 12.00 rozjížďky
13.30 – 16.00 finále
Jindřich Lasík, 10.11.2006
![]() |
Až dosud ani jeden ze zahraničních jezdců nemá prakticky žádné zkušenosti z jízdy s rallycrossovým vozem, ale všichni se na svezení nesmírně těší. Jediným, kdo se s Fabií Cup měl možnost svézt byl zatím Jani Paasonen“ „Technika WRC a rallycrossového auta je hodně odlišné, což je dáno charakterem disciplíny, pro kterou jsou určeny. Nenechte se zmást, že vzhledově vypadají jako WRC, ale technika je úplně jiná. Auto je určení především pro mladé začínající jezdce“.
A Jan Kopecký dodává: „Nikdy jsem s rallycrossovým autem nejel, ale už několikrát jsem měl nutkání. Třeba jednou šance přijde“. Zatímco Paasonen si libuje, že teď žije v Čechách, kde zatím není na rozdíl od Finska ještě sníh, Jan Kopecký by s ním hned měnil a vyrazil raději trénovat na finské cesty, zvláště teď před startem v Anglii. Škoda, že v Sosnové nedojde k přímému souboji Kopeckého se zahraničními jezdci, neboť ten na rozdíl od nich pojede se svojí Škodou Fabia WRC. Ovšem pořadatelé nevylučují, že by během závodu nebo na závěr nemohlo dojít ke srovnání obou Fabií.
A co vlastně přimělo zahraniční jezdce k účasti na Setkání mistrů, kromě pozvání od Jindry Gronycha, kterého pamětníci pamatují z 80. let, kdy sám jezdil automobilové rallye se žigulem.
Bengue: „Bude to pro mě hodně zajímavá zkušenost, kterou beru jako zkušenost vyzkoušet si další vůz. Navíc rád vzpomínám na starty za tým Škoda Motorsport“.
Gardemeister: „Jsem rád, že se po nějaké době opět setkám se svými bývalými kolegy a budeme moci ukázat své zkušenosti s novým vozem“.
Touhino: „Bude to zajímavý víkend. Rád se svezu s každým jiným automobilem“.
Paasonen: „Doma je teď hodně sněhu, tady je to lepší a doufám, že v sobotu nebude padat. Protože rok bydlím v Mladé Boleslavi, tak mám k ČR více než přátelský vztah“.
Vozy Škoda Fabia Cup, kterých by mělo být do začátku sezony vyrobeno deset, se v příštím roce objeví na našich rallycrossových tratích. Vzhledově připomínají WRC, ale to je prakticky jediný společný znak, snad až na upravený podvozek z Fabie WRC. Všechna čtyři kola pohání zážehový čtyřválec 1.8 Turbo o výkonu 250 k, ale iniciátoři projektu se netají tím, že by se měl vyšplhat až takřka k hranici 300 k. Cena vozu se má pohybovat kolem 1,2 milionu korun.
A koho diváci mohou v sobotu na závodišti v Sosnové vidět?
Světoví mistři: Bengue, Gardemeister, Touhino, Paasonen
Rally WRC: Kopecký, Trněný, Johnsson (Fabia), Volf, Flídr, Pospíšil (Octavie)
Rally PV: Pech, Semerád, Liška, Arazim (Mitsubishi), Valoušek, Štajf (Subaru)
Rally 1600: Prokop (Citroën C2), Tlusťák (Citroën Saxo), Peták (Renault Clio)
Rally HA: Tenkl, Tichý, Triner (Opel Kadett Coupe)
Škoda 130 RS: Haugland, Sivík
Rallycross D1: Koutný, Zeman (Fabia), Výborný (Focus)
Rallycross D2: Častoral (Opel), Kotek (Honda), Šrůt (Peugeot)
Rallycross D1A: Čermák, Bílek, Brunát (Fabia)
Autokross D3: Hošek, Keřka, Hrdinka ml.
Setkání mistrů se jede na stejné trati jako Super rychlostní zkouška při Rallye Bohemia, část po asfaltu, část po šotolině. Na paralelně rozdělené trati se vždy utkají dvojice jezdců jednotlivých tříd. Vyřazovacím způsobem se do finále probojují vždy dva nejlepší jezdci, kteří budou bojovat o celkové prvenství.
Časový harmonogram:
8.30 – 9.15 trénink
9.30 – 12.00 rozjížďky
13.30 – 16.00 finále
Jindřich Lasík, 10.11.2006
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout