Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mirek Krejsa představil Opel Ascona

O víkendu se v pražském STK Na Chodovci uskutečnilo testování soutěžních automobilů současných i historických. Další dějství proběhne začátkem dubna ve Zlíně. Vedle automobilů známých se objevilo i několik novinek a překvapení.

Konec diskuzím na téma, zda bude nebo nebude Škoda Fabia R5 udělal Karel Trojan, když se v Praze objevil s tímto speciálem a máme se tedy těšit. Už na pražském rallysprintu si jeho vlastnosti nesmírně pochvaloval, teď si splnil sen. Se stejným automobilem pojede i Vojtěch Štajf, který se po mnoha letech za volantem Subaru, rozhodl změnit značku. „Er-pětka“ je i v garáži u Cvrčků, ale vzhledem k tomu, že zájemce o vůz z pronájmu na poslední chvíli couvl, tak na testování nedorazili. Bylo by hezké, kdybychom mladého Věroše viděli za volantem.

Na testování jste mohli potkat řadu bývalých závodníků, mimo jiné Ladislava Křečka, který přišel „uronit“ slzu při pohledu na svůj Ford Escort Cosworth. V minulých dnech vůz prodal Liboru Kotrmonovi, který originál po Mike Biasionovi uvedl do stejných barev, v jakých před více než čtvrt stoletím startoval tento italský jezdec. Libor Kotrmon by se měl objevit především v závodech do vrchu, ale vyloučeny nejsou ani starty v legendách.

Ale asi největší novinku pro nastávající sezonu přivezl Mirek Krejsa, který postavil překrásný Opel Ascona ve žlutozelených barvách týmu Irmscher. Pamětníci ještě pamatují, že v roce 1973 s těmito automobily startovali v Rally Vltava tehdy ještě málo známý Walter Röhrl a Lars Carlsson. Röhrl tehdy Vltavu vyhrál. Mirek Krejsa se chce společně s půvabnou dcerou Veronikou představit jak na vybraných domácích soutěžích, ale vyloučeny nejsou ani starty v zahraničí. Bohužel technici STK mu hodně znepříjemnili život, ale to by bylo na celý článek…

Soutěžácký „nezmar“ Marcel Tuček (společně s Františkem Markvartem patří ke služebně nejstarším rallye jezdcům u nás) přivezl nejen Mitsubishi Lancer, ale i historickou Mazdu RX7 s Wankelem, zakoupenou od Jozefa Béreše ze Slovenska. Také historie tohoto modelu se pojí ještě k tehdejšímu Československu. V letech 1984 a 85 bojoval v Rallye Škoda o vítězství Ingvar Carlsson, ale pokaždé dojel druhý. V roce 1985 prohrál o tři sekundy s Demuthem s Audi Quattro.

Břetislav Enge zůstal s dcerou Luckou věrný Škodě 130 LR, a potěší diváky určitě stejně jako Petr Žáček s Audi Sport Quattro.

První domácí soutěží bude rallysprint ve Vsetíně v polovině dubna.



J.Lasík 21.3.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar