Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru akcni nabidky
Alcar - Konfigurátor kol

Mikko Hirvonen se lepší

Nejlepšího výsledku ve své dosavadní kariéře dosáhla na Sardinii posádka Mikko Hirvonen a Jarmo Lehtinen. Finové již v závěrečné etapě neriskovali a bez problémů si dojeli pro druhé místo. Dosavadním nejlepším umístěním byla třetí příčka v loňské Katalánské rallye.

 

Druhým místem se Hirvonen (25 let) posunul v celkovém pořadí šampionátu jezdců na 6. místo, Ford je v hodnocení značek stále druhý. Týmový kolega Grönholm odstoupili z vedoucí pozice, když o kámen prorazili vanu motoru.

Teploty během rallye vystoupaly až na 34 °C a kolem tratí se opět vznášela mračna prachu. O náročnosti rozbitých šotolinových tratí svědčí fakt, že celou soutěž dokončilo pouze 28 posádek ze 79 na startu.

Náročným vyvrcholením byla závěrečná etapa na sever od města Olbia. Na posádky čekalo šest rychlostních zkoušek s celkovou délkou 77,94 kilometrů, mezi nimiž nebyla ani jedna servisní přestávka. Hirvonen odstartoval se slušným náskokem 39 sekund před třetím Sordem (Citroën). Nesnažil se dostihnout vedoucího Loeba na Citroënu a rozvážnou jízdou si udržoval svou pozici. Přestože nevyhrál ani jednu zkoušku, čtyřikrát byl však druhý a osmkrát třetí, tak do cíle dojel 46,3 sekundy před Španělem Sordem.

„Nakonec všechno klaplo a skončit v továrním týmu druhý v soutěži MS se mi ještě nikdy nepodařilo. Chyběla mi pouze jedna pozice, abych vystoupal ne nejvyšší stupínek. Byl to dlouhý a náročný víkend a celý den jsem byl nervózní, aby se něco nepokazilo. Měl jsem pouze jeden problém, a to když jsem narazil na krajnici. Tratě byly drsnější, než jak se nám zdály během seznamovacích jízd, ale jelo se po nich pěkně. V každém případě jsem se naučil, jak za těchto podmínek zbytečně neriskovat a navíc zajet dobrý výsledek. Když jsem v minulosti bojoval o stupně vítězů, musel jsem jet pořád na doraz. Tady jsem ale poprvé mohl jet rychlostí, která mi vyhovovala," říká Hirvonen.

Ředitel týmu BP-Ford Malcolm Wilson byl potěšen jeho výkonem i Focusu RS WRC. „Než Marcus odstoupil, vyhrál pět ze sedmi rychlostních zkoušek, což byla ukázka schopností auta. Mikko předvedl silný výkon. Nikdo si nemůže stěžovat, když dojede druhý za Loebem. Každou další soutěží je silnější a pokud se dívám na zbytek letošní sezóny, jsem si jistý, že se naše sestava bude zlepšovat a tým posouvat vpřed."

Před letošní sezónou podepsal Ford s Hirvonenem tříletou smlouvu, neboť s ním má dlouhodobé plány. „Jeho výkony byly vloni velmi dobré. V uplynulých třech letech sbíral zkušenosti a zlepšoval se, takže teď může bojovat na špici. Zároveň může hodně vytěžit z know-how Marcuse Grönholma", dodává Malcom Wilson. Pro finského jezdce je to už druhé angažmá u Forda, když během prvního účinkování v roce 2003 teprve pronikal do tajů světových rallye. Tehdy odjel všech 14 podniků, přičemž v mnoha startoval poprvé a učil se. V následujícím roce přestoupil k Subaru a skončil celkově sedmý. V roce 2005 se objevil pouze v šesti soutěžích s Focusem WRC specifikace 2003 v soukromém týmu. S ním zajel nejlepší výsledky v Katalánsku (3.) a Řecku (5.). Na základě těchto úspěchů mu Ford poskytl pro domácí soutěž tovární vůz a Hirvonen dojel pátý. Pokud naváže i v dalších soutěžích na úspěch ze Sardinie, potom o něm asi ještě hodně uslyšíme.

 

Jindřich Lasík, 24.5.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar