Mikkelsen vyhrál na Kypru i IRC
Kyperská rally, poslední soutěž šampionátu IRC, slibovala již před startem napínavou podívanou – mix povrchů, pět kandidátů na titul (Hänninen, Kopecký, Loix, Mikkelsen – všichni Škoda Fabia S2000, Neuville – Peugeoet 207 S2000) dvojnásobný počet bodů za celkové umístění.
Soutěž začala městskou erzetou, po níž se na prvních třech místech seřadili piloti Fabií Super 2000 v pořadí Mikkelsen, Hänninen, Kopecký. Naplno se rozjeli vstříc neúprosným podmínkám až druhý den. Hned v první páteční zkoušce po pár metrech vyhasly naděje snad největšího kandidáta na titul Juho Hänninena z týmu Škoda Motorsport. Ten byl příliš rychlý hned ve třetí zatáčce, vylétl z trati, přetočil se přes střechu a zůstal zaklíněn mezi kameny. Soutěž pro něj skončila, mechanici se však vůz opravili, aby mohl Hänninen v sobotu pokračovat v rámci super rally.
Krizové chvíle se nevyhnuly ani vedoucímu Mikkelsenovi, který vše ustál a byl pro finále nejžhavějším kandidátem na titul seriálu IRC. Napomohlo tomu i odstoupení Thierry Neuvilla na Peugeotu pro technické problémy.
Jan Kopecký: „Kyperská rally je zrádná, navíc jedu s novým spolujezdcem, takže se trochu na trati sžíváme. V třetí erzetě jsme dojeli Neuvilla, který nám dost prášil. Ztratili jsme nějaký čas, ale ještě je před námi celý den, může se stát cokoli.“
Juho Hänninen: „Má hloupá chyba hned na začátku nás připravila o vše. Jel jsem příliš rychle a vylétl z trati. Společně s diváky jsme se snažili dostat vůz zpět na trať, ale byl zaklíněn mezi kameny.“
Po první etapě vedl Andreas Mikkelsen před Al-Attiyahem na Fordu Fiesta (+ 20,7) a Kopeckým (+46,1).
Před startem sobotní závěrečné etapy bylo jasné, že titul získá někdo z tria Mikkelsen, Kopecký, Loix s vozem Fabia Super 2000. Vedoucí a tím pádem nejvýhodnější pozici bezezbytku zhodnotil Andreas Mikkelsen, který své druhé vítězství v sezoně přetavil v konečný triumf. Po odpadnutí na druhé pozici skvěle jedoucího Al-Attiyaha s Fordem Fiesta se na stříbrnou pozici dostal Jan Kopecký a třetí skončil Patrick Sandell. Juha Hänninen se nakonec probojoval na 16. příčku.
Andreas Mikkelsen: „Nemohu tomu uvěřit, je to fantastický pocit, jsem plný emocí. Měli jsme skvělý rok, děkuji každému členu našeho týmu. Speciální dík patří Škodě, měli jsme fantastický vůz.“
V letošním šampionátu IRC zvítězila Škoda na osmi soutěžích z celkových 11. Hänninen vybojoval tři vítězství (Kanárské ostrovy, Ukrajina, Azory), Kopecký dvě (Zlín, Maďarsko) stejně jako Mikkelsen (Skotsko, Kypr) a Loix zvítězil jednou (Belgie). Tým ŠKODA Motorsport se letos ještě první prosincový víkend (3.-4.) představí poprvé v historii na tradičním vrcholu motoristické sezony, závodu Race of Champions v německém Düsseldorfu.
Konečné pořadí IRC
JL, 7.11.2011
Krizové chvíle se nevyhnuly ani vedoucímu Mikkelsenovi, který vše ustál a byl pro finále nejžhavějším kandidátem na titul seriálu IRC. Napomohlo tomu i odstoupení Thierry Neuvilla na Peugeotu pro technické problémy.
Jan Kopecký: „Kyperská rally je zrádná, navíc jedu s novým spolujezdcem, takže se trochu na trati sžíváme. V třetí erzetě jsme dojeli Neuvilla, který nám dost prášil. Ztratili jsme nějaký čas, ale ještě je před námi celý den, může se stát cokoli.“
Juho Hänninen: „Má hloupá chyba hned na začátku nás připravila o vše. Jel jsem příliš rychle a vylétl z trati. Společně s diváky jsme se snažili dostat vůz zpět na trať, ale byl zaklíněn mezi kameny.“
Po první etapě vedl Andreas Mikkelsen před Al-Attiyahem na Fordu Fiesta (+ 20,7) a Kopeckým (+46,1).
Před startem sobotní závěrečné etapy bylo jasné, že titul získá někdo z tria Mikkelsen, Kopecký, Loix s vozem Fabia Super 2000. Vedoucí a tím pádem nejvýhodnější pozici bezezbytku zhodnotil Andreas Mikkelsen, který své druhé vítězství v sezoně přetavil v konečný triumf. Po odpadnutí na druhé pozici skvěle jedoucího Al-Attiyaha s Fordem Fiesta se na stříbrnou pozici dostal Jan Kopecký a třetí skončil Patrick Sandell. Juha Hänninen se nakonec probojoval na 16. příčku.
Andreas Mikkelsen: „Nemohu tomu uvěřit, je to fantastický pocit, jsem plný emocí. Měli jsme skvělý rok, děkuji každému členu našeho týmu. Speciální dík patří Škodě, měli jsme fantastický vůz.“
V letošním šampionátu IRC zvítězila Škoda na osmi soutěžích z celkových 11. Hänninen vybojoval tři vítězství (Kanárské ostrovy, Ukrajina, Azory), Kopecký dvě (Zlín, Maďarsko) stejně jako Mikkelsen (Skotsko, Kypr) a Loix zvítězil jednou (Belgie). Tým ŠKODA Motorsport se letos ještě první prosincový víkend (3.-4.) představí poprvé v historii na tradičním vrcholu motoristické sezony, závodu Race of Champions v německém Düsseldorfu.
| 1.Mikkelsen – Floene | Škoda Fabia S2000 | 02:25:18.5 |
| 2.Kopecký – Dresler | Škoda Fabia S2000 | +00:01:40.5 |
| 3.Sandell – Parmander | Škoda Fabia S2000 | +00:02:54.8 |
| 4.Kruuda – Järveoja | Škoda Fabia S2000 | +00:04:33.0 |
| 5.Loix – Miclotte | Škoda Fabia S2000 | +00:05:35.4 |
| 6.Kahle – Göbel | Škoda Fabia S2000 | +00:07:48.9 |
| 7.Arai – Moscatt | Subaru Impreza Sti R4 | +00:08:16.2 |
| 8.Wallenwein – Kopczyk | Škoda Fabia S2000 | +00:13:06.7 |
| 9.Raoux – Magat | Renault Clio R3 | +00:14:36.4 |
| 10.Loucaides – Laos | Peugeot 207 S2000 | +00:15:07.8 |
Konečné pořadí IRC
| 1.Mikkelsen | Škoda | 153,5 |
| 2.Kopecký | Škoda | 152 |
| 3.Hännnien | Škoda | 125 |
| 4.Loix | Škoda | 123 |
| 5.Neuville | Peugeot | 115 |
| 6.Bouffier | Peugeot | 110 |
JL, 7.11.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














