Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Merli kraloval na zkráceném Ecce Homo

Držitel traťového rekordu z roku 2019 nyní stanovil i rekord na zkrácené trati. Fenomén Christian Merli, překonal rekord Miloše Beneše z roku 2018 hned v první jízdě, v té druhé pak překonal i sám sebe. Hodnota nového traťového rekordu na zkrácené trati je 1:48,31 (hodnota rekordu Miloše Beneše z roku 2018 – 1:50,59).

Absolutním vítězem sobotního závodu se stal Ital Christian Merli, pro kterého to byl první závod v letošní sezóně. Druhé místo získal sympatický Francouz Sébastien petit, který nejlépe zvládl rodinný souboj. Není divu, je i nejzkušenějším jezdcem týmu. Třetí místo vybojoval Miloš Beneš s Osellou FA30. Dokázal držet krok s velmi rychlými zahraničními jezdci. Další naprosto skvělý výsledek předvedl domácí Petr Trnka. Je neuvěřitelné, jak rychle si zvykl na nový vůz. Testoval pouhých pár kol na okruhu a jeho premiéra dopadla na výbornou. Svůj nový silný vůz dovedl do cíle ve svém nejrychlejším čase 1:51,10 a patří mu tak čtvrtá příčka v absolutním hodnocení.

Sobota

V AUTOKLUB MČR v závodech do vrchu zvítězil Miloš Beneš, který vyhrál také skupinu E2-SS, druhé místo získal Petr Trnka, ten vyhrál i skupinu E2-SC a třetí příčka patří Danu Michlovi s Lotusem Elise, který ukořistil vítězství i ve své skupině 1. Jeho čas je 2:01,43.

Skupinu 2 ovládl Martin Jerman se silným Lamborghini Huracán GT3. Slovenský jezdec Igor Drotár se Škodou Fabií WRC se stal vítězem skupiny 3, před Karlem Stehlíkem a Miroslavem Šutlákem.

Skupinu 4 s časem 2:18,73 vyhrál Peter Ambruz na voze Mitsubishi Lancer Evo IX, který ujel Karlovi Trněnému.

Ve skupině 5a se nejvíce dařilo Mojmíru Čambalovi s Citroënem Saxo VTS a v 5b s Hondou Civic Type-R EP3 vítězí Bohumír Čambálik. Celkově tak Kategorii I ovládl Dan Michl a Kategorii II Miloš Beneš.

V AUTOKLUB MČR v závodech do vrchu historických automobilů zvítězil absolutně Lubomír Doležal s MTX 1-06 B s 1298 ccm a nejrychlejším časem 2:35,82. Ve skupině HA-K1 je vítězem František Kudela s nádherným vozem Talbot Lago s 4482 ccm. Petr Strnad vyhrává ve skupině HA-K2 a Lubomír Doležal v HA-K5. Celkově Divize I patří Petrovi Strnadovi se Škodou 130 RS a v Divizi II zaujal příčku nejvyšší Lubomír Doležal s Metalexem.
Dalším závodem je Medzinárodné Majstrovstvá Slovenskej republiky PAV. I zde získal absolutní prvenství Miloš Beneš se svou Osellou. Druhý byl Petr Trnka a třetí Václav Janík s Normou M20FC Turbo.

Výsledky dle skupin a tříd najdete v aplikaci Sportity, stejně jako podrobné výsledky ostatních vyhlášených závodů. Dle divizí je hodnocení následující … Kategorie I - vítěz Martin Jerman (součet dvou časů celkem 4:20,71) a Kategorie II – Miloš Beneš (součet dvou jízd 3:42,01).

Všechny závody, které byly vypsané, jsou na oba dva dny, pouze Mistrovství Zóny střední Evropy v závodech do vrchu historických automobilů se uskutečnilo jen v sobotu. Vítězem se stal Miloš Zmeškal absolutně, ten startoval s vozem Ralt 32 a součet jeho dvou časů byl 5:01,45.

Úplně poslední je Mezinárodní závod o pohár Města Šternberka, kde suverénně zvítězil italský jezdec Christian Merli s Osellou FA 30 Zytek LRM. Jeho nejrychlejší sobotní jízda a zároveň nový rekord zkrácené trati je 1:48,31. O druhé místo se popral Sébastien Petit s jeho novou Normou M 20 FC (1:49,72), který byl za Merlim velmi blízko. Třetí příčka patří opět italskému jezdci, tentokrát se jedná o Fausta Bormoliniho s Reynardem K02 (1:51,85).
Bramborovou pozici si vyjel Kevin Petit, i přesto, že druhou závodní jízdu kvůli technickým problémům nedokončil. Kevin se teprve učí číst trať a jeho sobotní čas je 1:54,62. Pátou pozici si vybojoval Robin Faustini, jediný zástupce Švýcarska, ten si se svým Reynardem připisuje čas 1:56,39. Šestý je Renzo Napione a sedmý Axel Petit, který v nedělipřed startem váhal a přemýšlel nad rychlými pasážemi trati. Jedná se o nezkušeného pilota a nebyl si úplně jistý, nakonec se vstříc kopci rozjel a časomíra se zastavila na hodnotě 2:08,16.


Nedělní závod vyhrál opět Merli, když o čtyři desetiny vylepšil svůj sobotní rekord. Také Trnka vylepšil čas ze sobotní jízdy (oproti minulým rokům se počítá pouze jedna jízda ze dvou) o tři sekundy a skončil stříbrný. Za vítězným Merlim zaostal o 0,79 s. Tím odsunul Petita na třetí místo. Michl ani Janík jízdu nedokončili, Bormolini a Napione nestartovali.


Bc. Milena Schärferová, tisková mluvčí AMK Ecce Homo Šternberk v ÚAMK
JL 26.4.2021


Sobota
1.MerliOsella1:48.31
2.Petit S.Norma+1.41
3.BenešOsella+1.84
4.TrnkaNorma+2.79
5.BormoliniReynard+3.54
6.JaníkNorma+4.93
7.Petit K.Norma+6.31
8.Faustini+8.08
9.NapioneReynard+12.09
10.Michl D.Lotus+13.12




Neděle

1.MerliOsella1.47.91průměr 160.13 km/h
2.TrnkaNorma+0.79
3.Petit S.Norma+1.25
4.BenešOsella+1.61
5.Petit K.Norma+4.02
6.FaustiniReynard+6.82
7.MadrianNorma+16.22
8.Petit A.Tatuus+18.36
9.MiloňŠkoda Fabia R5+19.02
10.DědekNorma+19:63


Pozn. Bohužel se musíte obejít bez fotografií. PCR test, který byl nutný, se nestihl udělat..podle posledních zpráv na Rallye Šumava bude stačit antigenní.






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar