Martin Prokop také ještě vicemistrem světa
Neuvěřitelné se stalo skutkem. Martin Prokop získal letos nejen titul juniorského mistra světa (v ČR zatím stále nedoceněný), ale se stal se také vicemistrem světa v Produkčních vozech. Od titulu jej dělily tři body. Domníváme, se, že je vážným kandidátem na titul Sportovec roku.
Začátek prvního dne britské soutěže nebyl na českou posádku Martimn prokop a Jan Tománek vůbec milosrdný. Musela vstávat kolem páté hodiny, po opuštění servisu v Cardiffu ji čekal 3,5 hodinový přejezd na sever Walesu. Pro Prokopa to však nebylo cesta do neznáma, neboť právě na Sweet Lambu (druhém testu dne) loni testoval Citroën C4 WRC. „Moc příjemné to nebylo, ale naštěstí v dalších dvou dnech to bude trošku lepší. To samé nás však čekalo i večer, takže jsme v závodních autech strávili více než dvanáct hodin,“ popsal Martin.
Česká dvojice se probudila na tradičního pošmourného rána, které na britských ostrovech v těchto měsících panuje. Proto byly tratě hodně kluzké a to i odpoledne, kdy vysvitlo nad tratí i slunce.
„Je to klasická Anglie, těžké podmínky, hodně bláta a nesmírně kluzká trať. Často i díky vlhkému kamení, po kterém se po odházení šotoliny jede. Někdy je to pouze o udržení auta na trati. Ale nás tyto podmínky nepřekvapily, dobře jsme se připravili,“ uvedl jihlavský jezdec.
Do soutěže vstoupili druhým časem v PCWRC a tuto pozici si v průběhu celého dne udržovali. Za zády drželi mj. velkého rivala Al Attiyaha. V poledním přechodném servisu měli k dobru devět desetin sekundy, neboť až v posledním testu se museli sklonit před atakem Sandella.
„Souboj s Nasserem byl nesmírně zajímavý. Doufal jsem, že může pokračovat celý závod, neboť podobné bitvy vás jezdecky posouvají zase výše. Bohužel Al Attiyah to odpoledne neustál a havaroval. Naopak speciálům S2000 konkurovat nedokážeme. Snažil jsem se v druhých průjezdech zastavit nástup Sandella, ale nešlo to. Za daných podmínek nemáme proti fabiím šanci,“ konstatoval Martin Prokop.
Díky průběžnému pořadí si Martin Prokop držel třetí příčku produkční klasifikace za Brynilsenem a Sandellem (Škoda Fabia S 2000) a před Araiem (Subaru Impreza) a Martinem Semerádem (Mitsubishi Lancer).
Také v druhé etapě nabídla rallye své stinné stránky. Celý den pronásledovalo posádky typicky ostrovní počasí, hodně pršelo, tratě byly kluzké. Česká posádka si byla od úvodních kilometrů vědoma nadvlády speciálů S2000. V podobných podmínkách jim nebyla schopna konkurovat. To se ukázalo na prvním testu druhé etapy. Sandellova chyba v RZ8 však situaci otočila. Prokop se rázem posunul na druhé místo za Brynildsena a tuto pozici si udržel až do cíle sobotní etapy. Nejlepším výsledkem jihlavské posádky byl druhý čas v deváté zkoušce.
„Po havárii Sandella nebylo moc s kým závodit. Nemělo smysl snažit se soupeřit s Brynildsenem, naopak za námi figurující Arai výrazně zaostával. Proto jsme zvolili určité tempo s přihlédnutím k vývoji závodu. Navíc nás ještě zpomalila dvojice defektů, kdy jsme poslední test dojížděli na prázdném zadním kole. Nyní nám patří druhá příčka PCWRC za lídrem Araujem, který se v hodnocení skupiny N dostal před nás, ale hlavně to bylo způsobeno vývojem situace právě v produkčním šampionátu,“ komentoval druhý den Martin Prokop.
Pořadí po druhé etapě: 1. Brynildsen (Škoda), 2. Prokop (Mitsubishi Evo IX) + 2:14.2, 3. Arai (Subaru) + 3:31.0, 4. Semerád (Mitsubishi Evo X) + 4:22.2.
V závěrečné etapě čekaly na posádky čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích Port Talbot a Rheola. Oba patří k inventáři velšské soutěže, a tak neznamenaly pro Martina Prokopa zásadní komplikaci v cestě za udržením druhého místa v produkčním šampionátu za vítězem Brynildsenem. Situace se z pohledu norského jezdce začala komplikovat až na závěrečné technické kontrole, při které vůz Škoda Fabia S2000 nevyhověl homologaci (konkrétněji zadní brzdy) a Brynildsen byl diskvalifikován.
„Podmínky na trati byly opět hodně zrádné, nesmírně to klouzalo. Snažil jsem se maximálně koncentrovat, abychom neudělali nějakou zbytečnou chybu a v poklidu si pohlídali naši průběžnou pozici, která nám zaručovala dostatečný bodový zisk do šampionátu,“ přiznal Martin Prokop.
Vítězství a výpadek Nassera Al Attiyaha posunulo Prokopa s Tománkem na druhé místo hodnocení PCWRC 2009 a v celkové klasifikaci na 10. příčku. „Máme obrovskou radost. Pro udržení se na medailových postech jsme udělali opravdu maximum. Auto fungovalo po celý závod bezchybně, za což patří velký dík mechanikům. Celkově stavím tento výsledek hodně vysoko. Po celou sezonu jsme podávali stabilní výkony a to vše nás vyneslo až na druhé místo produkčního seriálu. Navíc škoda bodů z Argentiny, které nám nyní o to více chybí,“ uvedl Martin Prokop.
Martin Prokop kromě Anglie zvítězil ještě v Austrálii, druhý dojel v Portugalsku, třetí v Norsku a čtvrtý na Akropolis. Dvě vítězství získali ještě Sandell a Qal Attiyah.
Výsledky PCWR
Konečné pořadí PCWRC 2009
JL, 27.10.2009
Česká dvojice se probudila na tradičního pošmourného rána, které na britských ostrovech v těchto měsících panuje. Proto byly tratě hodně kluzké a to i odpoledne, kdy vysvitlo nad tratí i slunce.
„Je to klasická Anglie, těžké podmínky, hodně bláta a nesmírně kluzká trať. Často i díky vlhkému kamení, po kterém se po odházení šotoliny jede. Někdy je to pouze o udržení auta na trati. Ale nás tyto podmínky nepřekvapily, dobře jsme se připravili,“ uvedl jihlavský jezdec.
Do soutěže vstoupili druhým časem v PCWRC a tuto pozici si v průběhu celého dne udržovali. Za zády drželi mj. velkého rivala Al Attiyaha. V poledním přechodném servisu měli k dobru devět desetin sekundy, neboť až v posledním testu se museli sklonit před atakem Sandella.
„Souboj s Nasserem byl nesmírně zajímavý. Doufal jsem, že může pokračovat celý závod, neboť podobné bitvy vás jezdecky posouvají zase výše. Bohužel Al Attiyah to odpoledne neustál a havaroval. Naopak speciálům S2000 konkurovat nedokážeme. Snažil jsem se v druhých průjezdech zastavit nástup Sandella, ale nešlo to. Za daných podmínek nemáme proti fabiím šanci,“ konstatoval Martin Prokop.
Díky průběžnému pořadí si Martin Prokop držel třetí příčku produkční klasifikace za Brynilsenem a Sandellem (Škoda Fabia S 2000) a před Araiem (Subaru Impreza) a Martinem Semerádem (Mitsubishi Lancer).
Také v druhé etapě nabídla rallye své stinné stránky. Celý den pronásledovalo posádky typicky ostrovní počasí, hodně pršelo, tratě byly kluzké. Česká posádka si byla od úvodních kilometrů vědoma nadvlády speciálů S2000. V podobných podmínkách jim nebyla schopna konkurovat. To se ukázalo na prvním testu druhé etapy. Sandellova chyba v RZ8 však situaci otočila. Prokop se rázem posunul na druhé místo za Brynildsena a tuto pozici si udržel až do cíle sobotní etapy. Nejlepším výsledkem jihlavské posádky byl druhý čas v deváté zkoušce.
„Po havárii Sandella nebylo moc s kým závodit. Nemělo smysl snažit se soupeřit s Brynildsenem, naopak za námi figurující Arai výrazně zaostával. Proto jsme zvolili určité tempo s přihlédnutím k vývoji závodu. Navíc nás ještě zpomalila dvojice defektů, kdy jsme poslední test dojížděli na prázdném zadním kole. Nyní nám patří druhá příčka PCWRC za lídrem Araujem, který se v hodnocení skupiny N dostal před nás, ale hlavně to bylo způsobeno vývojem situace právě v produkčním šampionátu,“ komentoval druhý den Martin Prokop.
Pořadí po druhé etapě: 1. Brynildsen (Škoda), 2. Prokop (Mitsubishi Evo IX) + 2:14.2, 3. Arai (Subaru) + 3:31.0, 4. Semerád (Mitsubishi Evo X) + 4:22.2.
V závěrečné etapě čekaly na posádky čtyři rychlostní zkoušky na dvou úsecích Port Talbot a Rheola. Oba patří k inventáři velšské soutěže, a tak neznamenaly pro Martina Prokopa zásadní komplikaci v cestě za udržením druhého místa v produkčním šampionátu za vítězem Brynildsenem. Situace se z pohledu norského jezdce začala komplikovat až na závěrečné technické kontrole, při které vůz Škoda Fabia S2000 nevyhověl homologaci (konkrétněji zadní brzdy) a Brynildsen byl diskvalifikován.
„Podmínky na trati byly opět hodně zrádné, nesmírně to klouzalo. Snažil jsem se maximálně koncentrovat, abychom neudělali nějakou zbytečnou chybu a v poklidu si pohlídali naši průběžnou pozici, která nám zaručovala dostatečný bodový zisk do šampionátu,“ přiznal Martin Prokop.
Vítězství a výpadek Nassera Al Attiyaha posunulo Prokopa s Tománkem na druhé místo hodnocení PCWRC 2009 a v celkové klasifikaci na 10. příčku. „Máme obrovskou radost. Pro udržení se na medailových postech jsme udělali opravdu maximum. Auto fungovalo po celý závod bezchybně, za což patří velký dík mechanikům. Celkově stavím tento výsledek hodně vysoko. Po celou sezonu jsme podávali stabilní výkony a to vše nás vyneslo až na druhé místo produkčního seriálu. Navíc škoda bodů z Argentiny, které nám nyní o to více chybí,“ uvedl Martin Prokop.
Martin Prokop kromě Anglie zvítězil ještě v Austrálii, druhý dojel v Portugalsku, třetí v Norsku a čtvrtý na Akropolis. Dvě vítězství získali ještě Sandell a Qal Attiyah.
Výsledky PCWR
| 1.Prokop – Tománek | Mitsubishi Evo IX | 3:40:57.0 |
| 2.Arai – AcNeall | Subaru | + 1:39.0 |
| 3.Semerád – Ceplecha | Mitsubishi Lancer Evo X | + 2:43.3 |
| 4.Sousa – Carvalho | Fiat Abarth S2000 | + 3:08.0 |
| 5.Tapper – | Mitsubishi Lancer Evo X | + 4:13.4 |
Konečné pořadí PCWRC 2009
| 1.Araujo(P) | 42 |
| 2.Prokop(CZ) | 39 |
| 3.Al Attiyah(QA) | 31 |
| 4.Sandell(S) | 30 |
| 5.Arai(J) | 25 |
| 6.Brynildsen(N) | 22 |
JL, 27.10.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











