Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Martin Macík už má plány na příští Dakar

Tým Big Shock! Racing během Rallye Dakar vybojoval dvě pódiová umístění. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda, získali 2. a 3. etapové místo. V celkovém pořadí jim patří 7. pozice a současně vedou klasifikaci kategorie T5 v rámci světového poháru World Rally-Raid Championship.

Týmu se osvědčilo vyslat na trať dva kamiony, i když se tentokrát posádce Martina Šoltyse závod nepodařilo dokončit. A do cíle Dakaru zdárně dojely i závodní speciály spřátelených týmů Italtrans Racing a Project 2030, navržené a sestrojené na základě 20letých dakarských zkušeností Martina Macíka staršího v rámci jeho projektu MM Technology. Už v tuto chvíli má tým jasno, jak bude vypadat letošní sezóna a co je třeba stihnout do příštího Dakaru.


Budeme víc trénovat

Posádka týmu Big Shock! Racing aktuálně vede kategorii T5 v rámci světového poháru World Rally-Raid Championship, pořádaného pod hlavičkou FIA, jehož byl Dakar letos poprvé součástí. Vzhledem k faktu, že je v soutěži prozatím přihlášeno pouze 5 posádek, nepřikládá tým výsledkům zásadnější význam.


Ale velký přínos vidí v příležitosti závodit během celého roku. „Karla, náš kamion, a také Niciase, vůz týmu Project 2030, z Džiddy posíláme přímo do Dubaje. Protože od 5. do 10. března závodíme v rámci Abu Dhabi Desert Challenge. Bude to pro nás další super zkušenost, pět závodních dní v dunách. Ladit budeme i kamiony,“ těší se Martin Macík a dodává, že v rámci světového poháru by měl absolvovat ještě Rallye du Maroc a dovolí-li to situace i Kazakhstan Rally. Tým současně v nadcházející sezóně zvažuje tradiční účast v závodech Baja Aragon a Baja Poland.


Vývoj nezastavíš

Týmu se osvědčilo vyslat na trať dva kamiony, i když se tentokrát posádce Martina Šoltyse závod nepodařilo dokončit. A do cíle Dakaru zdárně dojely i závodní speciály spřátelených týmů Italtrans Racing a Project 2030, navržené a sestrojené na základě 20letých dakarských zkušeností Martina Macíka staršího v rámci jeho projektu MM Technology. Už v tuto chvíli má tým jasno, jak bude vypadat letošní sezóna a co je třeba stihnout do příštího Dakaru. Šéf týmu má v plánu postavit další dva závodní speciály. „Z týmů Italtrans i Project 2030 máme na naše auta, která jsme pro partnery postavili a servisovali, dobré ohlasy. Zároveň jsme na letošním Dakaru testovali některé inovace. A máme tak další poznatky pro další progres. Zapracujeme zejména na spolehlivosti nových vylepšení motoru, která jsme testovali v Karlovi. Některé detaily se neosvědčily, i když všechny problémy vycházely z jedné velké rány ve 2. nebo 3. etapě. Dále se zaměříme na vývoj nového odpružení kabiny a změny přijdou i v elektronice. Čeká nás opravdu hodně práce. Tentokrát nic nechceme řešit na poslední chvíli,“ popisuje Martin Macík starší. Mechanici, vývojáři i konstruktéři tak budou mít během následující sezóny opět plné ruce práce a současně si užijí cestování po celém světě. Vše směřuje k tomu, aby posádky i závodní stroje týmu Big Shock! Racing byly na příští Rallye Dakar co nejlépe připraveny.




PR 24.1.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar