Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Martin Macík už má plány na příští Dakar

Tým Big Shock! Racing během Rallye Dakar vybojoval dvě pódiová umístění. Pilot Martin Macík, navigátor František Tomášek a mechanik David Švanda, získali 2. a 3. etapové místo. V celkovém pořadí jim patří 7. pozice a současně vedou klasifikaci kategorie T5 v rámci světového poháru World Rally-Raid Championship.

Týmu se osvědčilo vyslat na trať dva kamiony, i když se tentokrát posádce Martina Šoltyse závod nepodařilo dokončit. A do cíle Dakaru zdárně dojely i závodní speciály spřátelených týmů Italtrans Racing a Project 2030, navržené a sestrojené na základě 20letých dakarských zkušeností Martina Macíka staršího v rámci jeho projektu MM Technology. Už v tuto chvíli má tým jasno, jak bude vypadat letošní sezóna a co je třeba stihnout do příštího Dakaru.


Budeme víc trénovat

Posádka týmu Big Shock! Racing aktuálně vede kategorii T5 v rámci světového poháru World Rally-Raid Championship, pořádaného pod hlavičkou FIA, jehož byl Dakar letos poprvé součástí. Vzhledem k faktu, že je v soutěži prozatím přihlášeno pouze 5 posádek, nepřikládá tým výsledkům zásadnější význam.


Ale velký přínos vidí v příležitosti závodit během celého roku. „Karla, náš kamion, a také Niciase, vůz týmu Project 2030, z Džiddy posíláme přímo do Dubaje. Protože od 5. do 10. března závodíme v rámci Abu Dhabi Desert Challenge. Bude to pro nás další super zkušenost, pět závodních dní v dunách. Ladit budeme i kamiony,“ těší se Martin Macík a dodává, že v rámci světového poháru by měl absolvovat ještě Rallye du Maroc a dovolí-li to situace i Kazakhstan Rally. Tým současně v nadcházející sezóně zvažuje tradiční účast v závodech Baja Aragon a Baja Poland.


Vývoj nezastavíš

Týmu se osvědčilo vyslat na trať dva kamiony, i když se tentokrát posádce Martina Šoltyse závod nepodařilo dokončit. A do cíle Dakaru zdárně dojely i závodní speciály spřátelených týmů Italtrans Racing a Project 2030, navržené a sestrojené na základě 20letých dakarských zkušeností Martina Macíka staršího v rámci jeho projektu MM Technology. Už v tuto chvíli má tým jasno, jak bude vypadat letošní sezóna a co je třeba stihnout do příštího Dakaru. Šéf týmu má v plánu postavit další dva závodní speciály. „Z týmů Italtrans i Project 2030 máme na naše auta, která jsme pro partnery postavili a servisovali, dobré ohlasy. Zároveň jsme na letošním Dakaru testovali některé inovace. A máme tak další poznatky pro další progres. Zapracujeme zejména na spolehlivosti nových vylepšení motoru, která jsme testovali v Karlovi. Některé detaily se neosvědčily, i když všechny problémy vycházely z jedné velké rány ve 2. nebo 3. etapě. Dále se zaměříme na vývoj nového odpružení kabiny a změny přijdou i v elektronice. Čeká nás opravdu hodně práce. Tentokrát nic nechceme řešit na poslední chvíli,“ popisuje Martin Macík starší. Mechanici, vývojáři i konstruktéři tak budou mít během následující sezóny opět plné ruce práce a současně si užijí cestování po celém světě. Vše směřuje k tomu, aby posádky i závodní stroje týmu Big Shock! Racing byly na příští Rallye Dakar co nejlépe připraveny.




PR 24.1.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar